Hallo, ik heb even een vraag mbmt mijn echo van vandaag. In Aug heb ik een missed abortion gehad ( spoed curatage) en op 20 september heb ik daarna mijn eerste menstruatie weer gehad. als ik die dag aanhoud ben ik 6 wkn en 1 dag zwanger. Nu heb ik vandaag een inwendige echo gehad en er werd mij verteld wel een vruchtzakje te zien met een begin van een dooierzakje meer kon ze op dat ogenblik niet zien. Zij kwamen uit op 5 wkn 3 dgn en zeiden ze dat door mijn MK mijn cycles onregelmatig zou kunnen zijn en de bevruchting dus later plaats heeft gevonden. U begrijpt wel neem ik aan dat het eerste wat door mijn hoofd spookte was oh nee daar gaan we weer. Toen voelde ik mij weleenswaar minder zwanger maar toch ik heb niets gemerkt van een missed abortion moest ook opgewekt worden. Mijn angst is groot weer het zelfde mee te maken , over 11 dagen moet ik alsnog een echo hebben en dan zou er hartactiviteit te zien moeten zijn, dat was nu niet het geval. In hoeverre kunnen zij dit juist hebben over mijn cycles? mvg Jet
Hoi Jet, het kan inderdaad dat je cyclus even anders was na de curretage. Dit gebeurt wel vaker en kan zelfs een aantal maanden duren. Omdat je zo'n vroege echo hebt gehad is de kans heel groot dat er nog niet zoveel te zien is. Hartactie is pas te zien vanaf 5 weken en 6 dagen en dan nog kan het met menig echoapparaat niet worden gespot. Met het meten kan er ook altijd een verschil inzitten dat soms wel overeen komt met een week. Maar het is gewoon net te vroeg geweest allemaal om er iets van te zeggen en wil dus helemaal niet zeggen dat het niet goed zit. De volgende keer dat je komt moet er inderdaad wel hartactie te zien zijn. Ze plannen zo'n tweede echo expres ook altijd 2 weken daarna. Dan is er als het goed is groei te zien en hartactie. Maar nog wel even in spanning afwachten dus. Groetjes Brigitte
Dank je wel voor je reactie, ik weet dat ik inderdaad gewoon moet afwachten maar ik begrijp nu ook dat als een vrouw een MK heeft gehad je heel anders tegen een nieuwe zwangerschap aankijkt met meer angst en wantrouwen ook al wil je dat niet. Volgende week maandag weet ik meer en hoop dat ook een hartactie te zien. groetjes Jet