Hoi hoi, Ik heb even een vraagje, hoeveel dekbedovertrekjes/lakentjes en bijbehoren hebben jullie aangeschaft. Heb verschillende lijstjes gezien en allemaal adviseren ze wat anders. Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie aangeschaft hebben? Groetjes Sil
Ik zou zeker niet teveel kopen. Je kunt altijd zo nog wat bijkopen. Wij hebben 2 dekentjes gekocht, maar 1 nog niet gebruikt (dekens worden niet vies, af en toe alleen even luchten) Beddegoed verschoon ik 1 keer per week (Gijs ligt ingebakerd, dus áls hij zweet trekt het daarin en onder zijn hoofd ligt een doek die ik vaker in de was kan doen) dus ik zou in theorie aan 2 sets genoeg hebben. Hij "vervuilt" zijn bed nog niet, dat komt denk ik pas als ze groter zijn. Maar misschien zijn er andere meningen?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Op mijn uitzetlijst stonden er volgens mij helemaal geen aantallen bij. Ik heb nu 4 onderlakens, 5 bovenlakentjes, 1 dekentje en een overtrekje. moet alleen nog even moltons kopen,maar daar neem ik er denk maar 2 van.
Ik had van alles minstens 2.. 2 moltonhoeslakens, 2 gewone hoeslakens, 2 dekentjes, 3 lakentjes. En daarnaast nog een stapeltje molton onderleggers (tussen moltonhoeslaken en gewone hoeslaken) en hydrofiele luiers. We hebben in het begin een hydrofiele luier op hoofd-hoogte gehad voor het spugen, dan hoef je niet het hele bed te verschonen. En dan heb je aan een dubbele set wel genoeg. Ik denk dat het wel handig is om meer in huis te hebben als de zindelijkheid komt, maar dan zitten ze waarschijnlijk al in een peuterbed..
De kraamzorg had mij verteld, dat het verstandig is, om overal 3 van te hebben. 1 op het bedje, 1 in de was en 1 schoon in de kast. (uiteraard, hoe meer hoe beter hihi, scheelt je weer vaak wassen ) Overigens geldt dit natuurlijk niet voor de deken, want dat is volgens mij inderdaad een kwestie van luchten.
hier was ook het advies 3 stuks 1 op bed 1 in de was en 1 in de kast...van de deken hebben we 1 winter en 1 zomer genomen
Ik heb inderdaad ook 3 sets (zoals al werd gezegd: 1 op het bed, 1 in de kast en 1 in de was). Verder heb ik een dubbele-dekenset, waarvan er nu 1 in gebruik is en in de winter 2 op elkaar. Deze kan je gewoon lekker buiten laten luchten!
Ik heb inmiddels 4/5 hoeslakens. Van tevoren 1 deken, en 3 lakentjes en 2 3 hoeslakens in huis. Mijn moeder had nog beddengoed van oma. Dus dat heb ik ook gebruikt. Maud slaapt dwars op de kop in bed ongeveer, dus geen dekentje meer in haar bedje. Ze slaapt nu in een slaapzak, dat is voldoende.
Ik heb voor het ledikant 2 dekens, 2 lakens en 3 matrasdingen (hoe noem je dat?) 1 deken was ook wel genoeg geweest, want we gebruiken die andere nooit. 2 lakens is prima, maar die onderdingen gaan heel vaak de was in. Voor de kinderwagen hebben we 1 deken, 2 onderdingen en 2 lakens, maar de lakens gebruiken we niet meer omdat ze die flap over haar gezicht trekt.
Als je de aero sleep gebruikt zou ik twee hoeslakentjes aan schaffen. Als je lakentje dekentje gebruikt zou ik een 4 seizoenen deken aan schaffen, 3 lakentjes, en twee moltons. Wil je een dekbed hoesje gebruiken met een dekentje er in zou ik twee hoesjes aan schaffen. In middels al een ervaren moeder.
Van alles 3 is wel fijn. Vooral als je kindje alles onderspuugd terwijl je net het bedje hebt verschoond !
Ik heb 1 dekentje, 1 molton onderlegger (heb een Purflo matras), 3 hoeslakens, 5 lakentjes en een stel slaapzakjes. Gaat zo prima.
Drie setjes lakentjes en 2 dekens. Heb er meer dan genoeg aan. Wel zou ik veel hydrofiel luiers kopen als ik jou was. Ik heb er 18 en dat is genoeg maar echt niet teveel is mijn ervaring.
wij hebben gisteren alles aangekocht. in de winkel adviseerde ze ons van elk minstens 2 stuks te nemen. aangezien wij een speciale aero sleep matras hebben met ingewerkte moltonlaag zijn de moltonlakens dus niet meer nodig en hebben wij alleen 2 hoeslakens gekocht en 1 duurdere overtrek (winnie de pooh) ik haal nog wel een goedkopere bij. ook heb ik een duodeken (dit zijn in feite 2 dunnere lakens die je met klitteband aan elkaar hecht waardoor je een winterdekentje krijgt) in de zomer haal je ze los van elkaar en gebruik je ze appart als zomer dekentje (dit zijn wel lakens want dekens mogen tegenwoordig niet meer gebruikt worden!)
@sharon20 Wij hebben ook het aerosleep systeem. Het bevalt prima. Nog een tip de hoeslakens worden snel vies vooral als je kindje veel spuugt. En je mag er geen hydrofielluier onder leggen. Ik draai de hoes nog wel een om. Het voeten eind naar het hoofd eind draaien. Scheelt weer een keer wassen.
ow wat raar zeg? ik weet dat je een zeiltje niet onder het hoofdje mag leggen..(en zelfs een zeiltje is niet nodig..) maar wij hebben toch overal waar onze eerste lag een hydrofiele luier eronder gedaan! moet er niet aan denken als ik dit niet had gedaan al dat was werk Ik vind het toch ideaal en ga het weer doen, heb nog nergens gehoord eigenlijk dat dit niet mag? waar had je dit gehoord?
Een aerosleep systeem is een stysteem dat als je kindje zich op de buik draait hij nog nog kan ademen. Dit kan door dat er en speciaal matrasje op je gewone matras ligt. In dat matrasje zit een soort van lucht laagje als het ware (snap je het nog) Je moet ook een speciaal hoeslaken hebben voor op de aerosleep. Ga dit afsluiten met een hydrofiel luier heeft het aerosleep matras geen effect meer. Vandaar. Kijk anders eens op www.aerosleep.com