Geen eetlust

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Berna012, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berna012

Berna012 Lid

16 mrt 2010
    41
    0
    0
    Gelderland
    Nou dit vindt ik toch wel wat vreemd. Ik lees zoveel hier dat mensen lekker veel zitten te eten door de zwangerschap. En ik heb bijna nergens meer zin in! Ik sla met gemak een maaltijd over en voel het echt niet :( Wat is dit??

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Nou wees gerust want hier nog een! sterker nog, ik lus bijna niks meer. Ben nooit een moeilijke eter geweest maar nu kan ik niet eens meer aan eten denken! en van een lege maag word ik weer misselijk dus vlieg zo'n beetje tegen de muren op van mezelf...

3. Berna012

Berna012 Lid

16 mrt 2010
    41
    0
    0
    Gelderland
    Oke! Dus het kan erbij horen.. Ik ben ook nooit een moeilijke eter geweest, juist altijd een lekkere eter! maar moet er ook niet meer aandenken!! Echt heel bijzonder vindt ik dit. Ik heb al vanalles geprobeerd, gedacht aan lekkere taarten ;) ( ik ben een enorme bak-fan) en alle andere dingen gemaakt die ik ''normaal'' altijd heerlijk vindt. Maar het ruikt wel lekker maar krijg er absoluut geen trek meer van. Misschien kunnen we een clubje oprichten haha :p

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    sterker nog, ik kan er niet eens meer aan denken! Mijn man moet nu ook bepaalde dingen op de bovenste plank zetten zodat ik ze niet zie, anders moet ik alweer rennen...:$

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Herkenbaar! :D Normaal eet ik alles wat los en vast zit, maar nu smaakt bijna niets me meer...vooral groenten heb ik moeite mee, terwijl je dat juist moet eten! Ik probeer me maar te focussen op wat er wel ingaat, zoals yoghurt en appels. Iets is beter dan niets! Maar ik vind het wel heel vervelend dat alles me zo tegenstaat. Alles lekker vinden is veel leuker, dus ik hoop dat dat snel weer komt! :)

6. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik denk dat niet zo heel veel mensen lekker veel eten tijdens de eerste 3 maanden hoor haha.
    De meesten zijn toch misselijk. Ik ook en heb zelf ook nergens zin in. Ik eet vooral brood, yoghurt en fruit.
    Maar na het 1e trimester komt het vast wel weer ! Was bij mijn 1e zwangerschap ook zo. Bekijk het positief, wat er niet aankomt hoeft er straks ook niet weer af ! Want veel zullen jullie deze 1e weken dus niet aankomen ;)

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    mijn lekkere zin in eten is ook anders geworden hoor
    normaal kan je me wakker maken voo chocola...bah nu helemaal trek in
    cola ook bah
    mayonaise ook bah
    groente staat me ook tegen, probeer wel een een beetje normale portie te eten, maar lukt me niet altijd hoor , mn zoon van bijna 3 eet soms nog meer

verder heb ik niet iet waar ik bijzonder veel ain in heb ofzo..

(ben trouwens geen moment misselijk geweest hoor, voel me goed alleen wat moeier dan anders)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zat ook die eerste weken ontzettend vol, het was voor mij ook één van de redenen om maar eens te testen... Dat gebrek aan eetlust.
    Na een tijdje echter kreeg ik echter last van lichte misselijkheid, die alleen wegging als ik wat at... Dus om de misselijkheid weg te krijgen, moest ik het weg eten als het ware ;) .
    Maar het kan dus van de ene op de andere dag omslaan...

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben dan nog wel erg pril zwanger, maar ik heb ook nergens trek in! Ik eet gerust een dag niet ;) Is slecht, weet ik... Maar heb er gewoon geen zin in.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn trek begint nu weer een beetje te komen haha

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hahaha zoals je ziet ben je niet de enige :D
    Ik heb ook amper trek de laatste weken.. tot ergenis van mn man want die vindt dat ik moet eten voor de kleine.. ja kan wel moeten maar dan nog komt er weinig naar binnen.
    Gisteren zat hij lekker aan zn avondeten en zat ik aan een paar beschuitjes met kaas..
    Ik wil wel wat eten maar aardappelen enzo zijn nu gewoon te vullend, dus krijg hooguit 1 a 2 happen binnen dan en dan is het weer klaar.

12. Berna012

Berna012 Lid

16 mrt 2010
    41
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig maar! Ik zit ondertussen met 1 paaseitjes als lunch te eten ;)
    Nou als ik pas bij 12 a 13 weken weer eetlust krijg kan ik nog ff :)

13. lizz20

lizz20 Lid

12 mrt 2010
    24
    0
    0
    momenteel werkzoekende
    in limburg
    Hea dames,

Hier hetzelfde mijn misselijkheid begint nu door te zetten en mn eetlust is echt totaal verdwenen. Ik was altijd een enorm fan van toetjes maar ik moet dr nu toch echt niet meer aan denken bah:$. Ik voel wel dat mijn maag naar eten snakt maar ik krijg t gewoon niet af.
    Hoop dat t snel overgaat!Wil weer fatsoenlijk kunnen eten!hahaah.
    xxjes lizz

14. Berna012

Berna012 Lid

16 mrt 2010
    41
    0
    0
    Gelderland

Ja idd!! ZO raar ik wil de altijd dat ik wat minder trek had ivm de extra kilo's en nu ik geen trek meer heb wil ik het juist!!

15. Audrina

Audrina Lid

17 jul 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog één...heb echt totaal geen eetlust! Maar ik probeer wel gewoon gezond te eten want als ik een maaltijd oversla hou ik echt geen energie meer over :p

16. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Mijn eetlust is ook weg.
    Was vlak voor ik zwanger raakte op dieet, juist omdat ik zoiets had van wat er nu af gaat hoeft er straks niet extra af.

Nja, ben dus zwanger, dus ik blij, ik hoef niet meer op dieet.
    Absoluut geen trek in eten. Eet wel wat, en als ik eet heb ik ook wel zoiets van lekker, maar daarna zit ik prop en prop vol. Hoef ook niet aan eten te denken, want mn kokhalsreflex staat op scherp.

Zit op het moment al vol van lucht.

17. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    He dames,

Hier ook niet echt trek in eten, voorheen was de chocolade niet bij me weg te slaan, maar nu...compleet geen behoefte aan!!
    Had vorige week leuke taart gemaakt,werd al misselijk bij de gedachte om hem op te moeten eten!
    Maar net als meisjeV eet ik wel, en smaakt het me gelukkig ook nog,maar zit wel snel vol.....
    Moet ook vooral gedurende de ochtend dingen eten om niet te misselijk te worden!

Hoort erbij zeggen ze dan!;)

Iedereeen veel succes!!!!
    En allemaal een mooie plakbeeb!!

x miek

18. hongingbij

12 aug 2009
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

Ik heb met beide zwangerschappen ook in het eerste trimester een totaal gebrek aan eetlust gehad. Niet misselijk, niet ziek, gewoon geen zin in eten. Alleen maar fruit en crackertjes, terwijl je me normaal voor een frikandel speciaal kunt wakker maken.

Groot voordeel: ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap 0 kilo aangekomen en gisteren ging ik op de weegschaal staan: 3,5 kilo erbij in bijna 39 weken, da's toch knap! Na de bevalling van David was ik na een paar dagen dunner dan ik in jaren was geweest, geweldig!

Een tip: als je stopt met borstvoeding geven, ga dan goed opletten met eten, want toen ben ik de vorige keer al mijn verloren kilo's weer aangekomen. Dat gaat me dit keer ECHT niet overkomen!!!

Succes in deze tijd!!!

Groetjes
    Honingbij

19. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    De eerste periode had ik ook weinig eetlust. Probeer kleine beetjes, ik at veel druiven en drinkontbijt.
    Nu is mijn eetlust weer volop terug!

20. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier nog zo eentje hoor, de eerste weken zeer weinig trek in eten en als ik dan at zat ik snel vol ook. Ik at dus verdeeld over de dag kleine beetjes om in elk geval 'genoeg' binnen te krijgen. Wat ik wel had was 's avonds voor het slapen gaan een enorme trek in kaas :( Vaag maar waar...

Nu gaat het beter, het zowaar ook weer een beetje snack-trek.

Deel Deze Pagina