geen zwangerschapstest: ik vertrouw op mijn lichaam!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Juliette, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juliette

Juliette Lid

15 jan 2008
    6
    0
    0
    He dames,

Ik vroeg me af of er ook vrouwen zijn zoals ik die hun lichaam volledig vertrouwen en geen test doen om bevestiging te krijgen.
    Ik ben nu voor de vierde keer zwanger en voel de symptomen elke dag toenemen (krampen in mijn onderbuik, gespannen en pijnlijke borsten, misselijkheid, kribbigheid etc.)
    Het is nu nog iets van mij en mijn man en het voelt zo lekker van ons. Ik heb me al opgegeven voor moeders voor moeders en dan zal ik alsnog een test krijgen. Nu vind ik het heerlijk en vind ik het ook makkelijker om voor onszelf te houden: een geheimpje van ons en moeder natuur :p
    groetjes van juliette

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nee, zelfs bij de 5de heb ik een test gedaan. Ben je niet bang om heel erg teleurgesteld te zijn mocht je het onverhoopt toch fout hebben?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als jij het zeker weet.... mijn moeder deed ook nooit een test (waren toen ook belachelijk duur). Ze had het alle drie de keren goed :-D

4. Juliette

Juliette Lid

15 jan 2008
    6
    0
    0
    Nee, ik ben niet bang om teleurgesteld te raken. Ik voel net als bij de vorige 3 keren na de eisprong al verandering in mijn lichaam en het uitblijven van mijn menstruatie was dus zoals verwacht. Ook dat elke dag de symptomen blijven toenemen helpt mij. En zoals ik al schreef: het voelt ook heel erg iets van mij en zo kunnen we er samen al aan wennen. Ik hoop het ook voor me te kunnen houden tot een week of 10, maar dat is een beetje afhankelijk van hoe snel je het gaat zien. Bij de tweede vroegen mensen na acht weken al of ik soms zwanger was.
    Ga jij voor een zesde?
    Groetjes, Juliette

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dan moet ik eens druk op zoek gaan naar mijn eigen lichaam want ik heb nog nooit mijn eisprong gevoeld :) Wist bij de tweede wel dat ik zwanger was, had ook gewoon zon gevoel van: ik word morgen niet ongesteld..en was ook zo. Maar ik heb niet het lef gehad om gewoon een afspraak te maken met MvM en dan de test te doen :oops:

6. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Ik moet niet denken om het aan mijn lichaam over te laten en daarop te vertrouwen! Ben al onzeker genoeg!
    Soms zeg ik, ja ik ben zwanger en dan de andere keer, neey het lijkt alleen maar zo, misschien wel schijnzwanger.
    Vorige zwangerschap was precies hetzelfde verhaal, ik kon er niet op vertrouwen totdat de test aan gaf dat ik zwanger was.

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    als ik helemaal op mijn lichaam had vertrouwd dan was ik al tig keer zwanger geweest, zo heeft mijn lichaam me voor de gek gehouden

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    ik kon het na meerdere testen niet geloven en voelde me verder echt ziek.
    Ik zou zonder test steeds twijfelen ook al zou ik meerdere keren zwanger zijn geweest.

9. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Ik heb pas een paar dagen geleden een test gedaan, ik was er eigenlijk vast van overtuigd dat ik niet zwanger zou zijn (was er niet zo bewust mee bezig) dus het verbaasde me enorm dat de test aangaf dat ik zwanger was. Ik voel er totaal niets van en heb voor de zekerheid een 2e test gedaan, dus vertrouwen op mijn lichaam......(waarschijnlijk was ik er ooit achter gekomen, maar dan toch iets later dan met de test 8) )

10. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Wat goed van jullie, juliette. Dat het weer raak moge zijn voor jullie. :)

Sasha wat leuk, gefeliciteerd.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @juliette , of ik voor een 6de ga? Haha nee voorlopig niet, ik ben net begonnen aan een studie, daarna wil ik dolgraag meer :D

12. Juliette

Juliette Lid

15 jan 2008
    6
    0
    0
    Beste allemaal,
    Morgen ga ik mijn zesde week in en ik voel me elke dag meer zwanger. Volgens mij zijn mijn borsten al een halve cupmaat gegroeid. Ik blijf af en toe krampen houden in mijn buik en onderrug en voel me tussendoor misselijk. Maar met name mijn stemming is veranderd: opperbest en veel rustiger alsof er een extra glansje om het leven zit. Deze ervaring had ik bij mijn twee laatste zwangerschappen ook en het voelt prima.
    Maar nog steeds geen test gedaan.
    Mijn man wil voor de grap morgen een test doen zodat we tijd hebben om het met z'n tweetjes te vieren, hoewel het voor hem niet nodig is om zekerheid te hebben want ook hij ziet het al aan mijn lichaam. alsof een vierde je lichaam meteen in de zwangerstand zet.
    Ik zal jullie de uitslag van de test laten weten, alsof dat nog een verrassing is.
    :D

13. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hallo

ohw dat jij dat kunt haha,ik zou dat
    absoluut niet kunnen als ik geen test had gedaan
    had ik het pas heel laat geweten
    want ik voelde zeer weinig in het begin
    meer de dingen wat bij een menstruatie hoorde

ben blij dat ze de testen hebben uitgevondn haha

-x- Maria

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    En? Ben benieuwd! :D

15. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik ga zeker wel testen, maar toch 'weet' ik het al bijna zeker. Vorige zwangerschap had ik eerst 2 negatieve testen, maar daar werd ik niet nerveus van, omdat ik het toch wel zeker wist.
    Maar helemaal vertrouwen zou ik het toch niet. Vandaar dus toch testen.

16. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    En? getest, nou ben ik wel benieuwd of je het bij het juiste eind had.
    Succes!

17. Juliette

Juliette Lid

15 jan 2008
    6
    0
    0
    helaas: zaterdagochtend de test gekocht met het idee 's avonds samen de tijd te nemen om het te vieren. 's middags kreeg ik buikkrampen en begon ik bloed te verliezen. Huisartsenpost gebeld, maar die kunnen niks doen of zien en zeggen gewoon dat je af moet wachten. Even twijfelde ik nog omdat het bloeden stopte, maar daarna zette het door met heftige krampen en verlies van stolsels. Heftig, terwijl je nog maar zo kort zwanger bent.
    De natuur is hard. Mijn lichaam is nu alweer helemaal ontzwangerd alsof het nooit gebeurd is. Zelfs mijn energie komt weer terug ondanks de vermoeidheid en ik voel me ook weer mezelf.
    We nemen even rust en hopen dat het over een tijdje weer raak is. Het was erg leuk geweest en erg welkom, maar de natuur grijpt niet voor niets in.
    succes allemaal met de zwangerschappen.

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ach juliette, wat erg om te lezen, sterkte.

19. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Bah, sterkte!

Deel Deze Pagina