Irritatie huisarts

Discussion in 'De lounge' started by Fairy Tale, Aug 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Onze huisarts is vanaf 8 uur 's morgens bereikbaar. Nu wil ik graag zo vroeg mogelijk even naar de keel van mijn zoon laten kijken.

Nu krijg ik al een kwartier een bandje dat ivm medisch handelen de assistente niet bereikbaar is en voor spoedgevallen kan ik 1 drukken.

Verwacht ik nu gewoon teveel of is het wel logischer dat je eerst achter de telefoon gaat zitten en overige dingen later doet? Als je vanaf 8 uur bereikbaar bent is het toch te verwachten dat er dan de meeste mensen bellen?
    E
    Nu kan ik een afspraak voor schooltijd wel vergeten...

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,568
    113
    Misschien is dat ook een spoedgeval?

3. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik vind dat je teveel verwacht , kan inderdaad een spoedgeval tussen zijn gekomen.

4. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

Jan 28, 2015
    1,199
    531
    113
    Misschien iemand die met spoed aan de balie is gekomen en geholpen moet worden? of ze hebben het bandje er niet goed opgezet. Hebben wij ook weleens gehad dat we dachten hem gewoon aan te hebben gezet maar dan doorgedrukt dat hij te ver door was gegaan naar de volgende optie...

Is het vaker zo of alleen vandaag toevallig dat je even niemand te pakken krijgt?

5. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ja zo denk ik ook. Vast een spoedgeval. Zijn er geen vaste tijden dat je kan bellen voor afspraak? Bij ons kan dat niet de hele dag door. In de ochtend kan je alleen bellen voor telefonisch gesprek met de arts, pas om 1 uur voor het maken van een afspraak verder wel de hele dag telefonisch bereikbaar maar soms moet je idd een kwartier ofzo wachten omdat er dan daar wat gaande is.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Bij medisch handelen ga ik er vanuit dat haar inzet nodig is, en dus om die reden dringend. In dat geval vind ik dus inderdaad dat je teveel verwacht. Anders een afspraak na schooltijd?

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Bij ons kun je alleen in de ochtend bellen voor een afspraak. Telefonisch spreekuur is 's middags. Ik heb ook wel eens gehad, dat ik om 8 uur belde, maar dat ze steeds in gesprek waren. Spitsuur ;) Vooral op maandagochtend!

8. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    ik vind niet dat je teveel verwacht, als je bereikbaar bent vanaf 8 dan wees ook bereikbaar vanaf 8.

9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Tsja als je een spoedgeval laat wachten om eerst mensen telefonisch te woord te staan, kan dat in het slechtste geval betekenen dat iemand dood gaat.. Vind het logisch dat je daar ff geduld voor moet hebben eigenlijk.

En bij onze huisarts is het zo als je S ochtends dat hoort hij dus met een spoedgeval bezig is.

Maar als je dat vervelend vind kan je opzoek gaan naar een huisartsenpraktijk, als er dan 1 met een spoedgeval bezig is zijn er nog andere beschikbaar.

10. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Dus onder het mom : sorry meneer / mevrouw ik weet dat het een spoedgeval is.
    Maar wilt u daar even gaan zitten bloeden of een hartaanval krijgen want het is 8 uur en dan moet ik toch echt de telefoon opnemen.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    :D:D:D:D

Ik zie het eerder zo voor me: Iemand in de wachtkamer is onwel geworden. Of een patiënt is in paniek en moet bijgestaan worden.

Maareuh, ik denk dat TS de arts al heeft weten te bereiken inmiddels?

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Uhm je hoort toch duidelijk dat ze wegens medische handelingen niet bereikbaar is? Blijkbaar is er een spoedgeval, als je daar al geen begrip voor op kan brengen...

13. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ja, je verwacht te veel.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ik vind wel dst je teveel verwacht. Wie weet is er wel een spoedgeval, ze zullen vast niet zomaar zo'n bandje aanzetten. Misschien vervelend voor jou maar zo werkt dat nu eenmaal.

15. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    onze huisarts is smorgens en smiddags bereikbaar.
    zitten altijd minimaal 2 assistentes waarvan er 1 bij de telefoon blijft.
    als het bandje zegt dat ze met een medische handeling bezig zijn kun je idd best even wachten

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Snap dat het vervelend is maar als jouw zoon in de wachtkamer had gezeten en onwel was geworden dan had je het hoogst waarschijnlijk ook prettig gevonden dat de assistentie bij had gesprongen en/of je zoon geholpen had.

17. Pera

Pera Actief lid

Dec 4, 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Je bent niet de enigste op de wereld hè.

18. Logan

Logan Niet meer actief

Tja, je belt toch wel echt voor een afspraak he. Kom zeg, krijg die hartaanval even tien minuten later.

Nee ts, als de assistente medisch aan het handelen is, is er echt iets aan de hand. Dan heb je gewoon even pech en ga je na schooltijd.

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik snap je frustratie over het feit dat je plan niet door gaat. Ook al weet je natuurlijk niet of je plan überhaupt haalbaar was geweest....

Wat ik niet snap is dat je zelf niet kan bedenken dat er zeer waarschijnlijk een hele goede reden is, waarom de telefoon nu even niet opgenomen kan worden. Het bandje geeft al aan dat er ondersteuning bij een medische handeling nodig was....

Het is toch niet zo moeilijk om ondanks je frustratie verder te denken dan je neus lang is.....

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je verwacht echt teveel.
    Ik ben zelf dokters assistente en ook om 8 uur krijgen we spoedjes binnen.
    Kinderen die van de trap zijn gestuiterd en die gehecht moeten worden, mensen die onwel zijn geworden en ik heb er zelfs weleens één aan de balie gehad met een hartaanval om 8 uur 's morgens.
    Meneer stond doodleuk te wachten voor de praktijk met een grauw en bezweet gezicht.
    Die dingen gebeuren nu eenmaal en nu hebben wij de luxe dat we altijd met 2 of 3 assistenten zijn maar dan klagen de patienten ook alweer omdat het te lang duurt dat we opnemen.
    We doen het dus ook maar zelden goed haha

Share This Page