Voor de snachts uit bed moeten mamma's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Khadisja08, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Khadisja08, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
    Zie mijn laatste reactie hier in dit topic.
    jammer maar goed.

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    wauw superwoman!! ze bestaan dus toch:$

3. nou geef ik ook nog steeds nachtvoedingen, en eerlijk gezegd vind ik dit ook niet erg verschrikkelijk, maar dat je met een big smile al naast je bed staat als je kindje haar speentje op de grond ligt kan ik niet echt inkomen.
    de momentjes zijn zeker speciaal, maar snachts wakker gemaakt worden geeft mij meer een big wallen gezicht:D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Rach84: amen! Zeker na dik 8,5 maand! :(

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik heb wel hard om je verhaal moeten lachen, maar dat kwam vooral omdat ik dacht dat je een grapje maakte ;)
    Je vergeet denk ik dat er ook mama's zijn die gewoon de volgende dag weer moeten werken en mama's die nog meer kindjes te verzorgen hebben de volgende dag.

En ook al ben je thuisblijfmama en heb je maar 1 kindje, dan is het echt nog geen feest hoor om er steeds uit te moeten.

ja het is wonder, ja het is super speciaal en bijzonder en geweldig allemaal, vooral als je aan je slaap toe komt, dan kun je er extra van genieten! ;)
    slaaptekort breekt je echt wel op hoor, je bent en blijft maar een mens.

en ik vind het heel fijn als jij echt met een grote glimlach voor de 10e keer het speentje gaat brengen, maar het komt voor mij allemaal erg ongeloofwaardig over, ik denk niet dat het allemaal erg realistisch is.

6. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0

Haha hier ook geen big smile hoor ;)

7. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 Khadisja08, 12 aug 2009
    ....

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    jeetje jij zal de peuterpubertijd straks wel helemaal fantastisch vinden! en met diezelfde big smile je kind midden in een winkel van de grond af plukken als het weer een driftaanval heeft omdat het zijn zin niet krijgt :D petje af hoor! :D

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    hahaha :D

10. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 Khadisja08, 12 aug 2009
    Had er bij moeten nadenken dat het voor sommigen die prikelbaar zijn niet in het goede straatje zou kunnen vallen wat blijkbaar gebeurd is, Helaas mag je slechts het negatieve delen.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Khadisja: nee, dat is denk ik echt niet waar, dat je alleen het negatieve mag delen. Maar zoals jij het beschrijft als ENKEL rozegeur en maneschijn, dat klinkt ook mij toch echt wat al te ongeloofwaardig in de oren.
    Daarmee niet gezegd dat je liegt ofzo, maar ik kan me er gewoon geen enkele voorstelling bij maken... maar super als dit voor jou wel de realiteit van de dag is, want dat maakt het een stuk gemakkelijker!

Ik zit inmiddels al 8,5 maand op nachtvoedingen, waarvan de laatste 4,5 maand op ergens tussen de 2 en 4 voedingen per nacht meestal. Soms 1, soms meer dan 4, (een tijd terug met tandendrama's heb ik een nacht gehad dat ze maar 3,5 uur geslapen heeft en de daaropvolgende nacht wilde ze na elke 3 kwartier slapen drinken: toen ben ik opgehouden met tellen, maar als ik even zo reken dat ze toen van half 10 tot 5 geslapen heeft (en ja: dat heeft dus zo'n enorme (negatieve) indruk op me gemaakt dat ik dat NU nog weet), heeft ze toen zo'n 9-10 voedingen gehad).
    Nu werk ik 3 dagen in de week, dus dat zal ook schelen: werkte ik niet, dan liet ik het huishouden voor wat het was en kroop overdag nog even lekker in bed. Die mogelijkheid heb ik dus meestal niet.
    Maar goed, ik zou willen dat ik het zo kon zien als jij blijkbaar doet... en tegelijk klinkt me dat erg onrealistisch in de oren. Heb je werkelijk NOOIT dat je denkt: o, ik ben gewoon TE moe?

Verder: ondanks dat geniet ik enorm van ons kleine donderstraaltje. Thirza is een vrolijk kind, lacht veel en is erg nieuwsgierig en leergierig, erg veel op ontdekkingstocht. Ondanks dat het heel zwaar is en ik soms zou willen dat je het eerste jaar over zou kunnen slaan, ben ik dus megablij met ons meisje: die twee dingen kunnen volgens mij gewoon naast elkaar bestaan.
    En oja: ik heb ZELDEN dat als Thirza 's nachts wakker wordt, ik boos word op HAAR. Ik ben gewoon boos op de omstandigheden, op God (ben christen, dus ik roep nogal eens naar boven of God er niet wat aan kan doen dat ze gaat doorslapen, zeker omdat ze gewoon vrij veel last heeft van allerlei (niet ernstige, maar wel vervelende) kwaaltjes).
    Maar goed, wilde dat dus toch even delen...
    Misschien als je verhaal naast de rozegeur en maneschijn ook wat van de deep-shit (vergeef me mijn taalgebruik) had gehad, dat je dan minder negatieve reacties had gehad... en meer herkenning. Want ik herken dus wel dat gevoel dat je kleintje boven alles gaat en dat je die helemaal geweldig vindt, ondanks alles!!!!

12. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Ik zie dat je het stukje hebt weggehaald. Heb het vol verbazing zitten gelezen. Ben blij dat jij snachts lachend naast je bed staat.

Ik wil je nog wel eens spreken als je droezeltje 15 maanden is en nog steeds niet door slaapt.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waarom heb je het stukje weggehaald? Dat jij het zo voelt is toch prima? Niet iedereen kan je mening delen maar moet dat dan?

Ik geniet 100% van mijn zoontje maar die van mij heeft zo'n 5 maanden slecht geslapen. Als hij van 2 tot 4 uur snachts wakker was (elke nacht was hij een paar uren achter elkaar wakker) of weken dat hij elke nacht ELK uur kwam dan zat ik niet met een stralende lach bij hem hoor ;)

Maar boos was ik ook niet, ik doe het omdat ik ongelooflijk veel van hem hou.

In het begin vond ik het ook heerlijk hoor als hij even wakker werd! Heerlijk om snachts te voeden (bv) en lekker samen met mijn mannetje te zijn. Maar hij heeft dus ook 5 maanden lang gehad dat er meestal helemaal niks aan de hand was maar gewoon wakker was. En als je ELK uur eruit moet of nachten dat hij een paar uur lang wakker is, breekt je dat hoe dan ook op ;)

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Geen idee wat er allemaal in stond, maar ik snap ook niet zo goed dat je 't weggehaald hebt? Prima toch, dat jij lachend naast je bed staat!

Milan is nu ruim 1 jaar en ik moet er ook altijd nog 1 à 2 keer uit 's nachts, meestal doe ik dat met alle plezier, maar er zijn ook wel eens dagen dat ik denk: &*^$*&(^(* Slaap ajb eens door!! Maargoed, ik werk nog en ik studeer (2 studies), dus ik heb 't best druk en dan is een beetje slaap toch ook wel lekker!

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

jammer, ik had het graag willen zien/lezen wat je had geplaatst, nou krijg ik niet eens de kans en ik vind de meningen niet eens oordelend of negatief of hard, maar goed.

16. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Ik heb het stukje dus wel gelezen voordat het weggehaald werd en ik kreeg lichtelijke braakneigingen. Vind het wel jammer dat je het weg hebt gehaald, het is toch jouw mening en daar mag je best wel voor uit komen. Het is helemaal niet zo dat je enkel het negatieve mag delen en als je echt achter staat wat je geschreven hebt zet het gewoon weer terug waar het stond.

En de meningen die gegeven worden door de andere mama's vallen nog wel mee. Ze zijn niet negatief maar realistisch!

Ik hou heel veel van mijn zoontje en hij doet het hartstikke goed maar ik heb ook wel eens nachten dat ik voor de zoveelste keer op sta (om een speentje oid. van de grond te rapen) en denk :x:x:x:x:x. En ik denk dat dat heel menselijk is.

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Sunshine, precies dat heeft iedereen toch weleens.

Jenna slaapt echt heel goed meestal van 19.30 tot 7.30 maar als ze een keertje wakker wordt sta ik echt niet lachend naast mijn bed hoor.

Ik ben van mening dat als je erachter staat wat je schrijft je het niet weghaald! Dus ben ik van mening dat je zelf misschien ook wel inziet dat het iets té was wat je neerzette
    Sunshine, precies dat heeft iedereen toch weleens.

Jenna slaapt echt heel goed meestal van 19.30 tot 7.30 maar als ze een keertje wakker wordt sta ik echt niet lachend naast mijn bed hoor.

Ik ben van mening dat als je erachter staat wat je schrijft je het niet weghaald! Dus ben ik van mening dat je zelf misschien ook wel inziet dat het iets té was wat je neerzette Kadisja

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    's nachts eruit went echt nooit ;) Mijn zoon slaapt meestal goed 's nachts, maar er zijn periodes dat ik er elke nacht uit moet (soms meerdere keren) en dan sta ik niet lachend naast mijn bed... ik ben alleenstaande moeder en ik moet altijd er uit dan omdat er niemand anders is die er uit gaat... ;) en als je dan de volgende dag werken moet dan baal ik wel hoor...

19. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Wat ik jammer vind is dat ik nergens je eerste reactie kan vinden en dus geen idee heb waar het over gaat?????

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb het stukje vanmiddag gelezen.
    ook al heb ik een "model kind" zoals wij dr vaak noemen, altijd makkelijk en lief maar toch als ze een paar nachten achter elkaar steeds wakker word ivm dat ze eng heeft gedroomd of door tandjes word ik er ook niet vrolijk van.

en ik kan me voorstellen dat er ook ouders met huil kindjes ook soms niet vrolijk worden als ze snachts weer is naast het bedje staan of kinderen die om een andere reden snachts vaak wakker worden.

ik kan bloedchagerijnig worden als ik er tig keer per nacht en dat een aantal dagen achter elkaar er uit moet voor mijn dochter , ook al ben ik niet te genieten dan laat ik het haar niet merken val ook niet uit tegen haar ofzo.

wel jammer dat je je stukje hebt weggehaald.

Deel Deze Pagina