wie helpt mij even.. :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door muntje, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    hoi dames!

wie helpt mij even rekenen?

ik ben d.m.v. primolut 2 oktober ongesteld geworden, tot 6 oktober.
    de 13e hebben we gemeenschap gehad.
    hoe groot is de kans dat dit raak is?
    ik weet niks van mijn cylus af?
    je moet toch vanaf je eerste menstruatiedag rekenen?

ik ben zoooo misselijk. vanaf dinsdag al. toen had ik ook koorts enzo, maar nu voel ik me een stuk beter alleen ben nog steeds zoo misselijk.
    heb echt medelijden met zwangeren die dit 12 weken ofzo hebben..

wanneer zou ik kunnen testen voor duidelijkheid?
    misschien komt t een beetje dom over, maar weet ook niet wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden.

bedankt alvast!

2. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je aan de pil geweest? Misschien is het ontpillen? Je weet het nooit hoor, misschien is het wel raak.
    Maar als je een langere tijd aan de pil geweest bent dan moet je lichaam zeg maar afkicken van de hormonen. Daar word je soms ook erg misselijk van en kan goed tot een jaar duren. Ik heb daar heel erg last van en mijn dokter heeft me vandaag verteld dat toen ik een jaar stopte met de pil,omdat ik hem niet meer wilde gebruiken, dat het toen misschien voor mij een te grote overstap was van de pil naar niks.
    Ik had nu de nuvaring en dat zijn net iets minder hormonen volgens mijn huisarts. Ik ben pas net gestopt om zwanger te worden en heb mijn menstruatie net gehad dus is ook even afwachten hoe mijn lichaam gaat reageren.

Als je cyclus inderdaad normaal 28 dagen is dan moet je tellen vanaf de eerste dag. Alleen als je nog maar net gestopt bent kan je cyclus bv ook 30 dagen zijn. Dat is het lastige!
    Succes en hoop natuurlijk dat het raak voor je is!

3. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    bedankt voor je antwoord.'
    ontpillen heb ik al wel gehad denk ik. ben ik april gestopt..toen heel veel last van vanalles gehad.

nja ik wacht het wel af.. misselijk zijn is gewoon kl*te :)

4. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je bent in april gestopt maar weet niets van je cyclus af?

Zou t toch maar eens bij gaan houden als ik jou was(in agenda of op een van de handige apps van tegenwoordig, zoals pTracker, womanslog enz enz). Want zo is er niets over te zeggen. Heb je een cyclus van 28 dagen kan het raak zijn, maar kan ook een griepje zijn of toch alsnog je hormonen die na lang pilgebruik raar doen. Er zijn zo veel verklaringen voor de sympthomen.

5. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ze is dmv primolut ongie geworden logisch dat ze niet weet wat haar cyclus is.

Als je anders even met een banner uitrekende weet je wanneer je ongeveer kunt testen.
    Spannend hoor ;)

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Waarom was er Primolut nodig?
    Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen. Je begint te tellen vanaf de eerste dag dat je rood bloedverlies hebt. Gemiddeld heb je 14 dagen voor je verwachte menstruatie een eisprong.

Stel je voor dat je een cyclus van 28 dagen zou hebben, dan zou je 30 oktober weer ongesteld moeten worden. Dan zou je eisprong afgelopen dinsdag geweest zijn. Het lijkt me dan niet dat je klachtjes vanaf dinsdag al van een zwangerschap kunnen zijn.
    Dat betekent niet dat je niet zwanger kan zijn, want spermacellen kunnen wel 3-4 dagen (soms zelfs langer) in jouw lichaam overleven en dan zou er inmiddels wel een bevruchting plaatsgevonden kunnen hebben.

In ieder geval spannend.

7. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    @alyne; ben een half jaar niet ongesteld geweest vandaar.

ach ja; t zal wel gewoon de griep zijn, maar je gaat toch zitten denken he, en vooral omdat t niet 24u misselijk zijn is.

bedankt voor jullie reacties; ik wacht geduldig af..!

Deel Deze Pagina