Zorgen over inademen verflucht terpetinebasis

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by RondEnGezond, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RondEnGezond

Jan 6, 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Momenteel ben ik 28 weken zwanger, gaat lekker maar ik maak me zorgen om iets wat onlangs is gebeurd. Een paar dagen geleden is mijn man begonnen met klussen in de babykamer. Hiervoor heeft hij (heel slecht!) op advies van een verkoopster van de Praxis de verkeerde verf meegenomen. Hier kwamen we gisteren pas achter. Sindsdien laat de zorg die ik erover heb mij niet los. Het gaat om verf op terpetinebasis. Beide hebben we er niet aan gedacht (ook op aanraden van de verkoopster) dat het schadelijk kan zijn voor de baby! Nu heb ik er alles bij elkaar misschien 15 a 20 min van ingeademd (ik kwam kijken toen mijn man bezig was en gaf hem zelfs nog hints waar hij nog met de kwast overheen moest). Ook stond er tijdens zijn schilderwerk geen raampje open voor ventilatie omdat hij juist het raamkozijn aan het schilderen was... Wie heeft hier ervaring mee of beter gezegd, wie weet wat de verloskundige hierop zou zeggen? Ik ga morgen gelijk bellen maar ondertussen doe ik geen oog dicht hierover.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

geen zorgen maken, het is maar heel kort geweest.

Mirjam

3. RondEnGezond

Jan 6, 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Mirjam!

Share This Page