is dit niet vreemd?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pinkgirl, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkgirl

pinkgirl Actief lid

22 sep 2008
    103
    0
    0
    Ik ben nu 10 weken zwanger en morgen krijg ik een inwendige echo omdat ze met een uitwendige echo nog niets kunnen zien..

Is dit niet vreemd?

2. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    Hier doen ze vanaf 9weken een gewone echo.. maar misschien bij jou wel iets later

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik had met 7 weken en 10 weken een inwendige echo in het ziekenhuis. Bij 12 weken voor het eerste een uitwendige en dit was bij de verloskundige.... dus volgens mij niet vreemd hoor!

4. lizzie25

lizzie25 Lid

14 jul 2008
    56
    0
    0
    bij mij konden ze nix zien met een uitwendige echo met 10 weken omdat mijn kindje toen diep naar achter ofzo lag zeiden ze maar met de inwendige echo konden ze toen alles heel goed zien dus is niet erg hoor!

5. pinkgirl

pinkgirl Actief lid

22 sep 2008
    103
    0
    0
    gelukkig dat geeft me toch weer hoop & dat ik niet de enigste ben..
    thanks

6. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    ik heb met 12 weken een echo gehad, die hebben ze eerst uitwendig geprobeerd, maar omdat uk wat ver naar achteren lag, was er minder te zien. dus toch een inwendige echo gehad en toen was ie perfect te zien!
    niks om je zorgen om te maken denk ik!
    veel plezier en succes!

7. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    op 8 weken en op 10weken gewoon inwendige echo gehad
    niks vreemds aan,ze zien er gewoon meer op
    hier krijg je vanaf 12 weken pas uitwendige echo,s

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bij mij kon ze me baarmoeder al goed voelen bij me eerste vk bezoek (8,4 weken) dus ik heb meteen een uitwendige gehad , was alles goed te zien maar me baarmoeder ligt goed naar voren en is erg groot dus ik heb gewoon mazzel gehad

9. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    Ik had bij 6 en 10 weeken een inwendige echo.
    Bij 10 wel geprobeert uitwendig maar was niet veel te zien.

10. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ik mag morgen weer, ben dan precies 10 weken en een dag, hoop dat het uitwendig al kan, met 8 weken echo gehad en dat was inwendig.
    Zie niet op tegen inwendig of zo maar uitwendig is wat makkelijker ;)

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik had met 9 inwendig en met 12 weken...heeft oa te maken met je buik wand...soms is dat gewoon zo....met 9w zag de echoscopiste wel wa maar het drukken op me opgezette darmen was niet zo fijn dus gingen snel over op inwendig...maare ik zag toen nog nix ;)

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ze kunnen ze al vanaf 5-6 weken een gewone uitwendige echo maken, heel veel drinken dat wel maar even duidelijk als van binnen maar bij de VK doen ze dat niet dus regel ik het zelf en dan doen ze het wel buitenaf en zie ze evenveel dus soms is het ook een kwestie van "lekker makkelijk" ik weeg over de 100 kilo en ben alles behalve dun EN heb een gekantelde baarmoeder dus echt alles tegen maar ik weiger gewoon een inwendige alleen omdat hun het makkelijker vinden..

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb met 9 weken een inwendige gehad. Er was wel 'iets' op te zien en een flikkerend hartje, maar geen herkenbare vormen.

Met 10 weken kreeg ik een uitwendige en hierop was wel echt een minimensje herkenbaar...

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb ook tot 12 weken inwendige echo's gehad. Dus volgens mij niets vreemds hoor!

15. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    ik kreeg met 10 weken ook een inwendigen echo is niet raar hoor maar zo krijgen ze een beter beeldt ;)

16. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Met 8 weken een uitwendige echo gehad en daarop was alles prima te zien. Het is vaak wel afhankelijk waar de placenta ligt en hoe diep de baby ligt. Bij vrouwen die wat steviger zijn is het ook lastig in het begin een uitwendige echo te maken.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Toen ik 8 week was zei de verloskundige dat ze eerst uitwendig wou proberen. Ben toen een week teruggezet wat dus eigenlijk niet had gehoeven. Inwendig kunnen ze het veel beter zien en beter uitrekenen hoever je bent. ook voor de foto's is het veel mooier. Ben namelijknet terug van mijn echo en ben weer een week vooruitgezet en heb hele mooie foto's van onze baby. Ze zei dus dat het inwendig allemaal veel beter werkt.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou ik ben echt niet stevig hoor, maar moest wel een inwendige echo, en met 11 weken weer. Pas daarna was het uitwendig goed te zien.
    Ik vind het wel raar dat iemand zegt "ik doe geen inwendige echo alleen omdat het voor hun makkelijker is", je wil toch zelf ook goed kunnen zien wat er in je buik zit?

19. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij mij was het met 8 weken prima te zien. Alles was erg duidelijk en de foto's waren ook erg mooi. Misschien heeft het ook te maken met de echoapperatuur?

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik weet het niet ga ervanuit dat het wel goed is bij een verloskundige.

Mijne was gewoon positiever over inwendig. En ik nu ook nu ik een inwendige en een uitwendige heb gehad. Maar zoals iemand al zei kan ook aan de ligging van de placenta en zo liggen denk ik.

Deel Deze Pagina