@vagans ongelooflijk zeg dat ze dat hadden gedaan. zou ook woest zijn is misschien dan een andere discussie maar ik vind nog steeds dat als ik mijn poort wel dicht heb maar niet op slot dat je nog steeds niet zomaar binnen mag komen. Helemaal niet als je een postbode bent (dus ik ken hem niet). ze moeten ook eerst een steeg door om bij de poort te komen. ik had het echt netter gevonden als hij gewoon naar de buren was gegaan en anders morgen weer terug.
Wij hebben een goede verstandhouding met onze buurtjes en die vangen het meestal op als we er niet zijn en andersom...zo af en toe geef ik ze een lekkere doos chcolaatjes of bloemen voor het opvangen van onze pakketjes... Maar zomaar je tuin inlopen etc vind ik toch ook best wel brutaal...als de voordeur bij ons open staat dan zou ik het ook niet op prijs stellen dat de postbode zelf naar binnen loopt met een pakketje... Maar gelijk een klacht indienen vind ik ook weer zowat...maar leuk is anders...ik begrijp je reactie wel! Liefs
kijk er is ook een verschil of je het gewend bent misschien. hier gebeurd het nooit. ik zat dit keer ook niet op het pakket te wachten. ik had gratis wat aangevraagd dat kwam vandaag. Ik voel me er gewoon niet fijn bij dat hij/zij zomaar de tuin in komt wandelen. Nee ze komen niet om wat te stelen maar ze komen wel ongevraagd op je eigen grond zeg maar
goh dan ben ik wel makkelijk net als amfy, ik zou juist blij zijn dat ik mijn pakketje heb,die postbezorger loopt 2 stappen in de tuin en er weer uit. maar goed hier is het gelukkig acceptabel dat je bij elakar langs achter loopt als je langskomt of iets wil vragen.ik kan daar niet zo moeilijk over doen hoor.als je het niet wil hebben moet je de boel op slot doen dan als je weggaat.
Ik wilde idd graag weten wat jullie er van vinden. De een vind dat het kan de ander niet. ook leuk om te lezen. weet niet of ik een klacht indien. hij/zij bedoelde het vast goed. ik hou er alleen niet van
hier deden ze het ook weleens. geen bezwaar mee hoor. als je echt niet wilt dat er iemand je tuin inloopt moet je de poort op slot doen. hij zet het toch netjes in de schuur en niet zomaar buiten? als er ook nog es een briefje op de mat ligt, zie ik het probleem niet hoor
daar ben ik niet bang voor hij moet hier eerst om het blok heen lopen en 2 paadjes door voor hij er is.daarnaast zijn er verschillende buren altijd thuis als de honden aanslaan achter kijken ze vanzelf even
Maar mij lijkt het ook niet echt slim van de postbode. Ongeacht of je het zelf prettig vindt of niet. Stel dat iemand nu dat pakje jat dan is de postbode hier toch aansprakelijk voor. Lijkt me dat je als postbode zbent niet zo prettig.
grappig is dat, dat mensen er zo verschillend over kunnen denken. Hier doet de postbode het ook altijd en ik ben er ook alleen maar bij mee. Ik hoef niet thuis te blijven om op het pakketje te wachten, ideaal!
Nee, ik vind het ook raar! Maar goed, ik sta van TNT nergens meer van de kijken.... wij hebben een aantal bizarre postbodes gehad! Onze brieven worden verfrommeld (echt opgefrommeld, ik overdrijf niet... niet dubbelgevouwen ofzo, echt propjes) in de brievenbus gedaan (met een hoop gekletter en geduw.... ik vraag me echt af welk IQ die man heeft, dat hij een brief niet in een brievenbus krijgt. Als je hem ziet snap je wat ik bedoel). Briefjes dat het pakket afgeleverd is ergens in de buurt. Pakketjes voor de deur laten staan (voordeur is gewoon aan een doorgaande weg). Pakketjes afleveren en uberhaupt geen clue geven waar. Verzondkostennaheffing voor pakketjes die ik op het postkantoor heb betaald.... Grrr... TNT, voor al uw socialewerkplaatsklanten. Sneu voor de echte postbodes die vóór de bezuinigingen en reorganisatie gewoon hun werk goed deden. (En die ene lieve pakketbode die zo zorgzaam is en iedereen in onze buurt bij naam kent (hey, zilvervosje - jaja, zo heet ik echt - hoe gaat het met de kleine?).)
als je alles op slot doet voor je wegga kunnen ze zulke dingen niet doen. Bij mn ouders word het ook in de schuur gezet en dan vaak nog zonder briefje in de bus
Het is hier nog nooit gebeurd en ik zou er ook zeker niet blij mee zijn. Ik ben ook nogal verbaasd eigenlijk dat zovelen van jullie het heel normaal vinden... misschien verschillend per regio? Misschien zijn wij hier in het zuiden gewoon nogal gesloten of gesteld op onze privacy ofzo? Ik zou dus wel een klacht indienen, ik ben er niet van gediend dat een onbekende postbode bij ons achterom loopt, mn tuin inkomt en iets in mn schuur legt.
hoezo onbekend daro? hier hebben we altijd dezelfde. zeker voor de pakketjes. een heel aardige man inderdaad van de werkvoorziening en wat trager, maar altijd heel correct en vriendelijk en behulpzaam. toen ik met een hoogzwangere buik liep zette hij de zwaardere pakjes op mijn verzoek zelfs op de gewenste plek binnen.
Tja ik zou er niet zo'n probleem mee hebben. Zou allang blij zijn dat ik mn pakketje heb, scheelt weer gezeul naar het postkantoor.