Bij toeval deed ik mijn hand op zijn hoofdje waardoor ik bij de plek waar de fontanel zit het klopte als jullie begrijpen wat ik bedoel? Is dat normaal? Normaal vind hij het niet niet fijn als ik mijn hoofd boven zijn hoofdje doe... Ik schrok er eigenlijk best van maar goed alles is nieuw dus ja Hij is overigens 11 mdn
Ik ben geen dokter, maar volgens mij is dat normaal. De fontanel is nog niet helemaal gesloten en midden op het hoofdje zit inderdaad een kwetsbare plek, waar je het kloppen van het hartje (en dus de kloppende aderen) kan zien.
Ik deed Yara eens een speldje bij en drukte eigenlijk een beetje lomp, toen pas viel het kloppende fontanelletje me op. Schrok me werkelijk waar helemaal 3 slagen in de ronte!!!! HAHAHA Gelukkig is het normaal
Is inderdaad normaal... Alleen als ie 'bol' staat oftewel gezwollen is dan is er reden tot ongerustheid.
is inderdaad normaal. daar loopt een bloedvat waar je hartslag kan voelen. vandaar dat ze tijdens de bevalling kleine ook aan kunnen sluiten op een monitor terwijl het al in het geboortekanaal ligt. ze schroeven er gewoon een klein pinnetje in die de hartslag registreert.