Voor mannen die hun 1e kindje krijgen is het allemaal nog onwerkelijker dan voor ons vrouwen. Wij hebben 9 maanden voorsprong op de band met de kleine, en mannen moeten het "maar doen" met geschop, wat echo's en de verhalen vd aanstaande mama. Praat jouw partner weleens over de tijd na de geboorte? over waar hij zich op verheugd als de kleine er (eindelijk) is? Ik zal ff het spits afbijten Die van mij kijkt er vooral met humor naar, niet dat hij niet serieus is hoor, maar hij verheugd zich het meeste op de tijd dat de kleine zover is dat ie met de pot mee kan eten. Hij ziet het helemaal voor zich hoe de kleine met eten gaat zitten smeren Plaatjes in tijdschrijften van zulke baby's vind hij helemaal geweldig en roept dan:"jaaaaa, dát is lief!!!"(incl verterende blik in zijn ogen). Maar, volgens mij kijkt hij ook wel uit naar de tijd vlak na de geboorte, als kleine (hopelijk!) borstvoeding gaat krijgen. Volgens mij vind hij dát ook stiekem wel enorm schattig En hij was laatst heel serieus over samen met de kleine wurm lekker op de bank slapen. Deed hij vaak met zijn vader. Nou, toen smolt ik bijna ter plekke, hihi, en zei tegen hem:"dat moet je ook vooral doen, zo vaak mogelijk, direct na de geboorte mee beginnen, dan bouwt hij/zij met jou ook een goeie band op". Nou ja, en dan komen er natuurlijk nog de grappen en grollen over poepluiers, boertjes die overgaan in kotsen over máma's schone kleren(dank je schat, jij mag ook wel een keertje voeden...) en de ondeugenden die de kleine uit gaat halen(al dan niet aangeleerd door papa...). Al met al verheugd mijn man zich er erg op, al zal hij dat nooit heel serieus toegeven, maar in zijn gedrag en hoe hij praat prik ik door die stoere grappen van hem wel heen
Mijne kan niet wachten om samen te sleutelen aan een motorfiets.....haha, moet ie toch een flink aantal jaren geduld hebben Heb ook voorbij horen komen dat we zaterdagavond film avondje hebben en voortaan een disney film op de beamer gaan kijken, vader en zoon avondje ( mama is voor de snacks )
Hier een boerderij(melkvee), en een hele parade tractoren incl. grote machines. Ik zei laatst tegen mn man:"stiekem zou ik het voor jou toch wel erg leuk vinden als je een zoon krijgt, die zijn toch sneller aangetrokken tot zulke grote machines, kan ie jou in de toekomst gaan helpen op het land". Maarja, een meid kan tractoren ook helemaal het einde vinden! Vrienden van ons hebben ook allemaal agrarische bedrijven, al die jochie's kunnen maar 1 ding zeggen:"tekker, tekker!!" de moeders worden er weleens zat van, alsmaar dat geklets over "tekkers" hahahaha!
Mijn vriend wordt met de dag zenuwachtiger, wat als hij het toch allemaal niet goed doet met dat verschonen en fles geven... En wat als hij niet wakker wordt.. Zo lief. Maar hij kijkt heel erg uit naar de geboorte en hoopt dat hij heel veel kan gaan ondernemen met onze uk. Vooral hoopt hij dat ons mannetje ook van vissen zal houden, zodat we met zijn drietjes op vis vakantie kunnen gaan *awww*
Mijn vriend kan niet wachten om trots achter de kinderwagen te lopen haha. Hij heeft het ook vaak over de leuke dingen die we gaan doen als onze dochter wat ouder is. En met welke jongens ze wel of niet thuis mag komen Hij vind het nu toch ook allemaal wel spannend worden, het duurt nu niet zolang meer.
Hahaha mijne heeft het over boomhutten bouwen en mama voor de gek houden Ik zeg ook elke keer: ze zijn eerst nog klein hoor
Dit word mijn 2de en mijn vriend zijn eerste. Hij heeft het er nog niet super veel over gehad, wel dat ik op let met wat ik eet en drink etc. Hij hoopt gewoon erg graag op een jochie en dat op ze pappie gaat lijken haha Een echte Proost dus
Muziek maken met zijn dochter, klimmen en de bergen in. Dat laatste wil ik ook heel graag. En samen fietsen.