vreemd "korstje" op mijn tepels..

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Wiety, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wiety

Wiety Lid

19 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik wil super graag borstvoeding gaan geven. Ik denk dat het voor de gezondheid van mijn kindje, (afweersysteem etc) en de hechting erg goed is... maar...
    ik heb iets raars: Op mijn tepels (precies op het speentje zegmaar) lijkt een korstje te zitten. Na het douchen is het meestal wit/gelig van kleur en zijn er duidelijke kloofjes te zien. En later is het wat ingedroogd en donkerder van kleur. Ik krijg het er ook niet afgepoetst en er aan plukken doet ook zeer, dus dat doe ik maar niet..

wat is het? en kan ik straks gewoon borstvoeding geven?

in de voorjaarsvakantie ga ik een afspraak maken bij de huisarts om eens te kijken. De verloskundige wist t ook niet/had t nog nooit gezien en zei dat ik maar even bij de huisarts langs moest gaan. Misschien een schimmel ofzo... maar ik kan me niet indenken dat het er niet zit. (als t een schimmel of iets dergelijks was geweest had t vast met het kuurtje die ik laatst voor blaasontsteking had gekregen weg gegaan, toch?)

hellup..

Groetjes Wiety

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Wiety,

Heb je voor de blaasontsteking een AB kuur gehad? Dan is de kans op een schimmel zeker aanwezig. AB verstoort nl de balans tussen schimmels en bacterien die van nature op de huid aanwezig zijn.

Het kan ook tepeleczeem zijn. Kom je er met de huisarts niet uit, dan kun je een verwijzing voor de dermatoloog vragen. Wanneer ben je uitgerekend?

3. Wiety

Wiety Lid

19 aug 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Teddy,
    ik geloof het wel van die medicijnen. Alleen heb ik dit al heel lang. ver voor mijn zwangerschap geloof ik, maar nooit echt bij stil gestaan dat het niet was zoals het hoort. Maarja, nu ben ik zwanger en 7 mei uitgerekend. Dus ik ga nu wel twijfelen..
    Groetjes Wiety

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Ik zou echt even langs de huisarts gaan om te laten beoordelen wat het is. Ik kan het vanaf hier niet zien natuurlijk. Liever nu behandelen, zodat je straks gewoon borstvoeding kunt geven.

Deel Deze Pagina