Na vele ab kuurtjes voor oor en keelontsteking wordt onze dochter volgende week vrijdag eindelijk geopereerd. ze krijgt dan buisjes in haar oortjes en haar neusamandelen worden geknipt. we vinden het best spannend allemaal, maar hopelijk is ze daarna niet meer zo vaak ziek. heeft iemand hier ervaring mee??
zoek even bij het peuter gedeelte, daar staan meerdere ervaringen. Hier neus en keel en dat ging prima, wat rot uit de narcose gekomen. maar met 2 weken at hij weer volledig normaal en geen probleem. Hij is 3 a 4 dagen echt ziek geweest en dat was vooral van de keel amandelen.
onze zoon heeft het vorig jaar augustus gehad.(was toen 2,5) liep ook zn hele leven constant met ooronsteking en volle neus. is een dag opname geweest. hij was na een uurtje weer klaar en wou weg. daarna stukken beter, geen ooronsteking meer gehad, het loopt nu gewoon. af en toe nog verkouden maar niet meer zo vaak als eerst. bij ons is het zeker goed bevallen. de jongste mag straks ook
Met 20 maanden buisjes en neusamandelen. Nooit geen oorontsteking of ernstig verstopte neus meer gehad. En drie weken na de ingreep liep mijn zoontje en ging de ontwikkeling een stuk rapper. 2,5 week geleden ook keelamandelen laten knippen. Dat was iets vervelender, maar eerlijk gezegd ook behoorlijk meegevallen. Bij de eerste ingreep had ik mijn zoontje niets uitgelegd vantevoren. Ik had toch niet het idee dat hij het al zou begrijpen. Twee weken lang is hij 's nachts 2 keer huilend wakker geworden en het wakker worden uit de narcose was 1 groot drama. Al met al langer als een uur lopen gillen, was niet rustig te krijgen. Nu een week van tevoren begonnen met uitleggen en eerlijk waar, een kwartiertje is mn zoontje boos geweest. Toen werd hij rustiger en viel hij op schoot in slaap en na een uur heeft ie de rest van de middag heerlijk vrolijk gespeeld in het ziekenhuis. En de nachten heeft ie perfect geslapen.
Bij mijn dochter gaan over 2 weken de neus- en keelamandelen eruit en ze krijgt opnieuw buisjes, alles in 1 keer en ik zie er ook erg tegenop vooral omdat ik zo emotioneel ben nu door de zwangerschap en ik sterk en rustig moet zijn voor haar.
Hoi Aapje, ken je nog uit oud topic jij komt uit Wwijk toch? ben daar met onze dochter geweest voor neusamdelen en buisjes. En dat ging zo relaxt ik zag er ook tegen op, maar achteraf helemaal niet nodig. Ze ging heel rustig onder narcose en kwam er ook rustig weer uit, en je word er goed begeleid door de verpleegkundige. mocht je meer willen weten pb me maar, goed? succes en hoop dat je dochter dan minder vaak ziek is (hier was dat wel zo)
Hier 2 weken terug neus en keel amandelen die dag zelf was een drama , maar zeg erbij bij haar kwam onverwachts de keel amandelen die eruit moesten .. Maar goed nu zijn we 2 weken verder en zie al erg veel verschil ons meisje is nu veel actiever , geen loopneus meer hoef niet om de minuut een zakdoekje te geven , snurkt niet meer , kwijlen is zo goed als weg dus ben blij dat we het gedaan hebben .. Ze is nu trouwens 5.5
Neusamandelen 2 x hier gedaan. Eerste keer toen was hij 11 maanden. twee keer was hij anderhalf en kwamen er gelijk buisjes bij. Beide keren rustig de narcose en er weer rustig uit. Sindsdien geen ooronsteking meer gehad ( ff afkloppen!) wel afgelopen december weer een keelonsteking dokter zag toen dat weer zijn neusamandelen weer groot zijn maar nu laten we het even of hij moet het weer erg vaak krijgen. Ik merk er nu haast niks van dat ze weer aangegroeid zijn ja dat hij snurkt als een volwassen man haha! Beterschap met je kleine meid , ze knappen er echt van op!
ja neusamandel kan were aangroeien alleen zei hier de kno arts dat hoe ouders je bent als kind hoe minder kans je hebt vooral bij kleintjes kan het
bedankt voor jullie reacties. het klinkt allemaal best positief. we moeten nog maar even een week afwachten tot het zo ver is.
hier met 20 maanden neusamandelen eruit en buisjes erin. Dat is me erg meegevallen. Alleen was zoonlief erg boos toen ie uit de narcose kwam en heb ik echt een half uurtje zitten vechten met hem. Wat zijn die kleintjes sterk. Zijn ontwikkeling ging toen ook met sprongen vooruit. Het enige lastige was dat hij 3 dagen niet naar de speeltuin of kdv mocht. Nu mogen we morgen weer voor buisjes en we zijn vorige week naar een voorlichtingsfilm geweest en hij weet nu precies wat er gaat gebeuren en ziet er totaal niet tegenop. Hij gaat morgen naar de slaapdokter om te slapen en terwijl hij slaapt worden zijn oren gemaakt zodat hij mama en papa weer kan horen. en mama blijft de hele tijd bij hem. Dat zijn ziijn eigen woorden. O ja en moest vanavond zn rugzak inpakken, want hij moet morgen een pyjama aan en gaat met zn bed in de lift naar de operatie kamer en daar hangt een grote lamp en er staan computers van de slaapdokter. Waarschiijnlijk huppelt die morgen het ziekenhuis in. En toen ik vanochtend boterhammen stond te maken als ontbijt vertelde hij nog heel eigenwijs dat hij morgenochtend niet mag eten en drinken. Hoezo hij heeft goed opgelet bij de film. We maken er mogen gewoon een feestje van. ha ha
weet iemand trouwens hoelang je kind niet mag zwemmen? in het ziekenhuis wisten ze er geen antwoord op
hier ook erg mee gevallen hij was 1jjar en 3 maand bij de operatie. alles ging vrij vlot de narcose vind ik persoonlijk soms even moeilijk tja je geeft je kind uit handen hij ging er overstuur in en kwam er overstuur weer uit. maar voor de rest geen last meer gehad. hij had vele kuren gehad ivm oorontsteking nu zijn zijn neusamandel wel weer aangegroeit (vermoed ik) want hij snottert alweer een aantal maanden zijn gehoor is erg goed vooruit gegaan hij heeft het eerste jaar bijna niets gehoord (onderwaterniveau) dus loopt met spraak een eindje achter we kwamen thuis en hij hoorde de klok tikken en schrok zich wilt van de telefoon! de eerste dagen vrijveel overstuur van harde geluiden
Onze dochter was 14 maanden toen haar neusamandel werd verwijderd en gaatjes in de trommelvliezen werden geprikt. Dat hielp al enorm, maar met 18 maanden heeft ze uiteindelijk wel buisjes gekregen en dat heeft zo goed geholpen, echt, een wereld van verschil!! Ik vond het onder narcose zien gaan niet vervelend, wel het wakker worden, ze was vreselijk kwaad. De eerste keer hadden ze een infuusje in haar voetje gedaan, die heeft ze er met al haar woede uit getrapt, alles zat toen onder het bloed. De vp wist niet wat ze zagen, het temperament. Maar, het hoort er even bij, het is niet leuk, maar het is ook zo weer over en daarna hadden wij gewoon weer een vrolijk blij meisje,die nergens last van had! Succes!