Kreeg hier laatst een commentaar op van iemand... Kindlief ‘s ochtends naar het kdv gebracht en zelf een vrije dag genomen. Heerlijk! Kan daar zo van genieten. Doe ik ook wel vaker. Nou dat kon niet volgens mevrouw de kennis. Ik was enorm verbaasd. Waarom niet? Ik werk hard en veel en vind zo’n dagje heerlijk. Even tijd voor mezelf. Hoe denken jullie hierover?
Lekker toch? Ik ga vanaf januari minder werken. Ene week 4 dagen, andere week 3. Die dag minder blijft Dafne gewoon naar kdv gaan. Verheug me nu al op eindelijk eens tijd voor mezelf. Gelukkig geen opmerkingen erover gekregen behalve dat ik groot gelijk heb Niks van aantrekken zulke opmerkingen. Mensen denken gewoon soms anders, dat kan en mag.
Nee, ik doe het eigenlijk nooit. Eén keer gebeurd in ruim vier jaar. En dat was omdat ik die dag geen werk had (werk als zzp’er) en de dag op het kdv niet kon ruilen. Als ik geen werk heb die dag, ruil ik de dag op het kdv en zet ik die later in als ik meer werk heb.
Ik doe dat ook, heerlijk! Weet zeker dat ie het leuk vindt op het kdv.. dus we hebben allebei een leuke dag, dan is het goed toch. Herken dat soort reacties wel, alsof je heel egoïstisch je kind tekort doet voor je eigen plezier.
Ik werk niet. En mijn zoon gaat niet naar het kdv. Maar mijn schoonmoeder heeft mij maanden gesmeekt of ze elke week de woensdagmiddag op mag passen. Na de verhuizing is dat begonnen, en de "middag" is een hele dag geworden. Ik vond het best raar, mn kind niet bij mij hebben terwijl ik "niks" te doen heb. Maar, ik vind het stiekem erg lekker. Even niks, even ontspannen.. lekker! Dus, ik snap je. En die vrouw lekker laten kletsen. Die is gewoon jaloers
Wanneer kan je dan eens echt goed ontspannen of eens echt goed je huis poetsen? Ik ben geen moeder die dat allemaal maar tussendoor kan. Wanneer ik eerder naar huis kan van t werk of ik heb compensatie dan gaan de kinderen gewoon naar t kdv. Helemaal niks mis mee.
Ik werk in het onderwijs en mijn dochtertje gaat gewoon naar het kdv als ik vakantie heb. Heb nu verlof en ze gaat ook gewoon. Je betaalt er toch voor? Ik vond het in het begin ook wat raar, maar nu vind ik het heerlijk. En zij vindt het kdv heel leuk. Win-win toch?
Ik denk dat die kennis stik jaloers is! Ik werk niet. En ben 24/7 met mijn meisje. Ze gaat op de maandag en vrijdag ochtend naar de psz. Dat zijn de enige ochtenden dat ik mijn handen vrij heb. Maar dan meestal afspraken e.d. staan. Als ik de mogelijkheid zou hebben om af en toe eens een dag voor mezelf te hebben, zou ik die pakken! Geniet ervan
Doe ik ook wel eens hoor. Nu vaker, omdat ik minder werk door de zwangerschap. En ik kijk er echt naar uit! Zoon vindt het heerlijk daar en ik de hele dag in bed series kijken