Mijn dochter had op dinsdag 2 rare droge plekjes op haar kin, op woensdag waren deze veranderd in 1 grote korst. Beetje vreemd maar dit zou ze zelf veroorzaakt kunnen hebben met haar tanden. Vanmorgen kwam ze terug uit school met wederom een droge plek bij haar mondhoek waar ook een gelig blaasje op zit (nu). En nu begin ik dus te twijfelen of ze niet ook misschien krentebaard heeft. Heeft iemand van jullie ervaring hierin en weet hoe het er precies uitziet in de begin fase (vind op internet alleen foto's van korsten)
het zou heel goed kunnen zoals het er uit ziet, maar krentenbaard heeft in mijn ervaring een veel sneller verloop. Bij veel kinderen had haar mond nu wel helemaal onder gezeten...maar het kan natuurlijk dat ze het maar heel licht heeft. Pas iig even op voor jezelf en het gezin als er pus uit de blaasjes komt want dat is retebesmettelijk en je blijft jezelf ook herbesmetten..kan uit ervaring zeggen dat je daar niet op zit te wachten haha. Mocht het nu van het weekend echt duidelijk krentenbaard worden met nattige blaasjes..bel dan school even, want dan zul je alles met gaasjes en pleisters af moeten plakken.
Bij mij ziet het er ook vaak zo uit. Even de huisarts bellen voor fucidin creme. Dan droogt het sneller in en doet het ook minder pijn
Heb (na jullie bevestigingen) maar even contact opgenomen met de huisarts en kan straks de creme/zalf ophalen.
Bree, heb dit ooit een keer gehad, niet lollig. Mocht zelfs niet na mijn werk zo besmettelijk! (werk in de zorg) overal zat het bij mij, maar eigenlijk heel weinig in mijn gezicht Beterschap voor de kleine!
idd want (een beetje afhankelijk van de grootte van de klas) moet het bij 2 a 3 kinderen bij de GGD gemeld worden.
Heb inderdaad al school gebeld en het gemeld, tot nu toe is ze de enige. Ze hebben even de GGD gebeld en pas bij 3 + meldingen gaan ze het advies geven om kindjes thuis te houden. Ondertussen laten we haar regelmatig (vaker) de handen wassen met desinfecterende zeep in de hoop dat ze niet andere plekken op haar lijf (of anderen) besmet. Ondertussen is madam helemaal in de zevende hemel en heeft papa al gevraagd of ze zich vanavond ook mocht scheren omdat ze nu ook een baard heeft.
Haha mijn dochtertje speelde dat ze net haar babypop naar de dokter ging en zei : dokter mijn baby heeft heel veel krentenbollen gegeten en nu heeft ze krentenbaard ..