Wat voel ik me raar. Sinds zaterdag had ik wat roze verlies als ik naar de wc was geweest, maar ik wilde me niet te druk maken. Zondag was het ook weer over, dus ik werd geruster. Zondagavond echter meer verlies, ook roder en enorme druk op de onderbuik. Maandagochtend had ik vrij veel bloedverlies op het toilet en ook aan het papiertje. Dit hield nog zo'n uur aan en daarna werd het veel minder. Om 10.00 uur hield het op. De VK zegt dat ik me moet voorbereiden op een miskraam, maar dat lukt me niet. Vandaag voel ik me beter en ik heb bijna geen krampjes. Op de echo was weefsel in de baarmoeder te zien, maar omdat ik nog zo vroeg ben, moet ik twee weken wachten op een nieuwe echo om te bepalen of er hartactie is. Zolang ik geen zekerheid heb, wil ik hoop hebben. Verdriet had ik gister al. Wat denken jullie? Mijn vriend en ik gaan zo onzeker de feestdagen in.
Klinkt niet echt leuk inderdaad. Wil jullie veel sterkte voor de feestdagen wensen. Duim met jullie mee dat alles goed blijft gaan!
Ik heb mijn eerste echo (omwille van 2 miskramen in het verleden) gehad op 6 weken en toen zag de gynaecologe wél al een kloppend hartje hoor! Misschien kan je erop aandringen dat je nog voor de komende feestdagen mag gaan - ik kan me voorstellen dat jullie zo de feestdagen met een vervelend gevoel tegemoet gaan... Heel veel sterkte!
ik zal ook aan jullie blijven denken en hopen dat het goed mag blijven gaan,maar ben het wel met nessa eens misschien toch vragen voor een echo heel veel liefs mariska
mijn collega had met 5 weken al een hartje gezien. maar bij de 1 is het eerder te zien dan bij de ander. ik heb zelf ook bloedverlies gehad, en krampen, maar ik kreeg pas met 10 weken een echo.
Ik zou aandringen om eerder terug te mogen. Die onzekerheid is heel erg. Maar ik zou wel uitgaan van een miskraam als ik jou was. Ik heb in januari precies hetzelfde gehad als jij, en dit bleek ook niet goed te zijn.
Ook ik heb hetzelfde gehad en dit was helaas een mk. Bij mijn zoontje was bij 6 weken en 2 dagen al een kindje met een hartje te zien. Ik zou zeker aandringen op een echo. Die onzekerheid is vreselijk... Heel veel succes en ik hoop zo dat het goed is! Liefs, Suus
juud, heel veel sterkte joh! Hoop echt voor je dat alles goed gaat verder zonder bloedingen. en je leest het: er zijn vrouwen die ook bloedverlies hebben gehad waarbij het helemaal goed is gekomen. Maak je dus niet al te gek. Misschien kan je voor your own piece of mind nog een keer vragen om een echo. Ik zal voor je duimen. Jess
Ook ik had een bloeding bij 6 weken en 4 dagen en bij precies 7 weken heb ik een inwendige echo gehad en zag toen duidelijk het hartje kloppen. Ik zou als ik jou was gewoon zeuren om een eerdere echo, 2 weken in onzekerheid zitten is toch niks. Ik vond 3 dagen al een verschrikking. Succes!
Ik zou proberen om toch maar van het ergste uit te gaan, dan kan het alleen maar meevallen als het toch goed blijkt te zijn. Ik ben bang dat er niets anders op zit dan wachten, hoe cru dat ook klinkt. Wij hebben een soort gelijke situatie gehad vorig jaar met kerst. Het werd een hele verdrietige kerst. Gelukkig zal onze kerst dit jaar heel anders zijn. Nu zijn we echt voor het laatst samen. Heel veel sterkte! Geef niet op, maar wees wel realitisch!
Lieve meiden, Bedankt allemaal voor jullie steun en begrip. Ik heb de afgelopen 4 dagen eigenlijk nergens last meer van gehad, maar wel van de gebruikelijke zwangerschapskwaaltjes. Mijn borsten zijn ook weer gegroeid. Daarom werd ik weer hoopvol. Vandaag echter weer onzeker. Zeer licht bloedverlies, geen stolsels of slijm, maar wel wat steken in de onderbuik. Ik heb nog niet om een nieuwe echo gevraagd, juist omdat het zo goed ging. Nu wil ik afwachten wat deze dag gaat brengen en anders morgen toch maar aandringen op een nieuw onderzoek. Ik ben er echter inmiddels niet meer zo zeker van dat het toch goed zou kunnen gaan. Mijn vriend is ook best van de kaart. Het wordt een lastige kerst, ben ik bang... Liefs Juud
Hoi Juud, Ik las net je berichtje en heb met gelijk aangemeld op deze site. Ik zat een aantal weken geleden in hetzefde schuitje. Ik had ook opeens last van bloedverlies rond de 5 weken. Maakte met ook ontzettend zorgen en heb direct de verloskundige gebeld. Zij stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis voor een echo. De gynacoloog die toen dienst had kon nog niets zien omdat het nog te vroeg was. Ik moest nog maar ff wachten en als het niet overging over een week maar terug komen. Het is toen een paar dagen over geweest, maar toen begon het weer. Ik maakte me ook ontzettend zorgen. Een week later ben ik weer terug geweest naar het ziekenhuis en toen zagen ze een hartje kloppen en zag alles er rustig uit. Omdat ik nog steeds niet gerustgesteld was en de gynacoloog ontzettend aardig was mocht ik bij hem onder controle blijven in het ziekenhuis. Tot 13 weken heb ik in het ziekenhuis gelopen en mocht om de week/2weken langs komen voor controle en een echo. De bloedingen hebben tot 9 weken zwangerschap geduurd en daarna waren ze over. Alles gaat nu gelukkig goed en ik ben inmiddels 16 weken zwanger. Tuurlijk maak ik me ook nu nog zorgen, maar het heeft mij toen wel erg gerustgesteld. Als ik jou was zou ik er ook gewoon op aandringen dat je naar het ziekenhuis wilt voor een echo. En wie weet mag je de eerste 13 weken ook daar onder controle blijven. Heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt.
Marregie, Bedankt voor je antwoord, en dat je speciaal hiervoor lid bent geworden. Ik ben op dit moment erg onzeker omdat ik na mijn laatste bijdrage ook wat weefsel ben verloren. VK zei dat ik de komende dagen veel pijn en hevig bloedverlies kon verwachten, maar tot nu toe gebeurt er weinig. Dat is best lastig, want ik wil ook niet teveel hoop krijgen. Ik hou je op de hoogte van de komende dagen. Als er na de kerst nog steeds niets is gebeurt bel ik mijn VK weer. Fijne kerst en bedankt voor je steun.
Sterkte meid, in deze onzekere tijd, ik weet hoe lastig het kan zijn, ik heb weken bruin/roze verlies en krampen gehad, en op een dag was het knalrood, de hele ochtend en middag door, dat was echt schrikken. Ik belde en ik mocht meteen de volgende dag lanskomen voor een echo, ik was toen 9 weken... gelukkig is het wel goed gekomen...er waren zelfs 2 hartjes!