Hoe aanstaande vader vertellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shirley1987, 27 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Het is nog niet zo ver, maar zit al een beetje te dromen.

Tijdens het dromen vroeg ik mezelf af wat nou een leuke manier zou zijn om de aanstaande vader te vertellen dat we zwanger zouden zijn.

Wat denken jullie? Hoe hebben jullie dat gedaan of hoe willen jullie dat gaan doen?

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    De eerste keer heb ik de test ingepakt met een rompertje die ik uit enthousiasme had gekocht toen we besloten hadden er voor te gaan.

De tweede was ik er voor 300% van overtuigd dat het niet gelukt was doordat ik net als de maanden ervoor bloedverlies had na de eisprong. Die ging dan over in menstruatie. Alleen deze maand stopte het bloeden een dan voor NOD. Toen dacht ik nog dit is een grap van mijn lijf. Morgen breekt de sluis open. Maar dat gebeurde niet. Toen dacht ik zou het dan toch? Maar ik durfde het niet te geloven. Volgende ochtend nog niks en toen heeft mijn man me naar boven gestuurd om te testen en binnen een minuut 2 dikke strepen en schreeuwde ik naar beneden...nou we hoeven niet de tijd af te wachten hoor er staan 2 dikke strepen haha. Mijn man had het allang door, alleen ik moest het nog even zien op de test haha.

Deze keer wou ik tegen hem zeggen....ik heb een cadeautje voor je alleen kan je hem pas over 9 maanden open maken. Maar hij zag het al aan mijn gezicht dus toen ik begon met de zin wist hij het al voor dat ik klaar was met praten haha

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    'Ik denk dat ik zwanger ben, kijk naar mijn test'

Man: ik geloof had niet.

Pas na de derde oplopende test en goede bloedwaarde van hcg was t duidelijk.

Na 2 foutgelopen zwangerschappen was t vooral doodeng om weer zwanger te zijn en ook mijn man wou t niet geloven.

Bij de bbz heb ik hem test laten zien en gezegd: ik ben zwanger, test is duidelijker maar dit gaat fout, dit.voelt niet goed.

Bij de eerste heb ik hem een foto van de test gestuurd dat hij papa werd. Arme kerel was hele dag van slag op zn werk en hij kon t aan niemand vertellen. Was een bar slecht idee van mij haha maar ik dacht dat ik niet zwanger was maar gewoon ziek. Bleek beide te zijn: zwanger en ziek

4. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Wat een rollercoasters als ik dat zo lees zeg!

5. MB91

MB91 Fanatiek lid

Om 05:00uur 's ochtends een digitale cb zwangerschapstest onder je man z'n neus schuiven in bed is geen aanrader. Ik was al uren wakker en onrustig, maar hij deed me er toch lang over om ook wakker te worden :roflmao::roflmao: daarna wel heel blij natuurlijk. Volgende keer ga ik dat beter aanpakken haha. Dus helaas, geen tips van mijn kant.

Maar wat ik vaak zie aan leuke ideeën is idd babysokjes, of een knuffeltje met test vastgeplakt, of een strik om je buik als kadootje. Ook doen sommige stickers op alle wijn en bier in de koelkast met "over 9 maanden weer" en maken dan een speurtocht naar dat punt.

bluedrake en Paardenbloem vinden dit leuk.
  6. Daantjeee

Daantjeee Fanatiek lid

28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Ik zie ook zo vaak leuke ideetjes voorbij komen, en had mijzelf echt voorgenomen om het op die manier aan te pakken. Een hele mooie droom....

Realiteit:
    9 PDO kleinste tuurlijn ever - man dwingen om mee naar buiten te gaan en in het zonlicht te kijken. Hij zag nauwelijks iets.
    10 DPO iets beter lijntje - man dwingen onder het directe licht van de afzuigkap te turen. Hij zag iets maar was lang niet overtuigd. Ik 's middags naar de dokter gegaan voor een bloedtest, en toen die uitslag er was heb ik het telefonisch mede gedeeld :roflmao:

En toch was het speciaal. Omdat zwanger zijn dit sowieso is! Dus alle mooie manieren zijn echt prachtig, maar uiteindelijk is het daadwerkelijke nieuws het belangrijkste. Maar heerlijk om er alvast over na te denken en erover te fantaseren!

7. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    De eerste keer heb ik mijn man tijdens zijn dienst gebeld omdat ik niet kon wachten tot ie thuis kwam :roflmao: ‘ik denk dat je even moet gaan zitten schat... zit je? Oké.. ik ben zwanger :p
    Moet wel zeggen dat dat na lang wachten in een traject was.

bij de tweede had ik een rompertje ingepakt. Helaas een miskraam daarna.

was nu van plan als t eens lukt om een digitale clearblue in een mooi doosje in te pakken :)

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    1ste keer samen getest.
    2de keer was ik nogal onverwachts zwanger en zwierde ik met een zie je wel de test op zijn laptop
    3de keer wou ik wat leuks doen.
    Maar ik kan mij niet inhouden als ik positief test :D.

Dus aan mij heb je niets :roflmao:

9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Tijdens mijn eerste eisprong had ik besloten elke keer een klein cadeautje te kopen (dat kon baby gerelateerd zijn of iets wat hij leuk/lekker vind) en dan zou ik dat uiteindelijk als één cadeau geven met de positieve test. Zelfs nadat we bijna 2 jaar bezig waren vond ik het nog steeds leuk om te doen (ik heb geen 21 eisprongen gehad dus dat scheelde wel iets want het werd wel steeds moeilijker bedenken wat dit keer:roflmao:)

toen testte ik op kerstdag en toch wel overtuigd dat het weer negatief zou zijn, want ja nog nooit positief gezien en toch zeker niet met kerst wat mijn favoriete feestdag is.. en ja hoor hij was positief! Dus ik ren naar boven met de test (slaapkamer is nog donker) duw toch die test voor zijn gezicht en hij nog slapend. ik zo: ik ben zwanger! Hij zei ja dat wist ik toch :roflmao: daarna werd ie pas echt wakker en toen heb ik het pakket gegeven was alsnog leuk haha.

10. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Haha super leuk om de reacties te lezen.

bij mijn ex heb ik de eerste keer een heel papa pakket in elkaar gezet. Een mand met een boek, flesje, speentje etc etc. Titel van het boek was zoiets als: ik word papa. Dit pakket had ik op zijn hoofdkussen gezet voor als hij thuis kwam uit de late dienst. Na smoesjes waarmee ik hem naar de slaapkamer stuurde had hij hem nog steeds niet gezien. Terwijl het pakket toch zeker 40x40 was.

uiteindelijk maar mee gelopen en aangewezen

de 2e keer gingen we gourmetten en wilde ik weten of mijn biefstukje doorbakken moest zijn... dus op 10dpo een testje snel gedaan voor het eten.... nou papa, doe mij maar doorbakken vlees haha

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mn 1e was ik alleen thuis, mijn ex was aan het werk.. ik belde hem op om te zeggen dat ik een positieve test had, maar niet wist hoever ik zwanger was (cb gaf 3+ aan), ik mocht die middag gelijk komen voor een echo, en bleek al 9+6 weken te zijn.

Bij mn 2e heb ik de avond van te voren gezegt dat ik zou gaan testen als ik wakker werd, en dat ik hem wakker zou maken als ik de uitslag wist.
    Ik had een romper gekocht met wil jij mijn liefste papa worden, die had ik heel stilletjes gepakt nadat ik positief testte en klaar was met trillen van spanning haha :)

Ik heb m wakker gemaakt, met t rompers omhoog houdend, en toen hij het las zei die met tranen in zijn ogen is het echt waar? En toen begon ik ook te huilen, en zei ja kijk maar, en loet de test zien.

We waren beide dolgelukkig dat t eindelijk gelukt was, we waren op dat moment al 4 jaar bezig.

Bij een volgende zou ik eigelijk niet weten hoe ik t aan zou pakken..

12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Na ons traject was hij de eerste die de test heeft gezien❤️

Hier deden we sowieso het testen samen. (Want ja... je doorlopt samen een traject, en niet alleen) Althans. Ik deed mijn deel en deed de test dan in de verpakking. Gaf dat aan hem en als de timer ging, haalde hij hem eruit. Hij was dus telkens degene die als eerste de uitslag zag. En echt... Toen die test eindelijk positief was, was zijn blik echt goud waard! Een van de mooiste momenten van ons samen❤️

Sado, Mim89, bluedrake en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    De eerste keer dat ik zwanger was van mijn huidige partner, heb ik een doosje gevuld met een kaart, een positieve test en een shirtje met papa's liefste erop (geloof ik:p). Helaas werd het een miskraam. De tweede keer, een maand later, had ik afgesproken met hem, twee testen op mijn NOD te doen. Die dag moest ie gewoon werken en deed ik een predictor en een digitale CB (hij houd van duidelijkheid:roflmao:). Hij kwam thuis en ik stond te koken, hij gaf me een kus, liep me voorbij, liep naar boven en kwam toch weer terug; 'en??' ;) Dus ik liet 'm de testen zien en al was ik nog onzeker, hij wist 100% zeker dat 't goed zat. Grappig hoe hij mij dan ook door de eerste 8 weken heen heeft geloodst.❤️ Hij zei overigens voor mijn NOD; 'volgens mij is 't weer raak!'

bluedrake en shirley1987 vinden dit leuk.
  14. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik kan me niet voorstellen dat het me zou lukken om dit met een cadeautje oid erbij te vertellen want ik ren meteen met positieve test naar mijn man. Dit keer had ik overigens om half 5 s morgens s getest en heb ik het gered om mijn man niet meteen wakker te maken. Tot mijn grote verbazing werd hij uit zichzelf ook wakker om 5 uur en vroeg meteen: En, heb je al getest?! Terwijl hij normaal enorm slaperig is s morgens:D

Mapje vindt dit leuk.
  15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik heb die avond de tafel voor drie personen gedekt. De normale setup + een kindersetje van woezel en pip. Op het bordje de zwangerschapstest. Duurde 10 minuten voor hij door had dat het er überhaupt stond :roflmao: daarna was hij blij en in milde paniek:D

MariekeS93, bluedrake en Paardenbloem vinden dit leuk.
  16. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ahhh deze is zo lief! En origineel ook.

17. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Hahaha die is inderdaad leuk!

maar geen goed idee als ik het nog niet aan mijn zoon en dochter wil vertellen

Fietje001 vindt dit leuk.
  18. Kitty89

Kitty89 Actief lid

13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik had ook allerlei leuke dingen bedacht.
    Toen ik een positieve test had geloofde ik het niet, ben beneden maar in huis gaan rommelen en weer naar boven gegaan om nog even lekker in bed te liggen met een ontbijtje op bed.

De test lag nog in het toilet op het wasbakje, dus manlief ging naar de wc en toen ik terug kwam vroeg ik of hij gezien had wat daar lag. Ja zei hij, je bent vruchtbaar zo te zien (hij dacht dat het een ovulatietest was) dus ik zei tegen hem, ja en jij ook! Toen viel het kwartje pas bij hem en kon hij het nog niet echt geloven.

Fietje001 vindt dit leuk.
  19. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Toen ik zwanger was van onze dochter, na veel miskramen waaronder een miskraam met 12 weken de maand voor de positieve test, wilde ik hem alsnog op een bepaalde manier verrassen omdat ik zelf ook nogal verrast was dat de test positief was. Ik heb toen met niet watervaste stift "Baby" op mijn buik geschreven en ben naar beneden gelopen en deed mijn shirt omhoog. Hij was net zo blij verrast als ik was.

Madelie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina