Is dit indalingspijn en voel ik hem nu minder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fleur1, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb echt de hele dag pijn aan me schaambot en alles wat ik doe voel ik daar ook allemaal.
    Dit is sinds 3 dagen echt super hevig geworden en heb het gevoel dat het alleen maar erger word. Kan me broek ook maar met veel pijn en moeite aan doen want dat doet zo'n auw.
    Ook sinds de pijn voel ik de kleine ook veel minder actief bewegen weinig roller coaster gevoel in me buik.
    Maar als ik me handen op me buik leg gaat hij er wel naartoe en af en toe een schopmaar veel minder dan dat ik gewend ben.

Hoort dit bij het indalen?

Ik moet volgende week pas naar de VK heb al bijna 4 weken 1 cm ontsluiting

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Fleur,

door indalen kun je inderdaad flink last krijgen van je schaambotje, dat is vervelend maar niet erg.
    Het is normaal dat de baby op een gegeven moment wat minder actief wordt, er komt ook minder ruimte in je buik. Als je hem nog maar wel voelt, en dat doe je. Prima dat ie op jou reageert.
    Het feit dat je al een poos een beetje ontsluiting hebt heeft niets te maken met minder bewegen en met pijn in je schaambotje Het geeft ook niets, je kunt makkelijk tot 42 weken doordragen hiermee!

Mirjam

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi Mirjam
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Ik maakte best wel zorgen over omdat ik toch nog min. 5 weken moet.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben gisteren bij de verloskundige geweest omdat ik me toch heel ongerust maakte.
    Ik mocht om 1200 langskomen.
    Na veel in en uitwendig voelen blijkt dat de kleine helemaal is ingedaald en ik 2 cm ontsluiting heb.
    Ik moest nog een ECG scan laten maken en daarop was alles goed gelukkig.
    Nu zei de verloskundige dat ik waarschijnlijk een vroeggeboorte zal worden. Maar ik was zo blij dat het hartje goed klonk enzo dus waar moet ik met de gezegde vroeggeboorte vanuit gaan?

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Fleur,

de verlloskundige heeft dit gezegd omdat je nu weer een extra centimeter erbij hebt. Er zit dus blijkbaar vooruitgang in je ontsluiting. Het kan heel goed dat het hierbij blijft en je makkelijk de 40 weken kan halen. Mocht er nu over een paar weken weer wat ontsluiting bij zijn, kan een bevalling inderdaad eerder beginnen. Maar nu nog geen zorgen maken hoor, voor hetzelfde geld blijft het hierbij tot aan de bevalling.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina