Ik heb mijn zw. testen online besteld, type dipstick (sensitest babi o.i.d.) en heb hiermee nog nooit vals posi getest, en de bloedtest bij de huisarts heeft mijn zw. schap ook bevestigd, maar ik heb toch een vraagje. Mijn testjes worden niet donkerder, en ik zie wel een 2e streep maar ze blijft lichter dan de controlestreep. Ik heb geen foto. Is dit normaal bij deze testen of moet ik me ongerust maken dat ik een mk ga krijgen? De kans op problemen is naar het schijnt ietsje groter als je een vruchtbaarheidsbehandeling kreeg en dat is hier het geval. Bedankt voor jullie ervaringen.
Hoi Silinde, Ik gebruik deze sensitesten ook altijd en ik vind ze ook erg fijn en betrouwbaar. Ik heb er op 10dpo één gedaan en toen op 15 dpo weer. Helaas heb ik geen foto van 15 dpo, maar deze test was wel wat, maar ook weer niet héél erg veel donkerder dan die op 10dpo. Het is ook moeilijk te zeggen met hoeveel toename van HCG ze hoeveel donkerder moeten worden. Dit is natuurlijk alles behalve een exacte wetenschap, ook omdat je misschien de ene keer net iets sterkere urine hebt dan de andere keer. Je zou ook kunnen overwegen om 2 keer die cb met indicator te doen. Ze zijn wel duur, maar als je er nu één doet en volgende week weer, dan heb je wel meer duidelijkheid dan met roze/paars vergelijken . Maar zolang je testen wel duidelijk zijn en je niet bloed of e.d., zou ik proberen me niet al teveel zorgen te maken. Hoewel ik weet hoe slopend het is, als je al heel lang wacht en uit de mmm komt. Ik ga voor je duimen!! Wanneer mag je trouwens voor een echo?
Over welke periode heb je getest? Met een dag er tussen of een week?? Lopen ze wel evengoed op, of blijven ze hetzelfde?
Met een dag ertussen dagelijks sinds 3 dagen geleden. Ik had nog een CB met tijdsindicatie liggen (die nog geldig was) en die kwam uit op 1-2 weken (ik ben nu 2 weken dus dat klopt, de CB telt sinds bevruchting staat erop). Ik heb dus de indruk dat de testjes hetzelfde blijven en niet oplopen. In BE wordt de eerste echo normaal op +/-8 weken gedaan dus volgende maand pas. Ik heb een klein beetje bloedverlies (minimaal) maar dat op zich is geen indicatie want ik heb de hele maand tussentijds bloedverlies gehad (bijwerking Clomid die pas over 2 weken uit mijn lijf is ongeveer).
@Silinde: Ik zou dan over een kleine week (als je het kunt volhouden) nog een keer die digi doen. Tegen die tijd heeft ie vast wel 2/3 aan en dat is veel duidelijker dan streepjes vergelijken. Je kunt natuurlijk ook wel streepjestesten doen, maar dan moet je het echt elke dag op precies hetzelfde tijdstip doen, na precies even lang niet geplast te hebben en evenveel te hebben gedronken. Anders kan je ze niet echt vergelijken. En in het begin is het ook niet raar als je HCG niet zoveel stijgt. De stijging is immers exponentieel (van 10 naar 12 dpo bijvoorbeeld +25 en van 14 naar 16 dpo + 100) en wordt dus steeds groter naarmate je verder komt. Het verschil in kleur op je testen zou dus later duidelijker moeten zijn.
Ik heb vanmorgen weer getest en het streepje van de dipstick is toch donkerder dus die dipsticks zijn gewoon niet zo gevoelig. Een digi ga ik dus niet meer kopen want ik ben gerust nu.