Serieus.........ZUCHT! Maak je niet druk! Snap zo'n reactie niet hoor, van haar kant..... Overigens heb ik in mijn familie 2 Evelien's. Evelien en Eveline. Maar mijn oom woont in Middelburg, tante in Hoorn en wij zien elkaar alleen op oma's verjaardag. Zij hebben toen er voor gekozen om dezelfde naam te kiezen, omdat ze niet dagelijks met elkaar omgaan. Als het je droom naam is, moet je er gewoon voor gaan!
Wie is er nou jaloers hier en bang dat er twee keer dezelfde naam wordt gegeven? Jouw schoonzusje, niet jij! Zij heeft hier een probleem mee, jij blijkbaar niet. En terecht. Je geeft je kind een naam voor het leven en laat dat vooral de mooiste naam zijn die jij en je man kunnen vinden. En dat anderen ook zo heten, doet er niet toe. Het is niet eens de moeder van dat andere kind dat er een probleem mee heeft (en al zou ze, die staat zo ver van jullie af dat het totaal onzin is als zij een probleem zou hebben met jullie naamgeving). Ik vind je schoonzusje compleet buiten haar boekje gaan wanneer ze doet of ze iets te zeggen heeft over de namen die jullie op jullie lijstje hebben staan.
In dit geval zou ik me er niet druk om maken. Je ziet ze zo weinig. Als het kindje van bijvoorbeeld jouw zus of broer zo zou heten, zou ik wel de naam veranderen, maar dit is te ver weg vind ik!
Mijn schoonzusje is nogal een dominant persoon en ik ben juist vrij terughouden en onzeker. Daarom dat ik ook ging twijfelen aan mezelf en behoefte had aan een objectieve mening. Het is overigens helemaal niet zo dat wij de naam claimen. Mijn schoonzusje wist de naam alleen omdat we het met een verjaardag deze zomer het over namen hadden gehad. Daar bij kunnen mijn man en ik moeilijk zwanger worden en fantaseren al jaren over een kindje dus mede daardoor hebben we al namen uit gekozen. Manlief en ik hebben het er nog eens over gehad en we hebben samen besloten voor ons zelf nu deze namen in gedachten te houden, wat iemand anders ook kiest. En dat ik die lompe opmerkingen van m'n schoonzusje wat meer langs me heen laat gaan. Dan maar dubbele namen, so be it. Wij hebben er geen problemen mee dus dat is dan haar probleem. Misschien denk ik wel anders over de naam als ik eenmaal zwanger ben maar dat zien we dan wel. Bedankt voor al jullie reacties
Dus: vertel niemand van te voren welke naam je bedacht hebt.... En verder, lekker de naam nemen die je zelf bedacht had.
Ik heb zelf ook in de stress gezeten. Toen ik zwanger was van mijn eerste kindje wisten we de meisjesnaam 100% zeker, de jongensnaam kwamen we maar niet uit. Uiteindelijk hebben we een heel mooie jongensnaam gevonden en hebben we ook een zoontje gekregen. De meisjesnaam blijft dus nog even in onze gedachte. Maar mijn zus werd afgelopen jaar ook zwanger.. Zij heeft ooit over onze meisjesnaam gezegd (zonder dat ze iets van ons wist) dat ze die naam super mooi vond. Ik meteen dus in de stress... Wat nou als zij een meisje krijgt en die naam kiest. Ik heb het hier met mijn vriend ook over gehad en we hebben toen besloten om alsnog voor die naam te gaan als we ooit een meisje krijgen, of mijn zus haar kindje nu dezelfde naam geeft of niet. Mijn broertje en neef hebben ook dezelfde naam. Nou en? Wil toch alleen maar zeggen dat zij die naam ook erg mooi vinden! Wij gaan er geen probleem meer van maken iig! (Mijn zus heeft trouwens voor een andere meisjesnaam gekozen uiteindelijk ) Succes!