Hallo, Vanmiddag ben ik weer op controle geweest bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was nu 130/80. Laatste controle was 2 weken geleden, bloeddruk was toen 110/60 en hele zwangerschap (te) laag geweest. Ze vroeg mij over een " stickje " te plassen om te testen of ik eiwitten in mijn urine had, dit was niet het geval. Ze vroeg me of ik ook andere klachten had zoals vocht vasthouden, hoofdpijn e.d. maar dit kon ik niet echt plaatsen. Komende vrijdag moet ik terugkomen voor controle om te kijken hoe de bloeddruk dan is. Als ik er nu over nadenk heb ik toch wel wat andere klachten dan ik eerder had, zoals een drukkend gevoel bovenin mijn buik, erg moe, snel buiten adem en duizelig. Is er een grote kans op het HELLP syndroom nu mijn bloeddruk opeens hoog is? En wat zijn dan de stappen die ondernomen gaan worden aangezien ik komende vrijdag al 37 weken ben. Gaan ze de baby dan eerder halen?
hoi nee de kans op HELLP is niet groot. Maak je geen zorgen! Gewoon nog eens bloeddruk laten meten vrijdag. Mirjam