Ik vind Melle echt zo'n naam die goed past bij alle leeftijden! Leuke naam ook Maar als het 't toch niet is, hier nog wat ideetjes met meerdere lettergrepen, niet beginnend met een R. Niet-kinderachtige originele namen (buiten de top-100) Arnoud Arthur Bastian, Bastiaan Borre, Berre Camiel Casijn Christopher * Diederik Dieter Douwe Ebbe Elias Emiel / Emil Erik Ewoud / Ewout * Faber Feie / Feije Felix Ferre Florian Hessel Ilan Ingmar Iven, Ivan * Jarne Jelger Jelmer, Jelmar Jelte Jesper Jibbe, Jisse Jilles Jonas Jonathan Joren Jorik Jorrit Julius Jurjen Jurrian, Jurriaan, Jurriën * Lasse Laurens Leander Lennart / Lennard Levijn Linus Lode Lucan / Lukan * Maarten Magnus Marik, Marnik Marnix Matthias / Mattias Matthijs Maxim Mellan Menno Merijn Michiel Midas * Olaf Olle, Ole Oscar Otto Pelle Quintijn * Sander Sebastian, Sebastiaan Sijmen Silvijn Simon Stellan Stian Sverre Sybren * Teije Thorben / Torben Tibbe Tiemen Victor Waldemar Walter Wessel Wouter Wytse / Wytze / Wietse / Wietze Zeger / Seger Of iets minder origineel (binnen top-100, maar buiten top-20): Abel Alexander Benjamin Casper David Fedde Floris Hidde Hugo Jasper Jelle Joris Jurre Olivier Thijmen Tobias Willem
Ik vind dit inderdaad een naam die geschikt is voor een kind en noet voor een volwassen man. Maar dit heb ik met meer namen en zie al dat ik weer eens afwijk van de rest (merk dat ik dit op het gebied van namen wel vaker heb )
Ik zie bij Melle een kleuter voor me, sowieso geen volwassen man. Maar ik vind dat altijd een beetje onzin, moet ik eerlijk zeggen.. Als ik de naam Trudy zie, denk ik aan een ouder iemand. Terwijl ik iemand ken van een jaar of 30 die ook zo heet. Of Bep, Annie, Joke, etc.. Dat zijn voor mij oma-namen. Maar die zijn ook ooit klein geweest! Net zoals dat wij ooit hopelijk oud mogen worden. En dan heten de oma's geen Bep, Annie of Joke meer.. Maar Kimberley, Daniëlle, Joyce.. Dat is nou eenmaal gewoon de volgende generatie. En misschien is dat voor sommige mensen even wennen, maar dat is dan maar zo Verkleinnamen vind ik een ander verhaal. Jimmy, Tommy, Lizzy.. Maar Melle kan toch eigenlijk prima voor een volwassen man? Gewoon even wennen
Kan prima voor een volwassene, denk bijv. aan oud-tennisser Melle van Gemerden https://nl.wikipedia.org/wiki/Melle_van_Gemerden
Ja kan zeker! Als het aan mij ligt krijgen wij ook een Melle. Maar omdat wij al een zoon met een M hebben wil mijn man liever een andere naam. Maarja, als je twijfelt zou ik op zoek gaan naar een naam waar je wel een wauw-gevoel bij hebt. Ons alternatief is trouwens Teije of Tije. Misschien vind je dat leuk?
Dank jullie voor de surgesties dames. Hij blijft nog even staan op het lijstje, maar verwacht dat ik nog wel een keer vaker langs kom met een topic. Gelukkig hebben we nog even!!
Ik vind melle ook meer bij een kleintje passen als bij een volwassen vent. Maar vind het ook een vrij suffe stoffige naam.