Hi, Woensdag, donderdag en vrijdag werk ik, in totaal dus 24 uur p.w. Nu ben ik vorige week dinsdag door mijn rug gegaan, woensdag was ik toevallig vrij maar donderdag en vrijdag heb ik mij ziek gemeld. Ik kon niet op of neer dus had geen keuze. Ben verder dit jaar nog eenmaal ziek geweest. Nu zijn mijn vriend en ik al vanaf zondag niet lekker en je raadt het al: ik lig nu met koorts op bed mezelf hondsberoerd aan het voelen... Zouden jullie door de situatie morgen wel gaan werken of denken jullie: ziek is ziek, niks aan te doen en thuis blijven? Bedankt voor de reacties! Groetjes, Estha
Ik zou het eerst wel proberen om te gaan werken. Paracetamol kun je al ver mee komen Maar alleen als je geen hoge koorts hebt.
Je voelt het zelf het beste aan. Ik ben iemand die vaak toch gaat als het enigszins kan. Als het echt niet gaat kun je altijd nog naar huis gaan.
ik heb altijd zoiets paracetamol en gaan. Gaat het niet heb je het toch geprobeerd en kan je alsnog naar huis. Thuis kan je toch ook niet ziek zijn met kinderen, ben je ook in de weer. Behalve als ik echt +39 zou hebben, dan zou ik thuis blijven denk, als ik me daarbij ook beroerd zou voelen. Anders zou ik gewoon gaan,
Ik zou zoals de rest al zegt, gewoon proberen en mocht het niet willen lekker naar huis en uitzieken.
Ikzelf probeer het altijd eerst, neem dan een paracetamol en enorme vitamineboost en ga naar mn werk. Wanneer het dan echt niet lukt kan je altijd nog beslissen naar huis te gaan.
Als je echt ziek bent kun je beter thuis blijven. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je collega's. Je kunt ze aansteken (zitten ze vast niet op te wachten) en als je echt hondsberoerd bent ben je ook weinig productief en hebben ze ook niks aan je.
Het ligt eraan hoe ziek je bent natuurlijk. Als je je zo beroerd voelt dat je haast je ene been niet voor de andere kan zetten en je na elk klein dingetje dat je gedaan hebt toch echt even moet zitten zou ik thuis blijven. Anders idd lekker heet douchen flink paracetamol en lekker vroeg naar bed en morgen weer paracetamol innemen en het toch proberen.
Ziek is ziek!!! Ik had vorige week een nierbekken ontsteking, was hardstikke beroerd en de hele week thuis gebleven. Vrijdag knapte ik wat op, zaterdag naar mijn baas gebeld dat ik er maandag weer zou zijn. Begin ik vanuit het niet te spugen van zaterdag op zondag nacht. Spugen, klappertanden, koorts, diarree...griepje dus. Heb maar weer gebeld dat ik weer ziek was geworden. Gelukkig was mijn baas erg begripvol. Ben nu weer beter, ga morgen weer aan het werk, ben anderhalve week thuis geweest.
Ik zou nu even een paracetamol nemen en om 9 uur mn bed in gaan, en dan zien hoe je je morgenochtend voelt. ben je echt te ziek dan zou ik thuisblijven voel je je verrot maar gaat het nog redelijk, dan zou ik het in ieder geval proberen.
Ziek is ziek! Nu is er wel een verschil tussen ziek zijn en je niet dit voelen. Voor een snotneus blijf ik niet thuis, maar als ik mij hondsberoerd voel stap ik niet in de auto om te gaan werken.
Als je ook maar enigszins kunt werken, dan ga je gewoon. Als het echt niet gaat weet je dat zelf het beste, en hoef je de vraag echt niet te stellen. Oftewel: zolang je je afvraagt of je je ziek moet melden, kun je gewoon aan het werk (want als je echt ziek bent weet je wel dat je niet kunt werken).
oef nou deze ben ik niet helemaal met je eens, helaas heb ik meerdere malen voor ze moeten zorgen dat ik dat eigenlijk niet gekund had. maar snap wel wat je bedoeld.
Ha! Nou dat gaat niet altijd op hoor. Ik had eens zo'n buikgriep dat ik ca. een half uur deed over het smeren van 2 broodjes pindakaas, omdat ik onderwijl elke keer naar de wc moest om te spugen. Mijn man kon echt geen vrij nemen van zijn werk, dus ik heb zelf voor de kinderen gezorgd. Maar als het een werkdag was geweest was ik toch echt thuis gebleven. Maar ja, ik kon de kinderen natuurlijk moeilijk aan hun lot overlaten...