Oorontsteking zonder symptomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Theezeefje, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Goedendag allemaal.

Mijn mannetje van 10 maanden wordt sinds 3 weken in de avond en nacht steeds helemaal in paniek krijsend wakker. Als ik hem op pak blijft hij krijsen en strekt zich helemaal uit. Verlatingsangst of dromen? Geen idee.
    Enige wat helpt is tussen ons in laten slapen want de wekker gaat vroeg af en een beetje helder achter het stuur zitten naar je werk is ook wel handig.;)

Nu opperde een collega van mij dat het misschien zijn oortjes wel zijn maar hij heeft helemaal geen symptomen ( grijpen naar oortjes)
    Heeft iemand van jullie dit misschien ook gehad? Moet ik voor de zekerheid even laten nakijken?
    Andere tips zijn ook welkom!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier regelmatig gehad. Dat het ging pijn doen bij het liggen.

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    En als hij tussen jullie in slaapt, wordt hij dan ook nog krijsend wakker of dat niet?

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Als hij tussen ons in ligt niet, maar 2 nachten geleden werd hij tussen ons ook krijsend wakker en moest ik hem rechtop houden er mee rondlopen anders kreeg ik hem niet stil.
    Denk soms ook wel dat hij ons voor de gek houd. Heb hem laatst een even 5 minuten laten huilen, kind helemaal over de zeik en ik voelde me er zeer slecht onder.
    Dat het pijn gaat doen bij het liggen wist ik niet. Overdag is het een ondernemend en vrolijk ventje.
    Toch maar eens bij de huisarts langs.

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ja zou er indd even na laten kijken, al is het maar om het uit te sluiten, oorpijn kan erg pijnlijk zijn en juist bij het liggen.

Succes.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het idd even laten checken, niet elk kind heeft er evenveel last van of geeft dat even duidelijk aan.
    Onze oudste had bij oorontstekingen altijd hoge koorts (boven de 39), maar jongste heeft vorige winter 5 maanden aaneengesloten wekelijks een oor- of keelontsteking gehad en is nooit boven de 38 uitgekomen.
    Slapen 's nachts was hier in beide gevallen ook het punt waarop het het meeste mis ging. Oudste sliep overdag dan wel 2-3 uur, maar 's nachts lukte dat, na een start van 2-3 uur, niet: druk in de oren was dan dus te groot.
    \Jongste is bij oorklachten direct een slechte slaper, ook overdag.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties,
    Rozemarijke: klinkt precies hetzelfde! Middagslaapje wil prima maar in de avond na 2 a 3 uur begint het. Hiervoor sliep meneer altijd door.
    Als het zijn oortjes zijn ga ik me wel schuldig voelen,arm kind :(

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet schuldig voelen, wij hebben vorig jaar, met alle ervaring bij onze oudste, een aantal weken lang de ontstekingen bij de jongste aangezien voor tandjespijn, (want ja: geen koorts).
    Je kunt niet alles weten :)

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Kleine update: gelukkig geen oorontsteking!

Deel Deze Pagina