Kinderwagenbak voor extreem grote baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door Judith260580, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben 2,5 maand geleden bevallen van mijn tweede zoon. Mijn eerste zoon was al redelijk groot, maar niet extreem. Mijn tweede zoon is wel heel erg groot, geboren met 4645 gram en was 57cm lang. Hij is nu dus 2,5 maand oud en inmiddels 63cm lang. Ik heb een Mutsy kinderwagen, geweldige wagen, gebruik hem nu al bijna 3 jaar met plezier, eerst mijn oudste zoon liggend, daarna zittend, maxi cosi kan ik erop klikken. Maar nu het probleem, de bak is vrij kort, ik denk ruim 70cm en dan zit er nog dikke voering voor. Mijn tweede zoon begint er dus nu al uit te groeien, hij ligt tegen de achterkant aan en trappelt met zijn voeten de voering eraf aan de voorkant. Weet iemand welke bakken (van welke merken) extra groot/lang zijn? Want ik kan mijn kind moeilijk met 3,5 maand straks al in het zitgedeelte zetten.... ik ben nu bijna genoodzaakt om voor een paar maanden een tweedehands wagen erbij te kopen. Alvast bedankt voor de tips!

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
  3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hier ook een flinke knul (zie handtekening). En erg sterk in rug en nek. Wij mochten hem van het cb met 4 maanden al in de ligstand van de buggy (bugaboo) vervoeren. Ik heb daar voor mijn eigen gevoel een maandje mee gewacht, maar vraag het even na op het cb voordat je een nieuwe wagen aanschaft!

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje is niet extreem groot, maar toch na 4 maand uit zijn kinderwagenbak gegroeid. We hebben hem toch maar "gewoon" in de wandelwageninzet gelegd, die kan volledig plat. (Koelstra Latinique)
    Hij vindt het geweldig, kan beter om zich heen kijken dan in de bak en hij vermaakt zich kostelijk. In slaap vallen lukt ook prima zo. Tja, hij is jong maar het gaat prima zo. Beter zo dan opgepropt in een bak waar je niet inpast....

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maxi cosi Mura heeft idd de grootste bak en daar kan je evt. ook de binnenvoering nog uithalen, iets groter matrasje erin en de bak is nóg iets groter. Maar om nu voor een paar maanden een 2e hands Mura te kopen.... is ook een beetje kostbaar.

Kan je zitgedeelte wel helemaal plat? (dus ook de beentjes?)
    Zou proberen zoon nu nog in de bak te laten (vaak als ze slapen liggen ze toch niet languit) en wellicht de binnenvoering eruit te halen zodat hij die niet wegtrapt. Kindjes mogen best een beetje krap liggen, vaak vinden ze dat zelf helemaal niet erg (hoeveel kindjes zie je niet overdwars in hun bedje liggen, waarbij ze dus eigenlijk ook 'klem' liggen?)

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn zoontje ligt nog in de Bugaboo maar dat is wel een dure wagen om voor eventjes nog aan te schaffen.

Bij mijn dochter had ik een maxi cosi mura en in die bak pastte ze nog met 8-9 maanden. Denk dat je die voor 300 op mp zult vinden.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou voor die paar maanden geen andere wagen kopen. Zoals juudje81 zegt, kindjes vinden het niet erg om krap te liggen.
    Je moet het niet gaan vergelijken met het liggn in bijv. Een wiegje. Daar moeten ze aan de boven en onderkant ruimte hebben. Maar in een wandelwagenbak liggen ze maar kort op een dag. Ze zullen automatisch hun beentjes optrekken en dit is ook niet erg. Is voor die kleintjes een naturlijke houding. Kijk maar als ze in een mc stoel liggen. Dan kunnen ze vaak ook niet met de beentjes languit liggen omdat ze dan tegen de rugleuning van de bank komen. Dus ik zou me er niet druk om maken. Het ziet er voor ons een beetje zielig uit maar kind vind het echt niet erg.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Wij hebben een kinderwagen van Childwheels, die heeft ook een redelijk grote bak. Mijn oudste dochter was qua grootte vergelijkbaar me je zoon en zij is met een maand of 5 oid overgegaan naar het zitgedeelte.

Maar ik denk inderdaad dat veel kindjes het niet erg vinden om met opgetrokken beentjes te liggen. Wat je ook wel eens ziet is dat mensen het matrasje bij het hoofdeinde iets omhoog doen, dan krijg je ook net wat meer ruimte.

9. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Mijn zoontje is nog iniminie (5,8 kilo) maar die is ook al over naar het zitgedeelte sinds 4 maanden en 1 week (leeftijd) hij vond het liggen echt vreselijk en in het zitgedeelte (die helemaal plat kan) van de bugaboo geeft hij geen kik en hij zit /half ligt perfect!

Ik zou hem zo lang mogelijk laten liggen en dan gewoon overdoen.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ons zoontje was bij de geboorte 4600 gram en 56 cm lang. Wij hadden de Easy Walker Sky. Daar heeft ie nog vrij lang in gelegen. Volgens mij wel 7 maanden nog.

11. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Wij hebben ook een Mutsy. Mijn zoontje was wel lang, niet heel extreem, maar ook hij zat met 3 maanden 'klem' in de kinderwagenbak. Wij zijn toen wel gewoon overgestapt op het zitgedeelte. Ik weet niet welk model je hebt, maar het zitgedeelte van onze 4Rider kan helemaal plat en naar je toe gedraaid. Hij kon dus gewoon plat liggen en we konden elkaar nog steeds gezellig aankijken. Ik zou niet voor een paar maandjes een nieuwe wagen aanschaffen.

12. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor jullie tips en reacties.... ja, jullie hebben gelijk, ook tweedehands zijn die wagens erg duur voor paar maanden en we willen ook geen derde kindje. Wel kan het een mogelijkheid zijn om een tweedehands Mura-bak te kopen, die heb ik op mp gezien voor 100 euro en mijn mand dingt wel af tot 80 haha. Ik ga eerst eens kijken hoe het zitgedeelte ook alweer liggend is, want dat is lang geleden dat ik dat voor het laatst gezien heb :) En ja, op getrokken beentjes zijn niet erg. Vreemd genoeg doet hij dat in bed in de mc wel, maar in de wagen moet en zal meneer gestrekt liggen haha. Ik ga er nog eens over nadenken en op onderzoek uit...hoe dan ook, bedankt voor de tips!

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar kan een mura bak uberhoupt wel op een mutsy geklikt worden?

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee maar dat lijkt me logisch dat je een bak van merk A niet op frame merk B kunt klikken

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Zo logisch is dat niet. Je hebt voor sommige wagens adapters waar andere bak op kan ;)
    En om dat ts het over een 2e hands murabak had, vroeg ik me af of dat wel kon.

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Die van mij is met bijna 4 maanden wel het zit gedeelte in gegaan omdat hij niet meer paste. Maar het zit gedeelte kon bij mij helemaal plat. ( zo goed als dan)

17. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Mijn zoontje is geboren met 4275 en is nu 12 weken en 6840 gram en 63 cm. Hij past ook niet meer in de bak. Maar ik had mijn zoontje sowieso niet aan het slapen in de bak.

Ik zou ook echt geen nieuwe wagen of bak kopen. In de Maxicosi, of als je langer weg moet t buggy deel. Ga je op bezoek zou ik nog eerder een licht campingbedje meenemen.

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij zijn zojuist terug uit Denemarken en daar zijn de kinderwagen bakken mega groot!!! Ik begrijp niet waarom wij in Nederland dat niet hebben:(

19. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier ervaring met extreem grote kids.

die waren met 3 maanden ook al uit de bak gegroeit,wat ik toen heb gedaan is een maclaren xt techno met babynestje gekocht,daar kunnen ze vanaf de geboorte goed in.

mijn jongste meisje moest helaas ook al over voor de 4 maanden.
    zie handtekening ;)
    ze is nu ook erg lang en ligt 9 cm boven het gemiddelde lengte,erg lastig met die wagenbakken dat ze zo klein gemaakt zijn terwijl de kindes steeds groter worden.
    vind dat ze die maxicosie's ook veel groter mogen maken,want daar is ze ook al 3 weken uit gegroeit.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ja maxicosi en quinny maar rest van de merken nooit gehoord dat dat kan..

Deel Deze Pagina