Onze meid heeft vaak tussen haar billen een rode huid. Er zitten geen blaasjes, vlekjes oid op. Alleen maar vanaf haar anus een rode rand. Soms is het maar een klein stukje en dan weer helemaal naar achteren toe. Zo'n 3 cm naar buiten. Ik smeer er dan wat Bepanthen op en dan is het vaak weer weg bij het verschonen van de volgende luier. Ik vraag me nu af of dit nu luieruitslag is of dat het wat anders is. Want als ik bij google naar plaatjes van luieruitslag kijk ziet dit er anders uit. Ik heb al regelmatig van doekjes gewisseld en luiers, maar dit blijft toch. Na een badje is het ook weer weggetrokken. Iemand die dit herkent? Gr. shampoo
Ja, hebben we hier ook een tijdje last van gehad, maar trekt weer snel weg, dus maakte me er eigenlijk niet zo veel zorgen om..
echt luieruitslag, is een schimmel volgens mij. Maar dit is gewoon een irritatie denk ik. Gewoon bij iedere luierwisseling even smeren. Bepanthen of anders gewoon sudocreme. Ter preventie zeg maar...
Die afstekende witte rand kan een schimmelinfectie zijn, die bleef bij ons zitten, dus ik ben naar de huisarts geweest... het zat er toen al een week... en van haar kreeg ik een creme/zalf, waarmee het vrij snel weg ging. het is nu ondertussen een half jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gezien en het is niet meer teruggekomen... De arts zei wel dat ook schimmelinfectie uiteindelijk wel vanzelf weer weg gaat...
Ik gebruikte alleen sudocrem en daarmee bleef het wel zitten, we hebben eigenlijk alles gebruikt, behalve bepanthen dus, maar niks hielp, daarom zijn we naar de dokter gegaan... ik zeg ook niet dat het perse schimmelinfectie is wat jouw dochter heeft, maar bij mijn dochter was het rood, en er zat een witte "rand" omheen... Bij mijn dochter bleef het zo lang zitten, dat ik toen maar naar de huisarts ben gegaan, na gebruik van de zalf is het weg en is het weggebleven...