Ik zit met het volgende mijn zoontje is 10 maanden en vanaf begin juni heb ik weer werk voor 2 dagen. Nu is het zodat ons schema er op het moment als volgend uit ziet. 6/7 uur bv 8 uur beetje pap of halfje brood 9/11 uur bv 11/12 uur fruit 13 uur halfje brood/ brood korstje 14 uur bv 16/17 uur bv 18 uur avondeten 19.30 uur bv slapen 23 uur bv Als ik straks ga werken ben ik er dus van 9 tot 18.00 uur niet hoe ga ik dit doen. Moet ik een voeding laten vallen of een fles opvolg melk geven. Wil eigenlijk nog niet afbouwen naar alleen maar 's ochtends en s avonds. Graag wat tips en ervaringen.
Mijn dochter is ongeveer even oud en ons schema lijkt ook aardig op dat van jullie. Opvolgmelk geven kan natuurlijk, maar het lijkt me niet nodig. Je zoon krijgt nog voldoende voedingen. Als het lukt om te kolven, kan hij op je werkdagen afgekolfde melk drinken. Je zou je werkgever kunnen vragen of je één keer per dag mag kolven, evt. in je eigen tijd nu het voedingsrecht is afgelopen. Of je kan in je pauze kolven. Ik kolf sinds een aantal weken één keer per dag, rond 11.30 uur en dat gaat goed. Ik ben meestal van 7.30 tot 17.00 van huis.
ik zou ook proberen in je middagpauze te kolven (dat is eigen tijd en mag ook na 9mnd) dan kolf je gewoon zoveel als lukt. hier is dat genoeg voor de 2 voedingen dat hij dan bij opvang drinkt. en evt. kun je 1 voeding ook water of thee laten zijn. op dagen dat je thuis bent gewoon jullie schema aanhouden, dat lukte hier met 10mnd al goed.
Ik weet niet of je kindje doorslaapt maar dan kan je 's ochtends ook nog de ene kant geven en de andere kant kolven. Heb je ook weer een voeding. Als ik je schema zie vraag ik mij wel af wanneer jouw kindje slaapt, of zijn dat hazenslaapjes? mijn kindje van 7 maanden slaapt nog best veel, misschien zit ik over 3 maanden wel op hetzelfde schema hoor
Manamana en M met borisboef: ik hoe pas in juni te beginnen dus kan proberen om voorraad aan te leggen en dan in mijn pauze te kolven. Dan zou ik weinig hoeven te veranderen aan schema. Amy82: zoontje komt wisselend 's nachts nog een keer en overdag slaapt hij op het moment 2 of 3 keer drie kwartier. Bedankt voor jullie reacties.
Nog een aanvulling: Je mag je werkgever vragen of je mag kolven, alleen is hij na de 9 maanden niet meer verplicht om je die uren te betalen. Je mag nog steeds kolven, maar dat is dan eigen tijd.
Het hangt er vanaf of je het ziet zitten om in je pauze te gaan kolven of niet. Ik kan me voorstellen dat je bij een nieuwe baan in je pauze ook wilt socializen en mensen leren kennen. Voor die 2 dagen zou je kunnen kijken of je het redt zonder kolven.... Of anders de 14u bv afbouwen naar een beker melk bij de boterham. Ik zou geen opvolgmelk gaan geven hoor, maar volle koemelk.