Aanleggen gaat goed, hapt goed en doet ook geen pijn meer gelukkig. Had een bevalling van 38 uur en daarna zoog die zo hard dat alles kapot ging dus zat er helemaal doorheen. Ben ook eerlijk als ik zeg dat ik toen misschien te snel heb opgegeven. Op dat moment kon ik het echt niet. Maaaaar! Vanmorgen 10cc gekolft! De bodem van de fles was bedekt, nog nooit gehad over een hele dag! Dus dat geeft hoop!
Weet niet of het al gezegd is maar de hoeveelheid die je kolft zegt niets over hoeveel de baby binnen krijgt. Met gewoon aanleggen kan de baby veel meer drinken dan je kan kolven. Maar kolven blijft wel goed om productie te maken. Succes, hoop dat jullie slagen en je nog lang kan genieten van dit bijzondere contact.
Wat ik je nog wou meegeven, voel jezelf niet schuldig dat je in eerste instantie voor de fles hebt gekozen! Uit je verhaal blijkt wel dat je eigenlijk helemaal geen steun hebt ontvangen qua het geven van borstvoeding. Verkeerde informatie vanuit je omgeving,en een kraamhulp die jou als nieuwe moeder echt wel beter had kunnen begeleiden..de hormonen die door je lijf gieren... Als het nu,ondanks jouw pogingen, niet gaat lukken, dan heb jij er alles aan gedaan! En, mocht je de wens hebben voor nog een kindje, dan weet je nu veel beter hoe en wat! Dat jij wel borstvoeding kan geven en dat goede begeleiding heel belangrijk is.
Helaas.. Het kolven kwam goed op gang, maar nu lig ik in het ziekenhuis, verging van de pijn en na 2 dagen geen eten en slaap aan de bel getrokken. Hele dag in ziekenhuis gezeten en kwam uit dat ik galstenen heb. Lig er sinds gister (maandag) en morgen gaan ze opereren/weghalen. Moet tot donderdag blijven en doordat ik ook fles gaf mocht de kleine niet blijven. Heb sinds zondag niet meer gekolft en door de medicatie die ik morgen krijg mag ik zowiezo 2 dagen erna niks aan hem geven. Nu had ik de kolf natuurlijk mee kunnen nemen en die melk weg kunnen gooien, maar is me helemaal ontschoten. Nou ga ik proberen om het weekend weer wat te kolven. Is er dan niks meer, dan stop ik. Hopelijk lukt er nog wat na een week stoppen! Zit dus allemaal ff niet mee. Mis mn ventje exteem, gelukkig mag die vanaf smorgens vroeg hier al bij me zijn tot savonds, maar valt me super zwaar niet gewoon mama te kunnen zijn! Rottige infuus belemmert me ook in lekker met hem tutten.