of ligt het aan mij? als de ene partij het niet(altijd) nodig vind om de andere partij te feliciteren bij verjaardagen?(langskomen is dus helaas niet altijd mogelijk)
Ik vind het persoonlijk altijd netjes om iedereen een handje te geven en te feliciteren, maar vind niet niet dat iemand zich verplicht moet voelen om dit ook te doen... als iemand in het algemeen gewoon GEFELICITEERD in de kamer zegt dan vind ik dat al goed hoor alleen zou ik het zelf neit doen..
Het ligt eraan hoor. Hoe groot het gezelschap is. Zijn er niet zoveel mensen, dan ga ik even rond een handje geven. Als ik me weer een weg moet banen tussen tafels, bankstellen etc., roep ik ook gewoon, hallo, ik ben..., gefeliciteerd! Heb er trouwens ook een pesthekel aan, vooral op verjaardagen waarbij je mensen al vaker hebt gezien en de helft je weer gaat zoenen.
maar ik bedoel het anders eigenlijk,niet in een volle woonkamer met visite,maar gewoon als je dus niet altijd bij elkaar KAN langskomen maar dat je er op de dag zelf wel even bij stil staat zeg maar...
Ik heb een enorme hekel aan dat gezoen tijdens verjaardagen en familiebezoekjes. Onze familie doet dat ook eigenlijk nooit. Als het een gewone vriend is en geen familie doe ik het gewoon zo bij binnenkomst. Is iemand je verjaardag vergeten?
Alleen bij familieverjaardagen ga ik iedereen zoenend af. Bij vriendenverjaardagen niet hoor. Ben malle pietje niet, helemaal geen zin in. Edit; je bedoelt het anders zie ik Girl75. Ja ik vind het normaal dat je stilstaat bij de verjaardag van je vrienden en geliefden. Ook al kun je er niet bij zijn, een felicitatie is op zijn plaats.
Ik vind in een vriendschap dat een telefoontje tijdens een verjaardag zeker het minste is wat je kan doen als je niet in staat bent om langs te komen hoor! Ook al is het een smsje of wat dan ook, om gewoon even te laten weten dat er wel aan gedacht word!
En zo gaat dat nu dus al een jaartje of 2,met vrienden van ons,dat het eigenlijk niet zo wederzijds is zoals het zou 'moeten' zijn.
Ik zou persoonlijk dan twijfelen aan zo'n vriendschap of het wel vriendschap is hoor! Vriendschap is iets van 2 kanten! En met een verjaardag, vooral als je weet dat ze het op prijs stellen is het maar een kleine moeite!
ik zal altijd wel even bellen of een lief smsjes sturen! als ik op haar verjaardag kom, kus ik de familie.. mama/papa/broer of zus... de rest krijgt een handje.. en als het teveel is, zeg HALLO GEFELICITEERD MET.......
ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat ik geen verjaardagen "vergeet".omdat het mijn vrienden zijn zal ik ze dus altijd bellen op smsen(mocht ik weer een erg druk zijn).ik ben het wel eens een keer vergeten dat heb ik toen wel moeten horen(wel op een leuke manier hoor)maar ik vind het ook leuk om mijn vrienden te horen op mijn verjaardag en zou het ook denk ik wel missen als ze dat niet zouden doen.maar ik denk wel dat een normale zaak is om een vriend te feliciteren!
2 mnd.terug was m'n oudste zoon dus jarig,heel de dag hoorde ik niks van ze,dus ik vroeg ze s'avonds laat op msn of ze die week er op wat te doen hadden...of ze zin hadden om langs te komen. maar 't kwartje viel geloof ik niet echt bij d'r wat voor dag het was.
hebben ze geen agenda of kalender? sorry erg flauw! maar wat erg als dan nog het kwartje niet valt hoelang heeft het geduurt dat ze er achterkwamen dat ze ja zoon vergeten waren?
dat ken.. ik gaf een housewarming/verjaardag van mij en mijn vriend! mijn beste vriendin, (zelfs gebeld op dezelfde dag 10 x ) had ruzie met haar vriend, over het feit of ze wel of niet mocht komen ofzo en me GETUIGEN ging liever met een "hoertje" van het station naar huis dan bij zijn vriendin zijn!
ik vind het altidj wel netjes om iemand te feliciteren als is het via de telefoon of wat dan ook. Je hoeft niet persse langs te komen als je niet wordt uitgenodigd. En bij ons gebeurt het vaak hoor. IK onthou elke verjaardag van vrienden of familieleden. Ik feliciteer ze altijd en ik kom meestal altijd langs. Dit jaar hebben we mijn verjaardag en die van me man niet gevierd omdat we daar geen zin in hadden. Niemand heeft ons gefeliciteerd. Vorig jaar had ik mijn verjaardag wel gevierd en toen kwam iedereen die we hadden uitgenodigd en feliciteerde me. Ik bedoel maar. Je weet dan wel gelijk wie er aan je denkt.