is dit illegaal?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mamary, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    mijn baby gaat naar een kdv
    erg aardige mensen allemaal, waardoor ik geneigd ben wat eerder door de vingers te kijken.. maar volgens mij kan dit toch echt niet.
    zoonlief zit in de babygroep. op sommige dagen zijn er 10 kinderen, op 2 a drie leidsters OFFICIEEL. maar in de praktijk gaat het er niet zo toe. vorige week bracht ik hem in de ochtend. er stonden 10 kinderen gepland.. en ik zag maar 1 leidster! er waren al een stuk of 5 kindertjes aan het scharrelen, de rest zou later op de dag komen. de andere leidster voelde zich niet lekker en zo later in de middag binnen komen druppelen.
    de dag daarna, was weer dezelfde leidster alleen op de groep (en niet dat ze niet aardig is, maar ze is pas 19, met 5 babies?), de andere leidster voelde zich nog steeds niet goed, dus die gaat standaard pas later op de dag beginnen met werken.! toen ik dit aankaarte aan het meisje van 19 zei ze dat dit idd niet de bedoeling was, maar dat er een algemene hulp rondliep in het kdv die bij alle groepen wel " een beetje bijsprong" dat kan toch niet de bedoeling zijn? ik ben pas nieuw, dit is mijn eerste kindje, en hij gaat sinds een maandje naar de kdv... maar 1 leidster op de groep en een bijspringerige hulp vind ik niet echt kunnen.. wat denken jullie?

2. Niet meer actief

Bij een onthaalmoeder heb je max 5 a 6 kindjes dus ik denk ook niet dat 10 kinderen op 1 leidster zomaar mag... Maar wat zou je kunnen doen? Is er een dienst waarbij je kan gaan klagen ofzo? Ik heb namelijk alleen maar ervaring met een onthaalmoeder en niet met een kdv.

3. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik zit nu op hun website te kijken naar hun algmene voorwaarden , maar daar word ik ook niet zo wijzer van. ik zal het er morgen maar met de manager over hebben

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Of het illegaal is kan ik zo niet zeggen maar ik zou mijn kindje niet snel bij een 19 jarige laten die in haar eentje voor 5 kinderen moet zorgen.

Ik zou het zeker aankaarten hoor, hoe aardig ze ook zijn.
    Ik bedoel ik vind me zelf ook best aardig maar ik zou ook niet graag in mijn eentje voor 5 baby's zorgen ;)

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Het spijt me dat ik hier miss bot op reageer maar ik vind het niet zo netjes dat jullie denken dat iemand van 19 dit allemaal niet aan kan. Mijn zusje is 19 en doet al bijna 4 jaar de opleiding SPW, ze word intensief ingewerkt met het werken met kinderen. deze meiden weten het vaak nog beter dan iemand van een jaar of 40 !

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij ons KDV is het zo dat er 1 leidster op 6 kinderen mag en bij baby's is het 1 leidster op 4 baby's. Volgens mij is dat wettelijk zo.

Ze hebben het wel zo geregeld dat als er al veel kindjes opgehaald zijn, de andere leidster eerder weg kan (maar dan mogen er max 6 kindjes zijn of en als er baby's bij zijn dan zelfs dus nog minder)

Dus nee ik denk dat dit niet mag (en dan maakt het niet uit hoe ze oud ze zijn)

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Hebben ze geen klachtenprocedure? Volgens mij is dit verplicht. Bij ons op de PSZ en het KDV is dat er iig wel.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja leeftijd doet er weinig toe. Een SPWer wordt best kundig opgeleid.

Maar, het is niet normaal zoveel kinderen op 1 leidster.

Als er iets gebeurt ( wat ik natuurlijk afklop) dan kan ze niet weg met een kindje,

En aandacht gaat al helemaal moeilijk.

En even wandelen voor de frisse lucht.

Dit kan dus niet.

9. luuus

luuus Niet meer actief

ik werk zelf ook op kdv en daar is het ook 1 op 4 bij baby's wel mag je alleen staan het eerste half uurtje van de dag en laatste half uurtje en in de pauze een uur... maar anders niet ik zou het zeker aankaarten is niet echt profesioneel en ze kunnen ook een boete van de ggd krijgen als er controle zou komen

10. Ik denk niet dat mamary het zo bedoeld,maar het gaat wel om je kind hier hoor! Als mevr. 19jr stage loopt dan weet ze alles volgens mij nog niet,en het zeker illegaal is want er moet een leidinggevende rondlopen.
    En dat een meisje van 19,meer weet dan iemand van 40 dat lijkt mij echt heel stug.
    Mamary ik zou een klacht indienen,want dit mag niet.

:)

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik denk dat iemand van 19 net van de opleiding zou kunnen komen en het toch vaak beter weet dan iemand die al langer werkt. merk het bij ons dat de meiden die net gediplomeerd zijn ons soms nog dingen leren. er loop ook nog iemand rond die bij springt in de groepen dus ze loopt eigenlijk niet alleen. als je je er niet lekker bij voelt moet je het gewoon ff vragen op het kdv hoe het zit hun kunnen je het precies vertellen.

Deel Deze Pagina