Kan heel goed kloppen hoor. Blijf netjes op tijd je pijnstillers slikken om te voorkomen dat de pijn er doorheen komt. Ik heb het op mijn 22e laten doen en heb twee weken geen stem gehad en heb twee weken alleen maar ijsblokjes kunnen zuigen en water drinken. Yoghurt, ijsjes en andere dingen zorgden voor teveel slijmvorming in keel waardoor ik nog meer pijn in keel kreeg! Maar een geruststelling, het wordt beter, na de operatie heb ik nooit meer keelpijn etcetera gehad.
Bij onze jongste duurde het een week voordat ze echt wat opknapte. En ik hoor altijd dat het bij volwassenen nog veel erger is Maar: heb je geen folder met info meegekregen over wat normaal is en wanneer je moet bellen enzo?
Nope! Helemaal niks. Ja een recept voor 1 week diclofenac en dat ik bij veel nieuw bloed moest bellen, oud bloed niet. That's it....
Dan zal dit dus wel normaal zijn Wel slecht dat je niet even wat uitgebreidere info meekrijgt, dat helpt altijd wel en je zou toch denken dat ziekenhuizen nu eens doorhebben dat dat een hoop getelefoneer scheelt.... Bij Caitlyn moesten we bellen bij bloedverlies en bij koorts, (boven de 38 dus). Moet zeggen dat nu ik alle verhalen hier lees, ik nog beter snap waarom onze kleine dame zo ontzettend naar was na de ingreep. Poeh, hopelijk nooit weer...
Zijn ze wel ook geknipt? Bij mij zijn ze vroeger ook verwijderd maar niet geknipt vandaar dat ze zijn teruggekomen!
150 mg is wel de max ja, maar kan ook 2x 75 mg nemen en dan mag je nog 3x 1000 mg paracetamol ernaast, spiegeltje opbouwen.
Ik was 18. Ik kreeg als tip om paracetamol op te lossen voordat ik het slikte, dat verdoofd de keel ook. En een hele rare tip misschien maar wat hier enorm hielp: Augurken!!! Het zuur verdoofd. En nog een tip om NIET te nemen: Ananas(sap) Wat een pijn heb ik daarvan gehad zeg!!! Succes!
Mijn man heeft ze dinsdag laten verwijderen en voelt zich net zo. Ergste pijn duurt een week, daarna wordt het beter. Hij heeft trouwens ook dickofenac zetpil 50mg 3keer daags met tussendoor pcm. Nog een tip: niet naar buiten gaan met dit weer, deze warmte verhoogt de kans op nabloedingen. Beterschap!
Hoi, Helaas hoort het er een beetje bij. Het verwijderen van de amandelen bij volwassenen is best een flinke ingreep met een lang herstel in vergelijking met de ingreep bij kinderen. Ze geven niet voor niks morfine bij volwassenen na de ingreep. Zolang je temp onder de 38,3 blijft is het goed. Ga door met de diclofenac in 3d50mg. De paracetamol mag je ook 4 maal daags 1000 mg (iets hoger dan op het doosje staat). Ik zou doorgaan met vloeibaar eten als vast voedsel nog niet lukt. De pijn moet langzaam minder worden. Bij toename van de pijn en of koorts ondanks adequate pijnstillend contact opnemen met de HAP (in dat geval zou er een bacteriële ontsteking bij kunnen zitten). Heel veel sterkte! nb dit is een professioneel advies hoor
Als je ondanks heel regelmatig paracetamol slikken verhoging hebt ( wat koorts ook onderdrukt naast pijnstilling) zou ik toch even overleggen met een arts
Ik heb ruim een week last gehad van mn neusamandel en die staat in de boeken als een stuk minder heftig dan keelamandelen.. Dus ik denk, dat het er een beetje bij hoort.
Ijswater drinken, is heel goed voor de genezing. Mijne zijn op mijn 21e verwijderd. Erg pijnlijk vond ik het. Ik had er een ontsteking bij na 4 dagen. Heb toen weer in het zieke huis gelegen met ab infuus. Als het maandag nog zo is zou ik even bellen.
Ik heb dit 5 jaar geleden ook laten doen en ben serieus 10 dagen goed ziek geweest kon net als jij echt helemaal niks eten en niet praten. Na een klein weekje ben ik toen pannenkoeken gaan eten met speculoos en chocopasta dat ging in hele kleine stukjes wel naar binnen. Was geloof ik 8 kg kwijt. Pas na 2 weken weer s naar buiten enzo. Hels! Alles wat je beschrijft heb ik ook gehad en zo lang je geen bloedingen krijgt of toren hoge koorts lijkt het me dus normaal. Maakt het niet minder vervelend sterkte ermee en ik ben blij dat ik het toen heb laten doen want nooit geen keelontsteking meer gehad
Veel koelen is het enige wat helpt..dat helpt tegen de zwelling en de pijn. Heel belangrijk dat je dat blijft doen.
Ik vind het wel een geruststelling om te lezen dat de meeste er toch echt een week tot 2 weken goed ziek van zijn, dan maak ik me al wat minder zorgen. Temp was net 37,8 dus hij daalt. Pijn is wel nog volop aanwezig maargoed. Vind ook vooral vervelend dat ik me naast de pijn nog zo slap voel, komt uiteraard omdat ik niet eet en de hitte maar dan nog. Durf geen eens met dochter de trap op te lopen omdat ik me zo lichtjes voel.... Hoop dat daar wel snel verandering in komt, dat ik kan eten en me dus weer wat sterker voel