Peuter lust geen melk.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Anouk2005, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze peuter van 2 jaar weigert om melk te drinken.Voorheen dronk ze nog een flesje Friso in de ochtend en dat wil ze ook niet meer drinken.
    Nu drinkt ze in de morgen een bekertje met Fristi.Moet toch iets geven.
    Meer peuters die geen melk drinken en wat geven jullie dan bijv in de ochtend bij de boterham?

Groetjes!!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op zich is dat natuurlijk geen drama. Er zijn genoeg alternatieven. Rijstmelk of soja, water, fruitsap, thee...

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    hier lust ze ook nog geen gewone melk en wordt volgende maand 2.

Ik zou geen fristi geven, daar zitten enorm veel suikers in!
    Hier krijgt ze nog een fles opvolgmelk, of melk met pap (dan wel met gewone melk)

Je kunt zuivel ook op andere manieren geven zoals kaas yoghurt etc. voor tussendoor. En tijdens de boterham water of thee inderdaad.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier krijg ik er ook geen melk in. Wel is ze gek op kaas, yoghurt ed.
    Dus daar maak ik me eigenlijk geen zorgen om. Heel soms krijgt ze een klein beketje chocomel bij het ontbijt.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier was dat eerst ook zo. Wat wij deden was 4/5 volle melk en 1/5 optimel erdoor. Fristi kan ook natuurlijk. En dan na een week een beetje minder optimel/Fristi en na nog een week gewoon melk. Het was gewoon even wennen na de opvolgmelk, wat best zoet is.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja dat is ook allemaal vrij zoet.. Logisch dan dat melk tegenvalt :)

Hier is het ook lang een drama geweest tot bleek dat ze houdbare volle melk en karnemelk wel lustte.
    En inmiddels dat afgebouwd naar de gewone halfvolle melk uit de koelkast die wij ook drinken.
    Als ik niet oplet slurpt ze zo het halve pak leeg :)

7. Saskia78

Gewoon de GST fristi kopen.

Daar zitten minder kcal in als in gewone melk en geen suiker toegevoegd.

En een kind in de groei... Kan heus wel een keertje suiker eten.
    (Heb je voor de grap al eens gekeken op dingen als pyamapapjes en peutermelk.. Daar zit pas belachelijk veel suiker in :x
    Met als bijkomend voordeel dat die kindertjes meteen gewend zijn aan die zoete rommel en dus niks anders willen. Lang leve de grote fabrikanten.)

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    en? Dan geef je toch thee of water of rijstemelk of... opties zat. Mijn zoon drinkt al maanden geen koemelk meer en hij groeit en ontwikkelt prima.

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Misschien havermoutpap of Brinta heven 's morgens? En anders een extra plak kaas, stukje brie of een schaaltje yoghurt tussendoor. Onze jongste heeft soms periodes dat ze geen melk wil. Op het cb werd mij verteld dat een plak kaas gelijk staat aan een beker melk. Dan dus maar een extra plak kaas tussendoor op zulke dagen!

Je zou ook eens geitenmelk of sojamelk kunnen proberen. Zelf vind ik het alleen wel belangrijk dat mijn kinderen melk lusten, dus ik blijf het ze gewoon aanbieden. Meestal gaan de bekertjes nu netjes leeg 😊

Oja, experimenteer ook eens met koude, warme en lauwe melk! Onze oudste wilde heel lang alleen warme melk drinken.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb je het al eens warm geprobeerd? Zoon drinkt op deze manier beter zijn melk!
    Of houdbare melk, smaakt toch net iets anders. Sojamelk, geitenmelk, karnemelk ( al dan niet met een piepklein schuetje 9suikervrije) siroop, gezonder dan fristi.).. Milf&fruit, optimel drinkyoghurt.... alternatieven zat!

Dochter lust ook niet graag melk. Meestal krijg ik er wel 200cc in per dag en dat vul ik aan met een yoghurt toetje/ plakje kaas etc.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Misschien even de verpakking lezen van de opvolgmelk;), want hier zitten geen suikers of andere kunstmatige zoetstoffen in ;) zojuist net nog even nagevraagd bij de klantenservice voor de zekerheid. (heb namelijk geen pak bij de hand)
    Dit geef ik trouwens op aanraden van de kinderarts tot minimaal 2 jaar.

Daarnaast krijgt mijn dochter gewoon 12 granen pap met half volle melk en dus geen zoete pyamapapjes:x

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ingredienten Fristi GST 200ml:

Magere gefermenteerde melk, vloeibare melkbestanddelen (weipermeaat), multivruchtensap uit geconcentreerd sap 5% (2.5% druif, 1.7% appel, 0.8% vlierbes, 0.01% aardbei, 0.01% braam, 0,01% kers), voedingsvezel (beval polydextrose en/of inuline), stabilisatoren: pectine en guargom, aroma, calciumlactaat, zoetstoffen: acesulfaam-K, sacharine, sucralose, kleurstof: karmijn

Dit is nog erger dan suiker ;)

13. Saskia78

Ik zei ook niet dat jij pyamapapjes geeft... Het was als voorbeeld van dat er vaak (te) veel suiker in dat speciaal-voor-kleine-kinderen-eten/drinken zit.
    En ik bedoelde niet de opvolgmelk maar die speciale peutermelk van bijv friso (kan nu natuurlijk inmiddels ook anders zijn...)

Niet meteen op de teentjes getrapt hoor... Zo bedoelde ik het niet :)

Hier altijd brinta met melk.. Dat lustte ze wel.
    Maar gewoon een glas koude melk griezelde ze echt van.

14. Saskia78

Tja.. Ben blij dat madammeke inmiddels gewoon melk drinkt... Dan kan af en toe een pakje fristi ook wel.
    En naar school krijgt ze gewoon melk en roosvicee mee.

En heel soms een pakje fristi of chocomel.
    Maar je hebt gelijk.. Ik vind zoetstoffen ook stom :)

15. tuc

tuc Niet meer actief

Lijkt mij geen punt als ze geen melk drinken hoor...dan geef je water of thee. Fristi vind ik geen goed alternatief

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan maar zo nu en dan een plak kaas extra.Dat vind ze overigens heerlijk.Ik blijf wel proberen met de gewone melk want mijn andere 2 kinderen drinken ook melk.
    Zo'n pakje fristi kan ik eerlijk gezegd niet wakker van liggen.Beetje suiker kan helemaal geen kwaad dus tja..
    Ik doe overigens de Fristi zonder zoetstoffen.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als dat het enige is met wat suiker dan zou ik me daar niet druk om maken....

Ik geef wel eens Inex of Yes drink.
    Daar zit behalve suiker verder geen rommel in.

Oudste lust wel melk maar doet er wel moeilijk over maar uiteindelijk is de beker toch leeg in de ochtend.

bij de jongste ging de overgang wat moeilijker daar hebben we er een week over gedaan door te mengen met de flesvoeding tot ze uiteindelijk puur op de melk zat.

Deel Deze Pagina