Hallo, Mijn verhaal: Op 17 juni was mijn laatste menstruatie, op 17 juli kreeg ik weer bloedverlies en dacht ik dus ok ik ben ongesteld. Echter hield het bloedverlies 2 weken aan en kreeg ik wat lichte zwangerschapskwaaltjes. Ik deed een test en: ik was zwanger! Helaas is dit geƫindigd in een miskraam. Bij de vk was geen vruchtje of hartje te zien (daarom waren we er ook niet erg van slag van, we hadden er al rekening mee gehouden en er nog niet aan gehecht geraakt)... Ik moest nog wel naar de gyn voor inwendig onderzoek om te kijken of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Ze kon niks geks vinden op de echo en alles zag er schoon uit, ze zag ook alweer eitjes in de eileiders zitten. Ik moest ook nog hcg prikken en dat 2 dagen later weer om te kijken of het daalde. Dit was het geval en 2 weken later moest ik weer eens terug. Het was weer gedaald en zo een paar keer terug om te kijken. Het daalde niet snel genoeg en ik moest nog steeds bloed blijven prikken. Na een week was het toch goed gezakt en zei de gyn dat ik na 5-6 weken nog 1x terug moest komen om te checken of het weer op 0 stond. Dit ga ik volgende week doen... Op 23 aug. stopte mijn bloedingen eindelijk na ong. 6.5 week. Op 4 september zat er nog 35 hcg in mijn bloed. Echter op 6 september (2 weken later) begon het bloedverlies weer. Ik dacht nou dan zou dit wel weer mijn nieuwe menstruatie zijn na de miskraam. Alleen hield dit bloedverlies weer 2 weken aan. Sinds 19 september is het nu weer gestopt en ik weet dus nu niet of het nog met de miskraam te maken had of dat het mijn nieuwe cyclus was. Nu gok ik op mijn nieuwe menstruatie en ben ik vanaf 6 september mijn nieuwe cyclus gaan berekenen. Wie kan mij zeggen of dat idd mijn nieuwe cyclus was of dat het nog bij de miskraam hoorde? Er zat dus 2 weken tussen het laatste bloedverlies en het nieuwe bloedverlies... Kan het zo zijn dat mijn menstruatie 2 weken kon duren na mijn miskraam of is dat te lang voor een menstruatie. Normaal heb ik ong. 5a7 dagen bloedverlies en nu was het 14 dagen... en nu vandaag weer licht bloedverlies... beginnende menstruatie of innesteling? Ik vind mijn cyclus maar raar haha... Ik hoop dat 1 van jullie mij een beetje kan adviseren wat ik hiermee moet doen? Groetjes, Stephanie
hoi je cyclus kan inderdaad een poos anders doen dan je gewend was. Dat is lastig omdat je dan niet weet waar je zit en waar je op moet rekenen. Een menstruatie na een miskraam kan inderdaad langer duren. En of je vandaag een beginnende menstruatie hebt, ik weet het niet. Het is echt afwachten. Neem je foliumzuur? Mirjam
Bedankt voor je reactie! Ik slik al een paar maanden etos zwanger worden, alleen even gestopt toen ik zwanger was en miskraam kreeg. Mijn menstruatie was dinsdag uiteindelijk doorgebroken en is nu bijna gestopt. Moet ik dan vanaf 1 oktober gaan rekenen?