Ik ben nu 20 weken zwanger van ons eerste kindje, een meisje!! Sinds zo'n 4 weken voel ik haar. Ik was zo blij, want hoorde dat het bij een eerste kindje vaak pas rond de 20 wkn is. Maar nu ik inmiddels op die 20 wkn zit schopt ze zo hard dat ik me zorgen begin te maken. Ze beweegt echt heel veel en mijn buik gaat er soms zelfs van op- en neer. Ik voel het vooral onderin mijn buik, maar ook boven mijn navel. Herkennen jullie dit? Ik lees er wel vaker over, maar dan altijd over de 30 wkn en ik zit pas op 20. Ik maak me toch ongerust, straks voelt ze zich niet goed of is er iets mis en beweegt ze daardoor zo veel. Ik wil echt niet klagen of zeuren, ben blij dat ik haar mag voelen. Maar vraag me toch af, als het nu al zo heftig is, hoe gaan de komende 20 wkn dan zijn? Want zij wordt steeds sterker. Mijn placenta ligt tegen de achterwand van mijn buik.
Hallo mayasunshine, Hier precies hetzelfde. Heb ons kleintje ook al met 16 weken voor het eerst echt voelen schoppen. Nu wordt het steeds duidelijker. Zag net voor het eerst ook mijn buik bewegen! Echt zo bijzonder! Zelf maak ik me geen zorgen. Misschien gewoon een gevoeligere baarmoeder ofzo?... Op de 20 weken echo was hier in ieder geval alles goed. Ik zou er gewoon lekker van genieten.. Denk alleen soms ook wel eens wat het straks moet worden als die kleine groter en sterker wordt. Was gekneusde ribben en blauwe plekken ofzo haha Fijne zwangerschap! Groetjes!
Ik ben zelf nu 24,4 weken, en heb het de afgelopen 5 weken ook enorm gehad, vanaf eergisteren is het iets minder.. Denk dat t misschien al ietsje minder ruimte heeft, aangeizen het ook op groei voor lag. maar ik voel het nu vaker heel laag, echt rond m'n schaambot zeg maar terwijl ik het voorheen echt rondom mijn navel voelde. Zolang je de baby voelt is er niks aan de hand hoor.. Ik voel het ook vaak op 2 plekken, dus een handje en een voetje tegelijk denk ik haha is helemaal gezond.. Wanneer heb je de echo?
Ik denk dat je je helemaal niet druk hoeft te maken hoor. Ik heb me hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap ook afgevraagd, maar de vk heeft me telkens gerustgesteld. Wat een wildebras was onze dochter in mijn buik! Bij mij zat de placenta toen aan de achterkant, maar ik voelde haar toch heel veel. Eén dag bewoog ze bijna niet en toen werd ik ook direct naar het ziekenhuis gestuurd. Op de terugweg werd ze weer wakker. Ik moest toen tellen en zat binnen het uur op 100 bewegingen. Deze kleine is weer net zo druk Heel gezellig, maar soms ook pijnlijk en wel erg aanwezig... Gelukkig weet ik nu ook dat dit niet hoeft te betekenen dat je straks een hele wilde/drukke baby hebt, haha. Geniet van je zwangerschap!
Ik zou me ook geen zorgen maken als ik jou was. Mijn zoontje was erg druk, maar bij hem lag mijn placenta aan de voorkant, en had ik dus een soort van stootkussen. Nu is de baby opnieuw enorm druk...maar ligt de placenta ana de achterkant. Vanaf 15 weken voel ik haar en vanaf 19 weken zie en voel je het ook aan de buitenkant. Het wordt nu soms zelfs alweer pijnlijk/irritant. De vk zei dat dat gewoon kan, ook omdat de placenta in mijn geval nu anders ligt.
geen zorgen maken hoor, ik herken het heel erg van de 1e, die leek wel adhd te hebben. Was echt continue in beweging, ook terwijl ik rondliep en druk was. Nu een veel rustiger beebje...slaapt bijna de hele dag en wordt tegen 22.00 uur actief, ik wordt er nu wel s nachts wakker van. Nu ook de placenta tegen de voorwand, dus je voelt hetook minder snel. Bij onze dochter lag de placenta achter net als bij jou toen, je voelt dan echt alles.
Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken, rond de 18 weken werd ik 's nachts al wakker geschopt door mijn zoontje!
Hier ook een wildebras Ik voelde hem al heel vroeg bewegen maar is ook mijn 4de zwangerschap Tussen week 24 en week 30 waren de schoppen af en toe heel erg pijnlijk ... is blijkbaar een heel leuk spelletje om mama altijd in de ribben te schoppen Sinds twee weken zijn de bewegingen minder pijnlijk maar op een gegeven moment word de ruimte gewoon ook wel iets beperkter Lekker genieten van al die bewegingen, probeer het maar eens te filmen met de camera, heel leuk om terug te zien hoe de bewegingen veranderen van week tot week
Niets om je zorgen om te maken hoor! Ik kan mijn kleintje sinds 3,5 week voelen, en dan direct ook erg druk haha! Ze zat af en toe de gynaecologe dwars tijdens de 20-weken echo vorige week. Vroeg het vorige week ook aan mijn vk., maar die zei dat té beweeglijk eigenlijk niet kan, wél te weinig bewegen.
Hihi succes meiden... Mijn zoontje was ook zo ontzettend druk in mijn buik! En nu hij uit mijn buik is.... is hij nog net zo druk! Geniet van jullie zwangerschap!
Hier had ik ook een enoooorm druk kind! En heb meiden bij mij in de pufclub gezien waar je blauwe plekken aan de buitenkant zag haha vergeet daarbij niet dat je kindje nu nog heel veel ruimte heeft! Dus die leeft zich lekker uit Trouwens nu 8 maanden en nogsteeds heel erg druk en beweegelijk! Ach slaapt ze goed van
Er bestaat niet zoiets als teveel beweging bij een ongeboren baby. Maak je dus sowieso maar geen zorgen. Hier ook een drukke en ik dacht dat haar zus al druk was in de buik. Ik heb deze dame nog niet 1 keer kunnen betrappen op slapen, een beetje raar vind ik het wel. Hier worden de bewegingen alleen maar pijnlijker met de tijd eigenlijk, waarschijnlijk heb je er minder 'last' van zodra de baby wat minder ruimte krijgt in de buik. Dat zal zo ergens tussen de 28ste en 34ste week zijn.