Hetgene wat boven je wimperrand zit, tot onder je wenkbrauwbot. Je arcadeboog is je wenkbrauwbot, je kunt het heel makkelijk zien met opmaken als je, je hoofd iets naar achter kantelt. Zo ben ik zelf ook begonnen, inmiddels gaat het op de automatische piloot.
Oh en dan daarboven dus net onder je wenkbrauwen een lichte kleur (bijv wit) dan "lift" je, je wenkbrauw.. Zal ff kijken of ik een plaatje kan vinden waarop je het goed ziet.
http://www.makeupgids.nl/wp-content/uploads/2011/07/ogen-typen.jpg Het bovenste plaatje, dat effect krijg je dan. Ik hoop dat de link het doet zo. Ben niet zo goed met links plaatsen en topics haha.
Hoi, Ik zou zeker aanraden om je wenkbrauwen te laten epileren. Dit zorgt voor een groter oogoppervlak. Daardoor wordt je hele blik een stuk opener. Verder zou ik als ik jou was, lichte oogschaduw op je oogleden doen (bijvoorbeeld lichtgroen, lichtbruin, beige). En iets donkere oogschaduw op je arcadeboog. Dit, omdat jou ogen wat dieper in je oogkassen liggen. Als je met lichtere kleuren werkt, dan haalt het je ogen en oogleden juist naar voren en door de donkerdere oogschaduw valt je arcadeboog wat meer naar achteren, dus dan krijg je meer diepte. Hierdoor gaan je ogen meer spreken. Ook is het mooi bij jou, om het gedeelte bij je traanbuisjes (de binnenkant van je ogen bij je neus) een beetje aan te zetten met witte/crème oogschaduw. Dat laat jou ogen ook mee spreken. Ik heb er een plaatje bij gedaan van wat ik bedoel met de oogschaduw.
Bedankt voor de uitleg . Ben alleen bang dat als ik met al die kleurtjes en highlights enzo ga werken het er erg opgemaakt uit gaat zien wat niet zo bij me past, hoewel het vaak natuurlijk wel subtiel kan. Maar ik snap wel wat jullie bedoelen .
vind het groen het mooiste staan! laat je ogen heel mooi uitkomen en neeee niet je wenkbrauwen epileren, of alleen de 'zwervende' haartjes ja, volle wenkbrauwen zijn echt helemaal hot (denk cara delivigne) en ze staan mooi bij je gezicht zoals de foto van cara is mooi ; vol maar wel verzorgd! als ik je zou opmaken zou ik de groene eyeliner nog ietsje dikker aanzetten en dan wat uitvagen, kan je bijv met een wattenstaafje doen.
Nee joh, hoeft ook helemaal niet. Als je subtiele kleurtjes gebruikt dan ziet het er gewoon natuurlijk uit. Dat plaatje wat ik erbij had gezet is to much voor overdag, maar dat was meer om het idee te krijgen van wat ik bedoel; met lichte oogschaduw haal je iets op en met donkerdere oogschaduw krijgt het meer diepte. Gewoon twee basis kleuren gebruiken, licht voor op je ooglid, iets donkerder voor op je arcadeboog, beetje blenden, je binnenste oogleden een beetje aanzetten met lichte oogschaduw of oogpotlood en je onderste ooglid een beetje aanzetten met iets donkerdere oogschaduw of potlood, mascara en klaar is kees.