Hey meiden, Even mijn frustraties uiten :x. Schoonmoeder past donderdags altijd op Dan komt ze mijn dochter halen vanaf haar huis met de fiets, dan neemt zij mijn fiets en gaat naar haar huis. Ik haal haar dan 's middags weer op met de fiets. Vanmorgen was het regenachtig, dus ik met auto naar werk, maxi cosi mee zodat ik eventueel met regen door kon rijden naar schoonma. Maar het was droog dus ik eerst met auto naar huis, toen fiets gepakt, toen naar schoonma gereden (kwartier fietsen), daar aangekomen had mijn dochter al de hele middag hoge koort 38,9! Of ik haar niet beter even met de auto kon halen :x Bel dan even zei ik! Ik ben gewoon de hele dag bereikbaar, had ik niet zo moeilijk hoeven doen...ik weer terug naar huis op de fiets en weer met de auto daar naar toe. Ja, zegt ze, je schoonvader zei ook al dat ik even moet bellen (wil trouwens ook wel graag weten als mijn kindje ziek is!), waarom belt ze dan niet..pff, wordt af en toe zo moe van dat mens! Nu ook extra geirriteerd en moe door beginnende zwangerschap, en dat weet zij nog niet, dus daar kan ze natuurlijk geen rekening mee houden, maar vind het wel een lompe actie! Zo, lucht nog niet echt op, hahaha
Kan me goed voorstellen dat je niet zo blij bent met je schoonmoeders actie! Hoe is het met je dochter? Is ze echt ziek of heeft ze alleen koorts (zo hoog is 38.9 niet hoor)? Want als ze alleen koorts heeft en verder goed eet en lekker speelt vind ik het anders dan als ze echt beroerd is. In het eerste geval hoor ik het wel als ik haar kom halen, het andere geval wil ik absoluut wel weten.
Whaha lijkt wel als een vrouw schoonmoeder wordt een heel pakket van ergernissen mee krijgt, hier ook zo hoor. vond op het begin dat ze mijn zoontje niet genoeg mocht vasthouden maar iets tegen mij zeggen ho maar. Ik kan geen gedachte lezen. Ondertussen als ik er niet ben word er wel flink over gepraat met de schoonzussen en opa. Na 3 maanden moet ik dus via via horen wat er allemaal wordt gezegd. Ik was/ben razend! Heb ook gelijk gezegd dat als er wat is zeg het dan..arghhhhhhhh blijf je waarschijnlijk houden
Ach jakkes, kan me voorstellen dat je dan goed baalt! Hoop dat ze doorhad dat je het allemaal niet zo leuk vond..
Ach ja, hier ook zo'n oma die het vertikt om te bellen, kaboutertje moet een nachtje logeren bij opa & oma, schreeuwen doet ze, belt schoonzus die ernaast woont ( boerderij) dat ze toch wel hard huilt. Toen hebben we zelf maar gebeld met een smoes, en toen vroeg oma toch wel hoe het nu verder moest, Zelf bellen? Nhe dat kunnen ze niet, net of dat een taboe is, dat ze zich ervoor schamen dat ze het niet voor mekaar krijgen met kabouter.
Schijnbaar is het erg moeilijk voor die schoonmoeders om toe tegeven dat het ze niet allemaal meer zo makkelijk af gaat , Even bellen had wel heel makkelijk geweest en had jou een hoop gedoe gescheeld. Zeker omdat ze zelf al op het idee was gekomen dat het mischien handig was je kleine met de auto te komen halen ivm koorts . Je kan toch niet ruiken dat ze koorts heeft of denkt jou schoonmoeder dat je dat wel kan . Lucht je hart hier maar even mischien helpt het.
Het kdv belt eigenlijk ook nooit als Eva een beetje koorts heeft maar verder wel lekker speelt. Laatst had ze dus koorts (38,5), wilde tussen de middag ook niet slapen, maar was verder wel vrolijk. Dan vind ik het niet erg als ze niet bellen, want ik zou haar dan toch niet op gaan halen. Als Eva zich echt niet lekker voelt wil ik wel dat ze bellen en dat doen ze dan ook wel. En met koorts op de fiets kan toch prima? Ik zou niet weten waarom niet. Eva had vandaag ook wat verhoging/koorts volgens mij, door een kies die doorkomt, maar ik ga gewoon met haar op pad. Ze heeft verder nergens last van.
Hey Meiden, Dank voor het aanhoren van mijn klaagzang...Nu zie ik het al wat zonniger in hoor! Ik hoop niet dat mijn toekomstige schoonzoon of schoondochter ooit zo over mij zal denken als vreselijke schoonmoeder Achteraf denk ik ook, had ik haar gewoon mee op de fiets moeten nemen, maar schoonma is altijd panisch wat kou betreft, ze doet ook altijd gelijk het reserve truitje wat ik mee geef, aan over de kleertjes die ze dan draagt, stel je voor dat ze het koud heeft! Nou, ja, voor nu wel weer genoeg geklaagd, als ik zou willen kan ik nog uren doorgaan over mijn schoonma, maar dat zaql ik maar niet doen
Als ik dat zou doen had ik de grootste herrie haha. Maar schoonmoeders zijn en blijven toch een bron van ergernis. Ik heb me als eens bedacht of ik misschien niet degene ben die moeilijk is maar ik kom helaas toch echt tot de conclusie dat het voor 3/4 aan haar ligt en aan haar onnadenkendheid.
Duidelijke afspraken maken zou ik zeggen. Mijn moeder past 2 dagen per week op en we hebben gewoon afgesproken dat ze even belt als er iets anders gaat als normaal. Al is het maar iets kleins. Scheelt een hoop ergenissen .
Als men zich daar ook aan houdt. Maar daar wringt vaak de schoen en met mijn eigen moeder bespreek ik bepaalde dingen gwoon veel makkelijker.
Is hier ook zo hoor, daarom past alleen mijn moeder op Maar weet niet of ts dat ook al gedaan had, proberen kan altijd!
Mijn moeder past ook alleen maar op, Smoeder hooguit af&toe tussendoor als t echt niet anders kan. Ik vind t ook erg moeilijk om dingen duidelijk te maken aan haar en te bespreken. Zij is meer op leeftijd dan mijn moeder en dus ook met veel dingen uit de tijd, maar weigert dan mee te gaan in mijn ideeën en hoe ik t wil met mijn zoontje..
Omdat mijn schoonvader een beetje een doetje is, hahaha Veel liever had ik mijn moeder als oppas gehad, helaas woont zij 3 uur bij ons vandaan. Mijn schoonmoeder gaat dit oppassen maar 1 jaar doen, en langer zouden we geloof ik ook niet willen. Ik heb er ook lang over na moeten denken omdat ik bang ben dat het tot een breuk zou kunnen leiden. Maar aan de andere kant is het natuurlijk heel fijn dat ze het wil doen en ik zie dat mijn dochtertje het ook naar haar zin heeft. Helaas neemt ze ons nog steeds niet altijd even serieus als de ouders van haar kleinkind. Zei ze laatst tegen mijn man: Niet zo druk tegen haar doen hoor, ze is net wakker Alsof mijn man niet al 1 jaar onwijse goede pappa voor haar is en precies weet hoe of wat! En laatst was ik er toen er ook een vriendin van haar over de vloer was. Zegt ze tegen die vriendin: En dit is dan de echte moeder van Lilly Groet Snoozie
No way, ik laat mijn Smoeder ook niet oppassen. Ook zij is wat ouder dan mij ouders zijn en best een lieve vrouw, maar ze snap en houd zich totaal niet aan mijn opvoedwijze. Dan niet dus. Én mijn man zijn vader (ouders zijn gescheiden) is een ongelovelijke LUL en die komt nog wel bij mijn Smoeder over de vloer. En ik heb geen contact met dat ... pff. Als zij op mijn kind zou passen, zou zij stiekem hem ook laten komen. Nee hoor gebeurd niet. Mijn manier of geen manier. En ook ik heb genoeg geprobeerd. Blijkt niet belangrijk te zijn, dan ik op hun beurt ook niet naar hen toe.