is dit karma?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door lauri30, 4 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Ik heb hier echt geen woorden voor. Arme kinderen..
     
  2. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Dat je in deze situatie terecht gekomen bent heeft vooral met je eigen niveau te maken. Jammer dat 2 kinderen de dupe zijn geworden van jouw egoïsme.
     
  3. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ik sta echt verstelt van alle onaardige reacties, zouden jullie ook zo reageren als dit een vriendin van je was overkomen? De oorzaken waarom iemand bepaalde keuzes maakt kunnen allerlei redenen hebben.

    Je bent nu in een situatie beland waar je je kennelijk niet gewaardeerd voelt. Daar moet je zien uit te komen, met of zonder de man waar je nu zwanger van bent. Heel veel sterkte en geluk toegewenst.
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Willens en wetens vreemdgaan en zwanger raken van iemand die al tig kinderen bij tig vrouwen heeft, is niet iets wat je "overkomt".
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik vind het toch wel vrij bijzonder dat hij niet naar je omkijkt, je blijkbaar ongelukkig bent in deze relatie maar toch 5 weken zwanger bent.

    Op het moment dat mijn partner mij zo zou behandelen is seks toch wel het laatste wat wij samen zouden doen.
     
  6. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Ja nou ja, als ik het goed begrijp ging het haar in eerste instantie om het zaad..
     
  7. Marrit1988

    Marrit1988 Bekend lid

    24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw

    EUh, ik heb echt geen vriendinnen die dit in de verste verte ooit zouden meemaken hoor!
     
  8. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief


    Nee.

    Ik zou dan veel heftiger reageren. Maar dat zou ik al doen vóór dat ze überhaupt haar ex 2 jaar had bedrogen. . Dat zou namelijk ook geen 2 jaar duren. Ik vertel het een week nadat ik het weet aan der partner.




    TS ja een geval van karma. Maar blijkbaar ging het jou ook enkel om een kind dus maakt het geen donder uit. Ga bij hem weg. Of blijf gezellig nog. Misschien dat je nu een keer de juiste keuze kan maken.
     
  9. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Mijn vriendinnen zouden dit nooit zeggen:
    "Dat ik zwanger ben van hem heeft natuurlijk niks met hem te maken maar met het feit dat ik er altijd nog een kleintje bij wou hebben"

    Ik ken geen mensen die bewust zwanger raken in een slechte relatie, zonder dat ze het belangrijk vinden wie de vader is.

    En als het wel een vriendin van mij zou zijn, dan zou ik nog veel feller zijn! Is ze nou helemaal gek geworden?
    Uiteindelijk is het natuurlijk haar keuze. Maar als je in zo'n bizarre relatie zit, (en ja daar heeft ze zelf voor gekozen) en dan toch besluit zwanger te raken (ook al intreseert het haar geen fluit wie de vader is) dan had ik haar heel duidelijk verteld hoe ik daar over denk.
    En dan had ik het zeker niet gelaten bij; 'het is jouw keuze, sterkte'.
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind dit wel heel erg om te lezen, je hebt een dochter uit een eerdere rot relatie, vervolgens tref je een man die alles voor je doet maar ga je vreemd met een ex (waarvan je eerst niet eens wist wie het was) en raak je zwanger van hem terwijl de relatie alles behalve goed is, enkel omdat jij perse een kind wilt?!
    Ik hoop dat je je kinderen op een goede en liefdevolle manier zult opvoeden zonder zo'n dergelijke man in jouw leven.
     
    Esila vindt dit leuk.
  11. 1982Eva

    1982Eva Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Lieve TS,

    Allereerst: ik vind dat je altijd terughoudend moet zijn in het veroordelen van een ander.

    Om je vraag te beantwoorden: nee, dit is geen "karma". Dit is een gevolg van jouw eigen keuzes. Je bent een volwassen vrouw en zult die gevolgen dus ook volledig zelf moeten dragen.

    Ik meen uit je berichten op te kunnen maken dat jij vooral het gevoel hebt dat zaken je "overkomen", en keuzes deels laat afhangen van de man(nen) in je leven.

    Is dat wat je wilt voor jezelf, en voor je kinderen? Ik kan me voorstellen dat dat niet zo is. Zowel jij als je kinderen verdienen iemand die van ze houdt, ze steunt en hun best doet. Voor jou geldt dat JIJ dat in eerste plaats moet doen. Je kun niet een man / partner verantwoordelijk maken voor je geluk. Dat ben JIJ. Wat heb jij nodig om gelukkig te zijn? Handel daar naar.

    Voor je kinderen geldt dat JIJ nu nog verantwoordelijk bent voor hun geluk. Zij verdienen een stabiele basis: geen wisselende "vaders", maar een stabiele, sterke en lieve moeder die hen leert op zichzelf te vertrouwen. Hoe je ze dat leert? Door her goede voorbeeld te geven, zoveel als maar mogelijk is. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar wel een taak die nu op jouw schouders rust.

    Ik wens je veel sterkte en rust toe. Sorry als dit wat zweverig klinkt. Ik heb geprobeerd waarde-oordelen voor me te houden, omdat ik denk dat dar jou en je kinderen niet helpt. Iedereen worstelt in meer of mindere mate met eigen verantwoordelijk. De vraag is: hoe ga je daar vanaf vandaag je best voor doen....?
     
    Esila vindt dit leuk.
  12. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    meid sterkte, niet handig maar ik merk wel dat je van je kindjes houd..

    dames die reageren.. Wat zitten er weer bizarre reacties tussen met laat je sterriliseren doe ff normaal zeg.. ik ken helaas zat gevallen waarbij er ook ongelukkige keuzes worden gemaakt maar steriliseren kom op zeg.. ik geloof niet dat t.s. daar wat aan heeft.
     
  13. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou dan ben ik ook zoetsappig, want ik ben het met je eens. Ik zou echt niet zomaar met iedere vent aan kinderen beginnen.

    TS: ik ken je vriend niet, maar met alles wat je hier verteld lijkt hij me verre van betrouwbaar. En zoals ik jou zo lees, zoals ik het begrijp ging het je voornamelijk om het krijgen van kinderen waarom je voor hem koos. Dat is gelukt.
     
  14. crienatje

    crienatje Actief lid

    1 feb 2010
    341
    153
    43
    Jezus, wat een reacties zeg, echt bizar.
    'laat je steriliseren', zal maar niet plaatsen wat ik hierop zou willen reageren....
    Echt waar zeg.

    Maar, on topic, geen handige keuzes gemaakt inderdaad, maar daar is niets meer aan te doen, alleen de keuzes voor de toekomst.

    Ken je vriend niet en hoor het verhaal maar eenzijdig, maar gebaseerd hierop.
    Heel hard weglopen en zorgen dat je alles op de rit krijgt, voor jezelf, maar vooral voor je kindjes.
    Succes en sterkte met alles.
     
  15. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    TS, ik snap dat je niets hebt aan de negatieve reacties hier, maar ik snap de reacties wel. Het klinkt heel dom en naïef als je zegt dat je je ex (die alles voor je over had) 2 jaar lang bedriegt en uiteindelijk ook voor die ander kiest alleen omdat jij perse een kindje wilt.
    Een kindje is niet een taartje dat je even maakt met het beslag van je ex, maar iets dat uit liefde voort moet komen. Als jij zo graag een kindje wilde, ook alleen zoals je nu beschrijft, kun je beter kijken naar manieren om alleen moeder te worden (donor) dan dat je zwanger wordt van een man die al 5 kinderen bij 3 andere vrouwen heeft. Deze man heeft namelijk straks ook rechten en plichten bij dit kindje en als hij een omgangsregeling wilt dan kun jij niet anders dan daarin mee gaan, ook al klinkt hij niet als een heel aardig persoon. Kortom.. je komt dus de komende 18 jaar niet meer van deze man af als hij dat niet wilt en jij wel.

    Daarnaast wil ik even ingaan op je verhaal over vreemdgaan en terug gaan naar je ex. Zoals ik net al zei klinkt hij in jouw berichten niet als een leuke man, dus waarom je je ex (die alles voor je over heeft) verruild voor deze man snap ik niet. In de meeste gevallen heeft dit te maken met de eigenwaarde (of beter het gebrek daaraan) van de vrouw te maken. Ik raad je aan om eens met een psycholoog te praten hierover. Misschien dat je het dan allemaal op een rijtje kan krijgen om er echt voor je kinderen te kunnen zijn en om in te zien dat dit alles je niet overkomt, maar voortkomt uit de keuzes die jij hebt gemaakt.

    Ik hoop van harte dat je inderdaad alleen voor je kinderen kunt zorgen en dat het allemaal goed gaat komen. Maar dat begint bij jezelf.
     
  16. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Geen handige keuzes? Ik zou mensen die op deze manier en in deze situatie een huisdier nemen al om de oren slaan met onverantwoordelijk gedrag. Het gaat hier om kínderen. Neem dan in hemelsnaam gewoon een zaaddonor?
     
  17. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Dit is geen karma maar denk ik een logisch gevolg van de keuzes die je gemaakt hebt.

    Je bent 2 jaar lang vreemd gegaan met een ex van je die 5 kinderen van 3 vrouwen heeft. Eerlijk? Hij heeft meegewerkt aan twee jaar lang vreemd gaan en zal echt niet veranderd zijn nu hij bij jou is.
    Gevoelens krijgen voor een ander kan altijd gebeuren, maar twee jaar lang vreemd gaan vind ik echt niet kunnen. Daarnaast.... je hebt een dichter van 8 die al deze mannen voorbij ziet komen wat een voorbeeld wil je voor haar zijn.

    Deze man zal je ws bedriegen. Kies voor jezelf en je kindjes en ga vooral voorlopig niet naar een man opzoek!
     
  18. crienatje

    crienatje Actief lid

    1 feb 2010
    341
    153
    43
    Je snapt best wat ik hiermee bedoel, dus ff niet zo bijdehand.
    Laten we gewoon met respect met elkaar om blijven gaan, sommige reacties slaan nergens op en gaan echt te ver.
    Vind dat de beheerders hier iets mee zouden moeten doen.
     
  19. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Wat dan?
     
  20. crienatje

    crienatje Actief lid

    1 feb 2010
    341
    153
    43
    nou, op z'n minst waarschuwen? Volgens mij is het de bedoeling dat je elkaar hier met respect bejegend.
    Als ik zie hoe er hier af en toe op elkaar gereageerd wordt vindt ik dat regelmatig van weinig respect getuigen.
     

Deel Deze Pagina