in de uitzetlijstjes lees ik soms dat er wel heel weinig van aan hoef te schaffen ik heb nu al 10 paar sokjes maar bij de uitzet staat 2 paar das toch erg weinig? en spuugdoekjes 6 stuks nou ik heb er toch echt wel stuk of 20 en zo zie ik meer dingen staan die me erg weinig lijken of ben ik te inhalig.
nee hoor ik vind het ook teweinig wat op de uitzetlijst staan heb gewoon gekocht wat ik wilde en me niet zo zeer aan de lijst gehouden deed ik bij de eerste ook niet
op de uitzetlijst staat volgens mij het minimale. Ik heb ook 20 spuugdoekjes, maar aan 10 had ik echt wel genoeg gehad , want ik verwacht meer de hydrofiele luiers te gebruiken. En sokjes: Iets meer zou ik ook wel doen, maar misschien dat ze ook nog veel uitgaan van boxpakjes en van die broekjes met voetjes eraan...
Ja de uitzetlijstjes zijn een leuke indicatie maar kloppen niet altijd per persoon. Zo had ik (op aanraden van vriendinnen) iets van 16 spuugdoekjes maar ik had het prima met een stuk of 7 kunnen redden (Louise spuugt bijna nooit). Als jij je prettiger voelt om meer/minder stuks te kopen moet je dat gewoon doen. Als je te weinig van iets hebt is het zo bijgehaald.
indd het is altijd zo bijgehaald ik had wel 25 spuugdoekjes maar jason spuugde echt super veel het eerste jaar nu heb ik er 15 gekocht daar zal ik het best wel mee redden denk ik rompers staat op me uitzet lijst 2x 50/56 maar daar heb ik er al 12 van
Klopt idd. Staat soms erg weinig op. 2 rompers bijv. Nou, schaf er daar maar 15 of zo van aan. Het spuugt, poept en plas nogal eens er over heen. Ook hydrofielluiers, spuugdoekjes en kleertjes mogen best wat meer zijn als er op staat.
ja indd daar mag je indd wel veel meer van kopen je doet immers je kindje niet maar 1 romper in de week aan wij hebben ook elke dag schone kleren aan
wat kopen/hebben jullie veel zeg ik hou me niet helemaal aan het lijstje maar over het algemeen wel. Ik had met Ticho ook gewoon alles wat er op het lijstje staat en ik had echt te veel
Ik heb in eerste instantie niet zo gek veel gekocht hoor. We hadden 6 paar sokjes denk ik. Ik dacht wel te veel rompers te hebben, maar dat viel dan wel weer mee. Hydrofiel doeken heb ik veel te veel gekocht, ik red het zat met een stuk of 10. Spuugdoeken later wel bijgehaald, daar gebruiken we er iets van 6 per dag van hahaha!
Wij hebben alles van de babyuitzetlijst sowieso in huis gehaald maar van sommige dingen hebben we gewoon veel meer dan wat er op staat. Het word ons eerste kindje maar als ik dan kijk naar de 2 kindjes waar ik op pas dan heb ik liever te veel dan te weinig.
mmm da gevoel heb ik dus ook dat ik liever een paar te veel in huis heb dan dat je steeds halve wasjes moet doen omdat de doekjes op zijn.... halve wasjes zijn dan op den duur een duurder iets dan een stapel spuugdoekjes extra.
Je kan inderdaad beter teveel hebben! Wat was ik blij dat ik te veel had toen mijn dochtertje de eerste keer ziek werd. Je kon de hydrofieldoeken en kleertjes niet aanslepen. Ze had last van buikgriep, zo zielig. Beter teveel dan te weinig! Groetjes Nicole
Van rompers had ik juist teveel. 5 rompers was gewoon genoeg geweest. Hydrofielen hebben we nu een stuk of 50 van, die gebruiken we overal voor en gaan ook meteen de was in zodra ze enigzins vies zijn. En grote spuugdoekjes hebben we een stuk of 50 van, gebruik ik ook overal voor. Wat sokken betreft, heb je aan 5 paar ook wel genoeg. Ze kunnen maar 1 paar aanhebben he .
HIhi, 50 is wat overdreven hoor! Ik heb 20 hydrofielen, daar kom ik nooit op tekort en ik gebruik ze ook overal voor. Ons spugertje verbruikt soms inderdaad wel 3 setjes kleren op een dag. En spuugdoekjes en slabbetjes hebben we dus ook 30. Maar dat is echt genoeg. En omdat je met een spugertje iedere dag wel een machine was hebt, zijn ca. 7 rompertjes genoeg.
We hebben spruw gehad en daarom is 50 voor ons niet overdreven... bij elke voeding gebruik ik er al 1, dat zijn er al zo'n 5 tot 8 per dag. En die gooi ik meteen in de was na gebruik. Als ik een keer een dag niet was kom ik gelijk tekort . Wij gebruiken ook slabbetjes, daardoor hoeven we niet telkens om te kleden .
30 spuugdoekjes 20 slabbers en 30 hydrofielluiers. liggen hier nogsteeds in de kast en ze worden allemaal gebruikt
ik vond idd ook dat er soms rare aantallen op die lijstjes stonden. ik heb ook veel meer sokjes gekocht dan op het lijstje stond, je moet er ook rekening mee houden dat het ook wel eens in de was zit. en spuugdoekjes gebruik ik weer bijna niet, dus daar heb ik er op dit moment weer teveel van (komt denk ik later wel dat ik ze meer gebruik). ik gebruik veel slabbetjes omdat ik de fles geef en alyssa spuugdoekjes wegtrekt, dus daar heb ik er meer van nodig dan ik had. verder zou ik ook iets meer kleertjes kopen dan op de lijstjes staan en dan vooral shirtjes. ik kreeg/ krijg allemaal kleertjes in maatje 62/68, ik heb dus alweer mogen shoppen voor mn kleine meid. (niet dat ik dat erg vond). liefs doris
Ik vind het best moeilijk in te schatten. Ik heb een berg hydrofielluiers gekocht, want die verwacht ik niet te krijgen, maar sokjes/rompertjes etc. vind ik moeilijker. Van rompertjes heb ik een stuk of 5 van de eerste maten vanaf maat 50 en dan zie ik wel wat ik dadelijk krijg en heb ik te weinig, dan koop ik wel bij na de geboorte. Ik vind het ook zonde als ze dadelijk ongebruikt weggaan.