Onze oudste (april 2009) heeft sinds vorige week woensdag buikgriep. Overdag is er niets van te merken, maar s'nachts spuugt ze alles onder en heeft ze flinke diarree. Dit is nu dus al een week (op 1 nacht na). Ze leeft eigenlijk nu dus ook al een week op beschuit, crackers, soepstengels, bouillonsoep, fruit en veel vocht (wat ze goed drinkt, 1/1,5 liter per dag). Vandaag heeft ze voor het eerst weer warm eten gekregen (kip, broccoli en rijst), omdat ik het zielig vind om haar weer geen avondeten te geven, maar waarschijnlijk komt het er vannacht weer uit . Is het normaal dat een buikgriep zo lang duurd. Ze heeft het nooit eerder gehad, dus ik heb geen idee hoe lang zoiets duurd. Of zal ik toch maar eens de HA raadplegen? Ik zit ermee in dubio omdat ze overdag totaal niet ziek oogt of is. Ze heeft overigens geen verhoging
als je het niet vertrouwd HA bellen, beter 1x teveel dan 1x te weinig met kinderen zeggen ze hier bij de HA. en hebben ze gelijk in. Mijn zoon heeft ook buikgriep sinds zondag is nu 1 nacht goed gegaan maar klaagt alweer over zijn buik, ben bang dat het hier zo ook weer spugen is dus
Buikgriep duurt hier meestal 1 of 2 dagen en dan is het klaar. Ik vind het wel raar dat jouw kind overdag nergens last van heeft en alleen snachts wel. Ik geloof dat ik wel naar de dokter zou gaan met dit verhaal
Ik dus ook. Vannacht is het goed gegaan en heeft ze niet overgegeven en geen diarree gehad. Ik kijk denk ik even wat ze komende nacht doet, spuugt ze weer dan bel ik morgen de HA. Even kort de punten: - alleen s'nacht 1x flink overgeven en (ze doet het wel op de wc) 1x flinke diarree. - overdag en s'nachts geen verhoging (rond de 37.1) - ze drinkt genoeg (thee, ranja, melk, ze lust geen water) ongeveer 1/1,5 liter - Ze is allert, vrolijk en is totaal niet ziek. Ze doet hetzelfde wat ze normaal ook doet - Ze eet ook goed, wat ze je ook geeft (ze heeft al 1 week geen zoetigheid gehad em ze vraagt er ook niet om Ik vindt het dus ook raar dat ze het alleen s'nachts doet.
hier precies t zelfde gehad. begon op kerstavond en is gister eindelijk gestopt. goed in de gaten houden. als ze goed drinkt is er niet veel aan de hand. maak je je toch zorgen dan moet je zeker je HA gewoon bellen hoor. Hier was het ook alleen savonds/snachts, heel gek!! Ik had er ook last van, mn man, mn moeder + man, mn 2 broers. Ja heerst heel erg op t moment. ik had heb uitdrogings verschijnselen en drink me helemaal gek maar plas er bijna niks uit.
De jongste had het afgelopen vrijdagnacht 1x, mijn vriend had het ook heel lang (en ook alleen s'nachts) van kerstavond tot eergister, ons pap had het eergister 1x en mijn broer heeft het sinds eergister tot nu. Het heerst idd heel erg. Toch raar dat er overdag niets van te merken is.