Welk gedichtje of tekstje staat er bij jullie in het geboortekaartje? (Of gedichtjes/tekstjes natuurlijk als je meerdere kids hebt!). Ik zal een begin maken. Ik hou zelf niet zo van gedichtjes in geboortekaartjes normaal gesproken maar ik kwam tijdens mijn zwangerschap een gedicht tegen en ik vondt hem gelijk leuk. Deze staat in het geboortekaartje van mijn dochter: En nu maar wachten op je eerste hapjes je eerste traantjes en je eerste stapjes. Het eerste lachje en je eerste tandje het eerste echte zwaaien met je handje. Je eerste woordjes en je eerste zinnen ons groot avontuur kan nu beginnen.
Een jaar geleden was je nauwelijks werkelijkheid, een stille wens in onze dromen... Vandaag ben je een en al realiteit, het mooiste dat ons is overkomen! Soms komen dromen uit... Een gedichtje met een toepasselijke betekenis, ons meisje is via ICSI verwekt en de 1e keer dat ik het gedichtje las had ik meteen tranen in mijn ogen. Het grappige is dat mijn moeder er ook van moest huilen toen ze hem las, ik was dus niet de enige hihi!
Idd erg mooi gedichtje! Ik ben nog aan het bekijken welk gedichtje er bij ons in komt, Dus kom maar op
Deze komt er nu in Ogen als sterretjes een mensje heel klein wat zijn wij gelukkig Dat jij bij ons mag zijn! Maar kleine (naam baby), lieve schat, wist je dat je naast je grote broer en mama, ook nog een papa had? Van boven kijkt hij op jou neer Een engel die jou beschermd, keer op keer De grootste ster, die schijnt zo trouw Laat keer op keer weten: ik hou van jou
Als ik de dag en nacht met jou mag En die 2 voorbij gaan Terwijl heel de wereld weg kijkt Dan hou ik je vast En we zweven voelt het weer alsof het wonder Veel te mooi en veel te groot is Te mooi voor mij is Papa en mama Jouw handje in het mijne Zo gaan we hand in hand Als 2 stoere broertjes Een ijzersterke band Ik ben al weer wat groter En jij bent nog zo klein Maar ik weet dat voor altijd Elkaars vriendjes zullen zijn Fabian als openingszin hoera ons tweede prinsje is geboren de eerste kreetjes klonken als muziek in de oren onze liefste wens is nu vervuld voortaan worden wij door twee kleintjes omhuld
Voor onze dochter hadden wij: Leven uit ons leven Klein en zo bijzonder We gaven je een naam Maar eigenlijk heet je wonder
We hadden dit gedichtje, maar het past niet mooi op het geboortekaartje (ruimtegebrek) dus we doen het toch niet: In mamas buik was het warm en zacht, lag ik te trappelen dag en nacht Maar nu ik mij kan laten horen, zal ik ook papas dromen eens verstoren! Verder hebben we al als aankondiging: Al negen maanden praten ze over me, maar vanaf vandaag zullen ze me horen! En het verzoekje: Kom je speciaal voor mij? Bel dan even papa, want die houdt mijn agenda bij!
Papa blijft papa, mama gewoon mama. En wij zijn stoer, vanaf vandaag grote zus en broer. Vanuit onze andere 2 kinderen. Verder staat er gewoon: Hoera! op 6 maart is geboren.
Wij hadden geen gedichtje maar een tekst voorop de kaart: Een nieuwe schakel in Zijn schepping Binnenin stond: dankbaar en vol liefde ontvingen wij uit Zijn hand een prachtige zoon.
Wij hadden bij onze dochter ' jouw kleine leven ons grote geluk' Nu gaan we denk ik voor 'wens, wonder, werkelijkheid'
IK had 9 maanden heb ik me verstopt Maar nu heeft mama me er toch uitgeschopt. en Wil je mijn oogjes zien twinkelen Dan moet je de telefoon laten rinkelen
Wat een mooie gedichtjes hebben jullie allemaal! Wij persoonlijk zijn niet zo van de gedichtjes, maar meer van de humor Wij hadden dus ook: Yes, het is me gelukt ik ben op mijn verjaardag geboren! En: Wil je mijn luier komen verschonen? Bel dan eerst even dan zal ik je met een volle belonen. We hebben veel leuke reacties gehad
Hier was t gedichtje: Er zullen handen zijn die je dragen. Armen waarin je veilig bent. En mensen die zonder vragen. Zeggen dat je welkom bent. En voor t bezoek: Als je mijn luier wilt komen ruiken, Graag eerst de telefoon gebruiken.
Wij zijn niet zo van de geboortegedichtjes, dus hadden 'gewoon' een zin op het kaartje. Bij de oudste: Wij zijn de koning te rijk met de geboorte van onze zoon ...... Bij de jongste: Opnieuw ontroerd, dankbaar en heel gelukkig...!
Winnietje, wat een mooi gedichtje! Wellicht dat je het zelf ook gezien hebt (of er door de drukker op bent gewezen)... in de derde zin van beneden moet "beschermd" i.p.v. met een d met een t geschreven: "beschermt". Hopelijk vind je het niet vervelend dat ik het zeg, maar het zou zonde zijn als in zo'n mooi gedichtje een spelfout stond.