@shiningstar: Ik zou het ook niet nodig vinden dat mijn zus haar vakantie zou verzetten. Ik ben wel heel close met mijn zus maar toch zou ik dit niet willen en zij ook niet. Ik zou me er ook ongemakkelijk bij voelen. Alleen als het haar eigen keuze is, ja dan kan je er niks van zeggen..............dat is haar beslissing.
Ik snap niet eens waar ze dan die vakantie heeft geboekt als ze er 'vanaf het begin tot het einde bij wilt zijn'. ???
Ja idd, als je zusje haar vakantie wil afzeggen terwijl jij zegt dat het echt niet hoeft: prima, haar eigen keus. Moet je wel heel duidelijk zijn dat jij straks bepaalt wie er langs mag komen en wanneer. Wij hebben onze familie en hele goede vrienden op de hoogte gesteld dat de bevalling was begonnen. Om 11.47 uur is Mark geboren en dat hebben we ze rond een uur of 2, half 3 pas doorgebeld. We hebben ze toen ook aangegeven dat ik niet zo lekker was, dus dat we er nog wel even op terug kwamen hoe laat ze mochten komen. Uiteindelijk is toen 's avonds de directe familie geweest, en volgende avond de beste vrienden. Iedereen accepteerde dit gelukkig helemaal! En als je echt denkt dat ze dit niet accepteert: gewoon pas een dag later oid bellen, wanneer jij er aan toe bent.
Ik heb een hele hechte band met mijn zus. En rond die tijd dat ik bevallen ben is mijn zus ook op vakantie. Dat hadden ze vorig jaar al geboekt. Ze wilde ook graag thuis blijven, maar ik vondt dat niet nodig, want je weet niet of ik dan ook echt bevallen ben. Want als ik uitgerekend ben komen hun alweer thuis? Maar ze zei wel als het begint dat ik haar moest bellen. Maar ik wil ook echt zelf dat ze dan thuis is.
Tegen je eigen familie kun je toch wel eerlijk zijn? Gewoon duidelijk zeggen dat ze zelf moet weten of ze die vakantie afzegt of niet, maar dat het niet de bedoeling is dat ze opeens de deur plat gaat laten lopen. Waarom wil ze dat nu opeens, blijkbaar interesseerde haar dat een paar maanden geleden niet zo, anders had ze die vakantie niet geboekt of eerder omgeboekt. Vorige keer hebben wij helemaal niemand gebeld om te vertellen dat de bevalling begon, ik vond het wel een rustig idee. Een paar uur na de geboorte zijn we gaan bellen. Nu doe ik het net zo, afhankelijk van het tijdstip hoor, want als de bevalling overdag is en/of in het ziekenhuis, zal ik mijn ouders bellen om op ons dochtertje te passen. Dit keer geef ik ook een kraamfeest, directe familie en goede vrienden zijn in de kraamweek welkom, de rest komt maar allemaal tegelijk kijken. Vorige keer niet gedaan en zat weken met bezoek, echt geen zin meer in.
Ik zou toch eerlijk tegen je zus zijn en haar voorzichtig vertellen dat je er niet zoveel behoefte aan hebt dan. Zelf had ik het er erg moeilijk mee en wou aan niemand mn dochter afstaan. (op mn man na dan) Mn ouders/schoonouders hebben haar wel op de arm gehad maar voor de rest niemand in het begin. Zelf in de eerste maand alleen maar zelf gevoed (flesvoeding) of man maar mn moeder is toen ze 2 weken was boos weggelopen omdat zij de fles wou geven maar ik wou dat zelf doen. Jammer dan hoor maar tis ons kind dus wij bepalen wat wij willen.