Ik ben over 8 weken uitgerekend. Mijn zusje zou over 7 weken op vakantie gaan (maar 10 dagen) maar wil dat nu afzeggen omdat ik dan misschien net bevallen ben.. Nou, ik vind het nogal wat dat zij daarom haar vakantie wil afzeggen, vinden jullie niet? Heb ook gezegd dat ik dat echt niet nodig vindt en zowel ik en de baby niet weglopen.. Maar zij wil graag alles van het begin tot eind meemaken zegt ze.. Benauwd me ook een beetje eerlijk gezegd, zo'n heeeeeeeele goede band hebben we niet en wil toch graag eerst de tijd hebben om te wennen aan ons nieuwe gezinnetje.. Als ik dat zeg wordt dat een btje weggewuift en wordt ze boos. Ze staat erop dat ze als een van de eersten mag komen en gelijk mag knuffelen enzo.. Nja, was ff benieuwd of jullie mijn reactie kunnen begrijpen.. Wie weet loop ik ook nog wel 2 weken overtijd ha ha..
hey meid je moet doen waar jij je goed bijvoelt ik snap je zus best, maar als jij eerst even tijd voor je gezinnetje wilt hebben kan ze makkelijk op vakantie en idd wie weet loop je overtijd. misschien word ze dan wel boos, maar ik zou toch tegen haar zeggen hoe je je erbij voelt en wat je ervan denkt.
Ik snap het heel goed hoor. Ook als de band niet zo goed is. Waarschijnlijk voelt je zus zich wel heel erg betrokken en in die zin 'close'. Aan de andere kant ... die uitgerekende datum is toch al een tijdje bekend lijkt me
Het is niet overdreven! Wat overdreven is is dat je zusje jouw wensen niet respecteert en uitgaat van wat zij wil. En dat terwijl jij toch degene bent die een kindje krijgt. Je moet doen wat jij wil, zelfs als dat betekent dat de eerste week de telefoon en deurbel uit gaan. Maar goed, op dat gebied ben ik heel erg assertief, en jij zo te horen niet. Je zou de kraamhulp kunnen vragen haar na een half uurtje met een smoes de deur te wijzen. Dan heb jij t niet gedaan, haha.
Ik snap jullie allebei... Maar het gaat om jou en niet om je zus. En inderdaad wat Salapio zegt... Je uitgerekende datum is toch al een tijd bekend lijkt me zo. Ik heb het zelf ook met mijn schoonmoeder... Ik wil bij de bevalling mijn vriend en mijn moeder.. Dus heb ik voor de vorm mijn schoonmoeder er ook bij gevraagd. Maar hoe dichter ik bij mijn uitgerekende datum kom hoe meer ik het gevoel heb dat ik het toch niet wil. En ik hoef officieel nog maar 2 weken. Maar het is wat je al zei het is ook zo cru om te zeggen dat je het niet wilt, want ze bedoelen het vaak goed....
Als zij op vakantie is en jij (gaat) bevallen en ze heeft een goede verzekering kan ze gewoon terugkomen van vakantie. Ik zou haar zeggen dat ze echt gewoon moet gaan hoor, is zonde als je vervolgens 2 weken overtijd bevalt en zij voor niks thuis is gebeleven.... En zeker als jij haar toch even niet erbij wil hebben... Moeilijk, maar gewoon over praten is het beste.
Thx voor jullie reacties. T voelt idd zo dubbel en haha nee ik ben niet zo heel erg assertief (helaas) Hoe gaan jullie dat straks doen met visite enzo, hoe ik er nu overdenk wil ik eerst na de bevalling ff niemand zien behalve mijn kind en man Ik kan heel slecht tegen zulk gepush zeg maar, maar ja aan de andere kant het blijft wel mn zus he..
ik zit te denken om familie gespreid over een paar dagen te doen en kennisen enzo een kraamfeest te houden na een paar weken dan heb je alles op 1 dag gehad
Sja, kan het me wel voorstellen van je zus, maar mij zou het ook benauwen idd. Goed dat je er iig open en eerlijk over spreekt en zou toch nog eens erover praten en duidelijk jou wensen kenbaar maken. Het gaat immers niet alleen over haar wensen
Zo grappig, ik voel precies hetzelfde. Ik ben normaal al geen gezelligheids mens in de zin van huis vol visite. Krijg het dus bij het idee al benauwd dat straks iedereen ineens langs wil komen. Heb vooral heel veel schoonfamilie want zijn ouders zijn gescheiden dus alles is dubbel zegmaar. Zelf heb ik ouders, een zusje en 2 tantes en dan houdt het wel op (op vriendinnen na dan, maar daar kan ik eerlijk tegen zeggen als ik er geen behoefte aan heb). Kreeg dus ook nogal de schrik toen m'n schoonzus er ineens mee kwam dat ze wel bij de bevalling wilde zijn . En toen ik zei dat ik daar totaal niet op zat te wachten zei ze doodleuk, je hoeft je voor mij niet te schamen hoor! Ik ben het er nu gelukkig met mn vriend over eens dat we pas bellen als ik dat wil want ik wil niemand op de gang in het ziekenhuis hebben staan wachten. Als ik visite zat ben moeten ze weg en als ik me niet goed voel bellen we ze af. Het is tenslotte ons feestje en mijn herstel, daar moeten ze maar begrip voor hebben. Ik zou je zus proberen over te halen toch te gaan met vooral het argument dat je net zo goed nog eerder of later kunt bevallen. Dat je haar gelijk belt en dan kan ze eventueel altijd nog terugkomen. Zeg eerlijk dat je je nogal opgelaten voelt, misschien valt het nu even hard maar ze zal het achteraf heus wel begrijpen. Mijn advies, kies in dit geval voor jezelf!
Meid, je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt! Degenen die bij mijn bevalling zijn zijn vriend en mijn verloskundige. Verder bevallen we in het ziekenhuis en we hebben al gezegd dat als we weer thuis zijn en er klaar voor zijn pas de ouders en broers & zussen e.d. bellen. Als ik jou was, zou ik dus gewoon lekker haar pas bellen als jij er klaar voor bent. Je moet dat gewoon ook tegen haar zeggen: Ik waardeer het dat je je zo betrokken voelt bij de bevalling, maar ik wil da je pas komt als we zelf een beetje bijgekomen zijn. Het is jouw bevalling, jouw kind en als ze dat niet kan respecteren dan is ze geen goeie zus!
Lief jullie reacties, ik voel me gelijk een stuk minder bezwaard. Dacht dat ik onwijs liep te miepen, maar fijn herkenning te vinden!!!
Mijn ouders, zus en zwager gaan 15 augustus voor een week op vakantie naar Duitsland, en zij komen dus gewoon naar huis mocht ik eerder bevallen. Het is niet te hopen, want dan ben ik wel erg vroeg. Maar misschien bedoelt je zus het wel goed, en vindt ze het gewoon erg leuk om tante te worden? Je zou gewoon kunnen zeggen dat ze de deur niet plat hoeft te lopen, maar gerust langs mag komen als jou het uitkomt. Kan me wel voorstellen dat je er niet op zit te wachten hoor, ik wens je veel succes met evt. oplossingen!
Weet je? Ook al bellen wij mensen op met de boodschap dat de bevalling is begonnen, dan moeten ze alsnog het lef niet hebben ineens voor de deur te staan! Mensen op de hoogte brengen is niet hetzelfde als mensen uitnodigen om te komen. Ze kunnen dan linea recta weer terug naar huis, hoor. Tenzij ze onwijs ruzie met me willen krijgen. Bij mijn bevalling is mijn vriend en VK aanwezig. Ja, mijn broertje omdat we bij hem inwonen, maar hij is er niet ECHT bij, zeg maar (moet hij niet aan denken haha). En ik overweeg om mijn moeder er bij te hebben (als extra steun!) Maar mijn schoonmoeder of iemand anders: hell no!!! No hard feelings, maar daar voel ik gewoon geen speciale band mee, punt uit. Ze zijn na de bevalling echt welkom (zijn moeder en zusje), maar wanneer WIJ daaraan toe zijn en hen uitnodigen. Is toch niet meer dan logisch, zou je denken? Mensen vergeten in alle opwinding de kersverse moeder en haar toestand.
Lastig hoor! Probeer misschien de twee dingen (vakantie en het dichtbije) even uit elkaar te halen. Of ze op vakantie gaat zou ik lekker haar zaak laten. Het is haar beslissing wat ze wil doen. Je kunt haar zeggen wat jij vindt, maar verder zou ik het lekker bij haar laten. Of ze vervolgens ook op dag 1 welkom is, dat is vervolgens jouw beslissing!! Ik heb zelf hele jonge (schoon)zusjes, dus die kan ik het niet echt aan doen om te zeggen dat zij niet mogen komen en mijn (schoon)ouders wel de eerste dag. Laat haar beslissingen dus lekker aan haar over, en bedenk zelf (en communiceer goed!) wat jij wilt in je kraamtijd!
Meid ondanks dat je niet zo assertief bent zoals je zelf aan geeft moet je wel je wensen uitspreken hoor. Vind het trouwens van je zus een beetje vreemd dat ze nu ineens de vakantie af wil blazen terwijl je toch al en tijd zwanger bent. Als ik ben bevallen dan mogen mijn ouders en schoonouders langs komen als wij aangeven dat we er aan toe zijn. Ik heb wel een hele sterke band met mijn moeder maar ook zij zal niet bij de bevalling aanwezig zijn. Tenminste dat zeg ik nu misschien verander ik wel van mening als ik aan het puffen ben. Ieder ander familielid of vrienden stel kan komen als ze en afspraak hebben gemaakt en anders gaat de deur zonder pardon dicht. Jij bepaald nog altijd wat je prettig vind en niet je zus, broer, ouder of schoonouder.
als ik ben bevallen laat ik mijn man mijn ouders en zijn ouders bellen en dan een tijd afspreken hoelaat ze mogen komen, aangezien ik in het zkh moet bevallen en ligt eraan of ik moet blijven of meteen naar huis kan...maar eerst willen we met zijn tweetjes even genieten en dan mogen zij komen en voor alle anderen geld, eerst bellen om een afspraak te maken en niet meer dan 4 mensen tegelijkertijd op een avond..aangezien ik niet alleen wil zijn of samen met de kraamhulp als er visite komt. als ik me dan daar ook nog eens druk over moet maken en dan ook nog zorgen voor ons kleintje, nee dan heb ik liever man lief er bij dat scheelt mij een hoop vermoeidheid en stres aangezien ik niet van te voren weet op welke tijden ik wil rusten.
Simpel; wij gaan he-le-maal niemand bellen als het zover is. De kans dat ik ingeleid ga worden is erg aanwezig en als dat zo is, vertellen we dat dus niet. Er zijn wat vrienden die het wel weten, maar daarvan weten wij ook dat zij onze wensen respecteren. Na de bevalling, met het kraambezoek zijn we ook heel duidelijk; in het kaartje staat dat er gebeld moet worden voor bezoek. Dat staat in élk kaartje en er zijn dus geen uitzonderingen gemaakt. Sta je ongevraagd voor onze deur, is het risico groot dat we dus niet open zullen doen en in de eerste periode hebben we daar de kraamhulp voor. Je kunt lezen of niet.. dat is niet ons probleem
Ik begrijp je helemaal! Ik vind het ook een beetje overdreven dat zij d'r vakantie afzegt, omdat zij er per se bij wil zijn. Jullie kindje kan ook eerder of later komen. Maar ja, laat haar lekker afzeggen als ze dat zo graag wil. Maar als jij dus al hebt aangegeven dat je haar er niet de hele tijd bij wil hebben (wat ik me ook goed kan voorstellen, want ik denk dat het wel een hele vermoeiende periode wordt, de eerste paar weken), dan moet ze ook niet gaan zeuren dat ze daat recht op heeft, om wat voor reden dan ook. (Zo, dat was mijn eerste reactie. Nu eerst de rest lezen en kijken wat ik er nog aan toe te voegen heb )
Goeie! Ik denk dat ik mijn man dan maar zeg dat ie de stekker uit de bel moet trekken als het zover is