Hoi meiden, Hier nog een tip via mij van onze fertiliteitsarts; Test nooit te vroeg want vaak brengt dat stress met zich mee (oh god, nog niks te zien) en die stress kan je innesteling en alles eromheen beinvloeden. Weet dat het moeilijk is, maar als je hiermee je kansen vergroot..
Nou ik vind het wat kort door de bocht , mij gaf het net rust Ik had immers meer stress over m'n aankomende nod toen ik ervoor al een test deed ivm kwaaltjes gaf het me net rust om het streepje te zien kleuren toen ik de digitale deed al helemaal Ik denk dat het voor iedereen anders is je moet geen week op voorhand testen maar een paar dagen kan best
Ik denk ook dat het persoonsgebonden is. Ik kreeg bijvoorbeeld stress van ovulatietestjes en de daarbij behorende 'bed-actie' maar vond het juist prettig om een paar dagen voor NOD te testen zodat ik wist waar ik aan toe was. Toch bedankt voor de tip
Ik heb de laatste keer bewust 2 dagen na NOD getest en vond dat ook fijner. Heb ook wel eens ervoor getest en werd er alleen maar nerveus van want dan zag je een streepje en werd ik toch ongesteld, na 3 keren was ik daar klaar mee. Is trouwens ook bewezen dat als iedereen voor NOD zou testen 90% een positieve test in handen zou hebben maar dat 75% toch gewoon ongesteld wordt en dat is pijnlijk, dat is geen vroege miskraam maar gewoon een normale menstruatie aangezien wel 90% bevrucht wordt maar 75% kan niet innestelen of heeft een aanlegfoutje. Wist ik eerst ook niet maar dat werd me dus verteld door de huisarts EN door de verloskundige, heb het eens opgezocht via internet want vond het een ongelooflijk verhaal maar het staat dus ook op internet.
Ik denk dat iedereen weet dat het beter is om tot NOD te wachten en dan niet eens om de reden die jij noemt, maar meer om het feit dat het nog vaak fout gaat voor of op NOD. En als je dan daarvoor een positieve test hebt gehad dan is dat extra zwaar om de rode duivels te zien want anders zou je hebben gedacht dat je gewoon wéér ongesteld werd.
Totaal naast de kwestie, maar, serieus?! Internet is een betere bron dan de huisarts en de verloskundige? Hier een vroegtester en eentje die daar haar rust in vond. Ik heb trouwens nooit voor mijn NOD positief getest en toch ongesteld geworden in die twee jaar proberen. Dus ik twijfel ook aan de theorie dat 90% voor NOD positief zou testen...
Zolang je er rekening mee houdt dat je bij een positieve test nog alle kanten op kan gaan en je dus nog steeds ongesteld kan worden (en dus geen mk hebt) is er niets aan de hand. Voor de mensen die dan in alle staten zijn bij een lichte tuurtest en helemaal in zak en as zijn wanneer ze toch ongesteld worden ja voor diegene is het beter om pas een paar dagen na NOD te testen.
Nou ik ben het er wel mee eens.. Hoe vaak lees je hier wel niet dat mensen te vroeg hebben getest en zich dan heel erg druk maken of ze nog wel een kans maken in die ronde.. Het verschilt idd per persoon dat is zo, maar er zijn genoeg bij wie het een hele hoop onrust veroorzaakt..
Lijkt me inderdaad persoonsgebonden en de enige die kan inschatten wat beter is, ben jezelf. Zelf vind ik het wel fijn om vroeg te testen. Na nod kan het trouwens ook nog fout gaan.
Jammer dat je niet goed gelezen hebt wat ik bedoel, ik vertrouw een HA en VK zeker wel maar ben zelf altijd nog nieuwsgierig en ja, dan ga ik toch op internet zoeken. Aangezien ik dat verder nog nooit gehoord heb en in de tijd dat we zwanger probeerden te worden ik toch wel heel erg veel op internet heb zitten opzoeken
Ik wilde niemand beledigen met deze post hoor maar idd er kan als je heel vroeg test nog veel fout gaan en bij veel vrouwen komt er juist zo vroeg GEEN streepje en dat levert extra stress op. Was oprecht lief bedoeld Ik weet hoe naar leven tussen stress en hoop kan zijn.