Ik ben aan het rondkijken voor nieuwe verzorgingsproducten maar daarvoor dien je je huidtype te kennen. Ik heb al wat online testjes gedaan maar twijfel toch nog. Waar kan je dit laten testen op een betrouwbare manier? Liefst ergens waar ze je niet ineens allerlei dingen willen aansmeren. Iemand tips?
Stap eens een schoonheidssalon binnen. Ik weet dat ze zeggen het bij de Douglas e.d. ook te kunnen vaststellen, maar ik zou dat zelf niet aandurven. Maar misschien vind je die stap net wat makkelijker dan een salon.
Heel toevallig heb ik dit gisteren bij ici paris gedaan. Ik kreeg gratis 45 min een "behandeling". Mijn huid werd met een apparaat gemeten en vervolgens werden er producten opgesmeerd waarvan zij dacht dat goed zou zijn voor mij. Ik kon daarmee testen hoe het aanvoelde (mijn huid komt op het moment erg veel vocht tekort waardoor mijn huid snel gaat branden als reactie). Ik vond het echt een super service en het was ook echt niet bedoeld om van alles aan te smeren.
Om je huidtype te kunnen bepalen, zul je zeker drie dagen cold turkey moeten . Alleen wassen met water, geen cleanser, geen lotion/toner, geen dag-en/of nachtcremes, niets. Zo kun je een heel duidelijk beeld krijgen van hoe je huid daadwerkelijk is, omdat je huid puur is. Is echt wel lastig, maar een hele goede methode, welke ook aangeraden wordt door cosmetisch onderzoeksarts Jetske Ultee. Succes!
Ja heb ik ook al gedaan maar ik twijfel bij alle vragen wat nu op mij van toepassing is. Heb er eigenlijk nog nooit op gelet en 'zie' het zelf precies niet.