Bijna 9 maanden na bevalling (nog) urineverlies bij niezen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door frannie82, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bijna 9 maanden geleden bevallen en ik merk nu de laatste tijd dat ik als ik moet niezen en dat moet ik nogal vaak ivm hooikoorts dat ik een scheutje urine verlies. Als ik dan ga kijken is het een heel klein beetje maar toch. Morgen ga ik naar de huisarts voor een uitstrijkje ben net 30.. Dan kan ik het meteen even vragen. Zou bekkenfysio zinvol zijn en nog wel wat helpen? Omdat het al 9 maanden geleden is dat ik ben bevallen. Helaas heeft de kraamzorg mij niet geattendeerd op de oefeningen voor de bekkenbodem. Zelf pas veel te laat aan gedacht. Hier zoveel andere dingen aan mijn hoofd en vooral de bv die niet wilde lukken. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan toen ik de kraamwijzer las en de oefeningen zag...!

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Had ik ook dat ik pas laat de oefeningen ben gaan doen...Ik loop nu bij de fysio i.v.m andere bevallingsgerelateerde klachten, maar moest daarvoor ook de bekkenbodem spier goed trainen. En je kan hem nu ook nog trainen hoor! Beter is natuurlijk vanaf het begin, maar dat wil niet zeggen dat hij het nu niet meer doet :)
    Het enige wat de fysio voor oefening voor de bekkenbodem heeft gegeven is aanspannen en ontspannen. 10 x 1 sec vasthouden 20 x 4 sec vasthouden. En tussen elke aanspanning doe je 4 tellen. Het werkt echt als je dat 3 x per dag doet. Dan is in een paar weken je bekkenbodem weer op kracht.
    Eerst is liggend makkelijk, omdat je dan beter controle hebt over je bekkenbodem. Maar ik doe de oefening ook in de auto of als ik ergens zit te wachten. Staand vind ik moeilijker, omdat dan de zwaartekracht tegenwerkt. In principe ziet niemend het als je de oefening doet.
    Succes ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dank je wel! Ik ga het zeker doen. Het stomme is dat ik het eerder al af en toe deed als ik er aan dacht maar ik het dan steeds vergeet... Maar ik leg nu wel overal briefjes neer. We willen graag een 2e en gebruiken geen anticonceptie en ik moet er niet aan denken dat ik straks nog meer "schade" oploop met ergere problemen.....!

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook helaas.... Ik ben wel al vlot naar de bekkenfysio geweest en kreeg ook bovengenoemde oefeningen mee. Helaas ben ik hier superlaks mee. Ik vind het erg lastig ze in mn gewone leven in te bouwen. Het lukt ook voornamelijk goed als ik er bij lig. Ik merk ook geen verschil, dus dat werkt ook niet bepaald motiverend. Maar misschien dat ik het ook dus vaker zou moeten doen...

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vandaag bij ha geweest voor het uitstrijkje (voelde er niks van gelukkig) en hij heeft gelijk even gekeken of ik een verzakking heb. Maar dat was niet zo. Wel een verwijzing voor bekkenfysio gekregen dus ik ben benieuwd....

Deel Deze Pagina