Mag je direct stoppen met roken ( Cold turkey ) of moet je het nou afbouwen omdat er anders teveel veranderd voor je lichaam?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.. Ik ben cold turkey gestopt Had totaal geen last van lichamelijke ontwenningsklachten en volgens mijn gyn. heeft de baby er niks (ergs) van gemerkt! Succes in ieder geval, het is soms best moeilijk!
Als je al zwanger bent kan je beter helemaal stoppen als je dat kan.. maar ik heb ookal van meerdere vriendinnen gehoord die rookte, dat hun gyno of verloskundige heeft aangeraden liever 1 sigaret te roken dan er mega veel stress van te krijgen omdat de stress schadelijker zou zijn dan de nicotine.. Of dit zo is weet ik natuurlijk niet 100% zeker, ik ben geen expert, maar dat is wat ik heb gehoord.. Maar als het je lukt, gewoon meteen stoppen.. en alternatief zoeken (niet eten, maar bijv ga wandelen of drink een glas water oid) veel succes!!
Ik ben ook meteen gestopt met roken toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Het is beter voor de baby dan afbouwen. Heb zelf nergens last van gehad en rare sympthonen gehad! Gewoon de knop omzetten en denken aan je baby!
Jaja ik moet er ook aan geloven vroeg me wel af, kan er nu al schade zijn waar ik niks meer wat aan kan doen ondanks dat ik stop ? echt geen idee hoe t werkt, ja ik doe zeker cold turkey want anders stop ik niet
direct gestopt...voelde vreemd aan anders. en dat niet zomaar stoppen is alleen voor de vrouwen(denk ik dan) die al wat langer roken en langer (zonder het te weten) zwanger zijn?? omdat de kleine er dan aan gewend is?
Ik ben ook direct gestopt, ik zou t mezelf nooit vergeven als t kindje iets mankeert. Zou me dan altijd afvragen of ik het had kunnen voorkomen door te stopen met roken. Het was moeilijk, en ik weet niet of ik het na de bevalling volhoudt maar kan mezelf in ieder geval recht in de ogen aankijken
Nee, de kleine heeft juist baat bij meteen stoppen. Iedere keer als je rookt, krijgt hij minder bloed door de navelstreng en dat is benauwd. Het afbouwen heeft te maken met stress van de moeder, als die hoog is door meteen stoppen, dan is het kiezen tussen twee kwaden (roken of stress). Ik rook niet, dus misschien makkelijk praten, maar ik zou meteen stoppen.
Zodra mijn test positief was ben ik gestopt. Geen dag spijt van en wil dit ook echt gaan volhouden. Dus ook niet na de bevalling gaan roken. Dat is mijn doel.
Nou vandaag is mijn eerste dag, en ik probeer mezelf ook zo rustig als mogelijk te houden ivm de stress natuurlijk maar doe t gewoon cold turkey
heel goed meid!! Knap dat je dit doet! En bedenk maar zo, je wilt niet je kindje vergiftigen. Dus dan moet het stoppen toch lukken! rookt je vriend ook? (meeroken is ook slecht he) mijn man rookt nog steeds, heeft binnen gerookt tot aan de bevalling, nu altijd netjes naar buiten.
Mijn vriend rookt ook, maar alles wat ik niet mag doet hij ook niet Hij wil graag er aan mee doen dus we stoppen allebei vandaag en meeroken let ik ook op als ik bij mensen ben maar voel me wel beter want voelde me toch schuldig toen ik me laatste pakje aan het oproken was hoor. En ik ga zeker voor een gezond kindje dus daar moet je wel wat voor doen dan he
hier rookt het ventje ook gewoon door... krijg er zenuwen van maar ja hij kan dan zo kwaad doen als ik erover begin dat hij soms nog op wc rookt of in de auto. behalve de wc rookt hij niet meer binnen. maar aan de andere kant de wc is 3 meter van de living in ons appartement en 3 meter van al de kamers haha... ach ja. heb er meer moeite mee omdat ik soms die sigaret wil afpakken en zelf roken en.dat.mag.niet. hmpf was een sfeerroker sinds mijn 11de (Ik ben nu 24) rookte een pakje per 1.5 week op momenten zoals werk en uitgaan en bij vrienden zitten...maar desondanks toch verslaafd geweest voel ik zo nu. ben bijna zeker dat ik na de bevalling en borstvoeding nogwel eens een sigaret ga roken op zo momenten...geniet er gewoon teveel van met een wijntje ect. maar wil dan wel niet dat mijn zoontje het ziet dus alleen als ik zonder hem ergens ga. ach ja ... ieder zijn verslaving zeker