Dames, iemand verstand van foto's bewerken? Ik heb heel veel foto's van 'haarcreaties' bij mijn dochter. Nu zijn die foto's gewoon gemaakt nadat het klaar was en ze dus of in de badkamer of aan tafel zit. Is het mogelijk om haar hoofd/lichaam van een foto te halen en deze op een andere achtergrond te zetten? Ik zoek alvast een hobby voor tijdens mijn verlof over een paar weken. En als dat mogelijk is, welk programma ben ik dan nodig?
Ja, dat is mogelijk! Met Photoshop in ieder geval, met Paint.net zou je ook een eind moeten komen en dat is een gratis programma Wel moeilijk denk ik, als je er niet mee bekend bent. Maar als je er tijd voor hebt kun je op internet veel vinden over hoe het werkt. Vooral de lichtinval van beide foto's goed krijgen is lastig. Veel plezier
Als het goed is, heb ik straks een paar weken alle tijd van de wereld 😂 Dan ga ik eens kijken hoe het precies werkt. Kwam er via Google niet helemaal uit of het überhaupt mogelijk is.
Ja zeker, is goed te doen met photoshop. Er staan sowieso zat cursussen op youtube. Ik doe het zelf wel eens met Photoshop CS3, hoe het precies werkt bij een nieuwere versie weet ik niet, maar zal hetzelfde zijn. Je hebt in ieder geval een magische selectie toverstaf die allerlei dingen van dezelfde kleur kan selecteren. Daarmee kan je grote objecten in 1 keer verwijderen. Daarnaast heb je een cirkel en vierkant waarmee je een selectie kan uitbreiden of wegnemen. Leuke hobby. Neemt veel tijd. Zorg altijd dat de foto in de 2e laag staat en niet de eerste, anders kost het veel moeite om er goed een achtergrond achter te krijgen. PM me maar als je wat hulp nodig hebt. Ik heb het lang niet gedaan maar ik kom er vast wel weer uit.
Top. Een andere optie zou anders zijn om álle haarcreaties opnieuw te maken en opnieuw te fotograferen en helaas is dat met mijn bekken nu niet mogelijk. Lang stil staan is helaas geen optie meer.