De kans op KMA is sowieso klein, maar toch zijn er genoeg gevallen. Ook bij bv. Mijn dochter was er zo eentje.
Ik wilde vandaag eigenlijk langs de huisarts, maar manlief kon niet mee en die wil ik er wel heel graag bij hebben! Ik heb namelijk altijd de neiging om het minder erg te doen voorkomen dan het eigenlijk is. Anyway, vandaag weer een betere dag. Ik hou nu inderdaad een huildagboek bij. Of eigenlijk schrijf ik alles op wat we doen. Vandaag heeft ze nog bijna niet gehuild. Maar de ochtenden gaan over het algemeen het best. 8.30 voeding 9.18 in bedje leggen, sliep vrijwel direct! dus bijna niet gehuild. 10.17 huilen--> troosten. Knuffeltje gegeven. 10.29 huilen --> geprobeerd door te laten slapen. Over bolletje geaaid, verhaalte verteld, liedje gezongen. Wilde echter niet meer slapen maar heeft ook niet gehuild! 11.00 uit bed, spelen 11.30 voeding 11.50 luier 12.15 op bed gelegd. 2 minuten gehuild (erbij gebleven, op pink gesabbeld) daarna inslaap. En nu slaapt ze nog. Ze heeft alleen gehuild toen ik haar even weg legde om naar de wc te kunnen en vlak voordat ze naar bed moest rond 12 uur dus. Toen had ik haar op schoot om tegen mekaar te brabbelen maar toen werd het jengelen en daarna huilen. Ik ben gewoon op de bank blijven zitten wiegen. Als ik dan ga rondlopen is ze gelijk stil, maar dat vertik ik want dat slaat nergens op natuurlijk. Na 5 minuten krijsen was ze bezweet maar stil en toen dus maar op bed gelegd. Om een lang verhaal kort te maken: na zo'n ochtend denk ik dan weer als ze last van dr slokdarm had gehad zou ze toch veel meer huilen? Ze deed vanochtend wel vaak 'sit ups' (zo noem ik ze maar, dat ze vanuit half liggende positie naar voren buigt). Dat kon ik niet helemaal plaatsen, misschien haar darmen? Super fijn trouwens dat julle zo mee denken! Alle advies is welkom. Ik kan me niets ergers voorstellen dan dat ik er straks achter kom dat er iets mis is en dat ik het over het hoofd zag.
Oke ik ben nog niet klaar met typen of ik hoor haar huilen en scheetjes laten. Helemaal aan het woelen, zo zielig. Krampjes en reflux...het zit haar echt niet mee :'(
Eet je zelf veel soja producten? Naast melk zijn er ook andere producten waar kindjes sneller op reageren. Soja is er een van. Omdat je geen koemelk gebruikt kan het ook zoiets zijn. Even een zijweg die ik net bedenk.
Ik drink geen koemelk meer, maar eet wel kaas en yoghurt. Geen soyamelk, maar er zit geloof ik wel soya in vleesvervangers.
Om koemelk uit te sluiten, zal je helemaal geen koemelk meer moeten eten, dus ook geen kaas, yoghurt, koekjes, chocola, of andere producten waarin melk verwerkt is. Maar het kan idd ook aan soja liggen of in sommige gevallen reageren baby's op gluten. De scheetjes zijn een teken van irritatie van de darmen dus wijzen op voedselovergevoeligheid. Ik zou dit dus zeker verder uitzoeken. Dat kan vrij simpel.
herken het wel...zoontje huilde altijd...alleen als hij eventjes sliep was hij stil. Huilde ook als we er mee liepen, als we hem verschoonden.... Hij had een voorkeurshouding en toen die een beetje opgelost was werd het hele harde huilen minder, maar nu was hij voortaan zo gewend om altijd gewiegd te worden dat hij daar weer om huilde.... en eerlijk, hij huilt nog steeds veel. Huisarts en CB zeiden dat sommige kinderen gewoon veel huilen zonder reden. Fysiotherapie heeft dus iets geholpen voor de voorkeurshouding, ben niet bij een osteopaat geweest. Hij heeft 1 jaar borstvoeding gehad, dus kon ook niet aan de melk liggen. Ik heb lactose vrij dieet aan gehouden omdat hij eczeem heeft, maar maakte geen bal uit. succes ermee!
Waarom vertik je het? En vind je het nergens op slaan? Blijkbaar wordt ze stil als je met haar rondloopt, dat is dan toch de oplossing op dat moment?
ja dat klinkt een beetje cru, maar ik vertik het omdat mijn rug dat niet meer trekt. Ze is al 7 kilo inmiddels. Dus ik kan simpelweg niet zo lang blijven lopen. En al loop ik een half uur met haar, zodra ik ga zitten is het weer huilen. Dat is dan gewoon een huiltje omdat ze wil dat ik ga lopen, maar dat hou ik dus simpelweg niet vol dan. Ik zit er niet mee dat ze huilt, ik zit ermee dat er misschien iets aan de hand is wat ik over het hoofd zie. Huilen vind ik wel zielig voor haar en heb natuurlijk het liefst dat ze lacht maar dat spreekt voor zich. Als ze naar de tv kijkt is ze trouwens ook gelijk stil. Misschien is het net als bij rondlopen gewoon fijn voor dr dat ze wat te kijken heeft?
hou in gedachten dat 1 uur huilen op een hele dag dus ook nacht, niet extreem veel is..... kindjes moeten ook soms gewoon even huilen. Maar het ligt eraan hoe ze huilen, zo heb je een hele harde huil voor echt nood aan iets, honger/pijn enz. en een jengelhuil als ze iets wil maar het niet meteen krijgt, jij bent bijvoorbeeld in de buurt en zij ligt in de box. Ze wil opgetild worden, maar jij geeft niet meteen gehoor aan een kreet van haar dus gaat ze jengelen.... Grootste taak in je leven....leren ontdekken welke huiltje wat betekend...... Als jij vind dat ze teveel huilt, ga gewoon eens bij je huisarts langs en neem je huildagboek mee. Vraag alles wat in je opkomt en zoek gewoon de hulp die jij denkt dat je kindje nodig heeft. Vaak is jouw moedergevoel het beste en heb jij gelijk in het feit dat ze bijvoorbeeld huilt omdat ze pijn heeft van reflux ofzoiets. Succes hoor! enneuh...hij huilde inderdaad veel, nu nog..........huilt soms zelfs als de tv van programma verwisseld en zijn favoriete tekenfilm dus afgelopen is :S
Ah dan snap ik dat je het vertikt, ik vond het in combinatie met 'want dat slaat natuurlijk nergens op' inderdad wat cru. Want het slaat wel ergens op, wat voor grote mensen onbelangrijk kan zijn, kan voor zo'n kleintje heel belangrijk zijn . Kan wandelen in een wandelwagen niet wat zijn dan? Of een goede ergonomische draagzak? Mijn zoontje huilde ook veel, medisch geen oorzaak, maar die had gewoon heel erg behoefte aan mijn nabijheid. En dat is ook een valide reden om te huilen, net als honger/dorst/kou.
Helaas, de wandelwagen is ook vaak huilen. Draagdoek gebruik ik wel af en toe. inderdaad nabijheid is ook een reden, heb ik ook aan gedacht.
Hmm, als ik het meer gedetailleerde verhaal zo lees, dan denk ik dat je gewoon een baby hebt. Die huilen, soms vaak en lang. Omdat ze alleen zijn, honger hebben, mama missen, gewiegd willen worden, honger hebben, moe zijn, honger hebben, kou hebben, warm zijn, honger hebben. De beste manier om te achterhalen of er toch iets scheelt, is inderdaad een dagboekje. Dan zie je objectief hoe vaak en hoe lang er precies gehuild wordt. En indien nodig kan je dat voorleggen aan een arts, en kijken of hij/zij dat ook normaal vindt.
Als je zo'n dagboek bijhoudt, tellen dan alleen de momenten dat je haar niet gesust krijgt? Want soms huilt ze en dan zou ik haar wel stil kunnen krijgen als ik rond ga lopen, maar dat hou ik dus niet lang vol. Als ik blijf zitten gaat ze huilen, maar telt dat dan wel of niet?
Je schrijft alles op. Dus ze begint en wat je dan doet. Of het stopt of tijdelijk stopt of juist niet stopt. Schrijf welke tijden er gehuild wordt, hard of zacht Wanneer ze slaapt en voeding krijgt. Dan kan je zien of er een bepaald ritme of regelmaat terug te vinden is. Maar ook of een dagje thuis beter verloopt dan wanneer je afspraken hebt staan. En ook hoeveel er daadwerkelijk gehuild word. Probeer dan zo objectief mogelijk te kijken. Soms blijkt het huilen veel minder te zijn dan je dacht. Of je zelf ziet wat mogelijk de oorzaak is. Blijkt het huilen wel te veel te zijn? Dan heb je direct wat op papier voor een arts. En mocht het voor jou te veel worden? Trek dan aan de bel. Kijk of er in de familie/vrienden kring jou kan helpen/ondersteunen of kan zorgen dat je een dagje voor jezelf hebt.
Fijn, damkjewel, zo ga ik het doen. Dit icm de komende twee weken alle koemelk vermijden. Kijken wat dat oplevert.