Neusje reinigen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vitamientjuh, Feb 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Hallo,

Weet iemand of je het neusje van een baby (van 2 maanden) elke dag moet inspuiten met fys.water? Ik heb het nu al een tijdje niet gebruikt, is dat erg?
    Wel heeft mijn kleine elke dag 'droge' snotjes in haar neusje die ik eruit haal met een babywattenstaafje. Is het slecht als ik elke dag in haar neusje 'peuter' met een staafje?
    Het is mn eerste, dus misschien is t een domme vraag :D

2. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Waarom zou je iedere dag haar neusje reinigen? Ik heb dat nog nooit gehoord. Volgens mij is een wattenstaafje niet erg, als je voorzichtig bent.

Mijn zoontje is verkouden en ik geef hem druppeltjes van otrivin (monodose). Verder zuig ik soms zijn neusje uit met een Otrovin neuszuigertje. En aan zijn ledikantje hangt een zakdoekje met een beetje luuf erop.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik ben vast een heel erge moeder, maar maak zijn neus nooit schoon. Deed ik ook niet bij mijn dochtertje. Ja, zo af en toe als er echt stukjes zichtbaar uit komen ;) Oprecht geinteresseerde vraag (want ik heb er nog nooit van gehoord): Waarom zou je elke dag met neusdruppels of met een wattenstaafje je neus doen?

(Vraag me nu af of ik een viespeuk ben :() :D

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara heeft vaak een vol neusje, ik spoel het geregeld door met Physiomer. Dit kan geen kwaad en zorgt voor een lekker vrij neusje.

Als ze niet verkouden is 1 - 2 x per week , als ze verkouden is elke dag.

Ook haal ik droge snotjes met een pincet weg. Ze blokkeren soms de hele boel waardoor ze geen adem krijgt.

Ik heb zelf klachten wbt een dichte neus dus ik weet hoe het voelt!

5. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Dank jullie wel voor jullie reacties.

@Sjakie: in het ziekenhuis (bij de geboorte) zeiden ze namelijk dat ik dat elke dag moest doen, maar het is naar mijn gevoel onnodig vandaar dat ik het nog even vroeg.

@Juul: ik haal dus die droge snotjes eruit, omdat ik het gevoel heb dat het niet fijn is. Ik ben bang dat het zich daar gaat opstapelen als ik het niet weghaal (haha, klinkt eigenlijk raar nu ik het typ).

@Vagans: juist ja, ik heb ook het gevoel dat het niet fijn is voor haar als het neusje volzit.

Share This Page